С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 апр 2019, 11:45, 6141 прочитания

Колко бързо расте споделеното

Компанията за споделени работни пространства WeWork е вдигнала оценката си над два пъти за последната година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компаниите за недвижимо имущество не са от тези, при които над двукратен скок в оценката за една година изглежда постижима цел. Вкарайте малко технология в микса обаче и немислимото става реалност – или поне такъв е случаят на WeWork, стартъпа, който отдава под наем пространства за споделени работни места. Когато Жеко Колев, директор стратегическо развитие в компанията, гостува за пръв път на конференцията DigitalK през миналата година, WeWork имаше оценка от 20 млрд. долара. Днес, по-малко от година по-късно, стартъпът вече се оценява на 47 млрд. долара.

Информацията за оценката на WeWork е посочена в официални документи, изпратени на инвеститорите в компанията. Те показват още важни данни – разходите също растат с огромни темпове, до голяма степен заради желанието на дружеството да се разрасне на възможно най-много пазари за възможно най-кратко време. Разходите на WeWork за "растеж и развитие на нови пазари" са се увеличили повече от три пъти спрямо миналата година и достигат 477 млн. долара през 2018 г. В същото време разходите за реклама са били 379 млн. долара. Това е със 164% повече от 2017 г.


Тези числа може да са стряскащи за повечето традиционни компании за недвижимо имущество, но в случая на WeWork са по-скоро гарант, че стартъпът ще успее да се разрасне сравнително бързо, така че да започне да говори за излизане на печалба. Към края на 2018 г. WeWork оперира в 100 града и разполага с общо 425 пространства за споделено работно място.

Какво търси пазарът – и младите

"
От една страна, стратегията ни за растеж продължава да бъде привличането на успешни стартиращи компании и малки и средни бизнеси чрез предоставянето на все по-добър продукт и все по-широк спектър от услуги", коментира преди година Жеко Колев пред "Капитал". "От друга, е успешното привличане на компании в два сравнително нови за WeWork сегмента – компании между 100 и 1000 служители и такива с над 1000 служители."



Неговата работа като директор стратегическо развитие включва и наблюдение какви ще бъдат нуждите на пазара в бъдеще. "През 2020 г. над 50% от работната сила ще бъде съставена от хората, родени между 1980 и 2000 г., или поколението, известно като милениал", казва Колев. Според него в сравнение с предходните поколения изискванията на милениалите към работодателите са различни, а много от традиционните компании закъсняват да видят тази промяна в ценностите на хората, които са напът скоро да доминират пазара на кадри.

Работното място например е от много по-голяма важност за младите днес, отколкото за предишните поколения. WeWork работи именно в тази насока, като позволява на компаниите да наемат помещения, поддържани от стартъпа, в духа на по-младите. "Не е лесно за една компания с над 100 хил. служители да реши, че от утре офисите й по света ще приличат на централата на Google, казва Колев. Взимането и осъществяването на подобно решение може да отнеме повече от десетилетие, а никоя компания не може да задържи продукта си на световно ниво, ако не успява да привлича топ кадри в продължение на толкова дълъг период от време."


Връзката между малки и големи

Другият голям плюс на модела на работа на WeWork според Колев е възможността за връзка между големите корпорации и стартъп екосистемите в различните страни и градове. Колев казва, че водещите компаниите виждат контакта със стартиращи фирми и експерти на свободна практика като възможност за достъп до иновации, които могат да им дадат една нова и необременена перспектива.

"Един инвестиционен фонд, банка или голяма софтуерна компания не могат да си позволят прибързано да решат, че официално ще навлязат в сферата на блокчейн технологиите например. Едно такова решение изисква сериозен предварителен анализ, казва той. Една осъществима първа стъпка би била съвместен проект или друг тип сътрудничество с хора и малки екипи, които вече работят в тази сфера, а WeWork е дом на повечето успешни иновативни стартиращи компании и на повечето водещи експерти на свободна практика в градовете, в които оперира."

Бъдещето на работното място и споделените пространства ще бъде една от темите на тазгодишното издание на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и фондовете NEVEQ и LAUNCHub.


Повече за програмата и лекторите на DigitalK 2019 можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon/.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Първите частни астронавти може да полетят през април Първите частни астронавти може да полетят през април

Ветераните Боб Бенкен и Дъг Харли вероятно ще останат в околоземна орбита няколко месеца вместо две седмици

20 яну 2020, 1145 прочитания

Битката за .org домейна Битката за .org домейна

Частната компания Ethos Capital иска да купи интернет актива за 1.1 млрд. долара, но среща отпор

20 яну 2020, 1051 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Йост Уеркърк: Технологиите не са изцяло добри или лоши, всичко зависи от нас

Изпълнителният директор на Hopper и лектор на DigitalK 2019, пред "Капитал"

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10