С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
3 май 2019, 12:07, 5418 прочитания

Йост Уеркърк: Технологиите не са изцяло добри или лоши, всичко зависи от нас

Изпълнителният директор на Hopper и лектор на DigitalK 2019, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Йост Уеркърк е един от съоснователите на платформата Hopper, която изчислява какви ще бъдат цените на даден самолетен билет в бъдеще и казва на клиентите си дали да изчакат по-ниска цена, или да купуват веднага. Като технически директор Уеркърк е отговорен за екипа на компанията, който отговаря за цялата технология.

Преди това е работил като продуктов мениджър и софтуерен инженер в Expedia и Newtrade Technologies. Hopper има малък офис с разработчици и в София. Досега компанията е привлякла финансиране за около 235 млн. долара, оценяващи компанията на около 800 млн. долара. Приходите й за миналата година надхвърлиха 1 млрд. долара.


Йост Уеркърк ще бъде един от лекторите на тазгодишното издание на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и фондовете LAUNCHub Ventures и NEVEQ. Тя ще се проведе на 30 и 31 май в Sofia Event Center.



Фотограф: Капитал
Как Hopper променя пазара?

Технологията се развива и в Hopper искаме индустрията на онлайн пътуванията да се адаптира. Ние сме насочени към прилагането на мобилна и AI технология, която да направи планирането и организирането на едно пътуване по-умно. Имаме само мобилна версия, така че се свързваме с клиентите си по различен от традиционния начин през уебсайт. Мобилните устройства стимулират нов начин на връзка. Пращаме нотификации с конкретни препоръки и промени в цени, като така премахваме постоянния стрес от проверяването на цени на хотели в различни сайтове. Създаваме връзка с всеки клиент и използваме данни и анализ, за да предложим дати и дестинации, които са уникални за всеки потребител.




Какво стои зад успеха на Hopper?

Ние сме компания, водена от данните. Нашите стратегически решения идват от това какво ни казват данните. Не планирахме да бъдем приложение за предложения за пътуване и организация, но с времето нашата цел стана ясна. Смятам, че имаме много късмет, за да съберем такъв невероятен екип. Хората, с които работя, ме вдъхновяват всеки ден. Те поддържат хода на компанията напред чрез иновациите си. Hopper трябваше да се адаптира и учи от грешките си много пъти, да се учи от клиентите си и от пазара. Именно това ни прави изключително гъвкави и устойчиви.


Как виждате света след пет години?

Очаквам, че технологиите, които общо наричаме изкуствен интелект, ще водят повечето промени в живота ни през следващите години. От самоуправляващи се автомобили до виртуални асистенти и умни устройства в домовете, хората ще продължат да намират начин да използват данните и AI, за да опростят ежедневието си. Ще започнем и да взимаме тези технологии като даденост, докато ставаме все по-зависими от тях.

Колко "дигитално" е ежедневието ви?

Подобно на повечето хора, дневният ми живот се върти около смартфона. По-голямата част от работата и почивката ми преминава през дигитални устройства. Общувам със семейството си, колегите си и учителите на децата ми през приложения. Управлявам термостата и светлините вкъщи чрез приложение. Но за мен става все по-важно да оставя настрана телефона си и да погледна истинския живот, да прекарам време лице в лице с хора в офиса и у дома, да изляза навън сред природата, да напусна мрежата. Дигиталният свят е овластяващ и интересен, но може да бъде и дехуманизиращ. Като иноватори в технологията е особено важно да не забравяме това.

Заплаха или възможност е дигиталното бъдеще? Защо?

Разбира се, че и двете, като всяко друго човешко изобретение в историята. Технологията не е изцяло добра или лоша и нейното приложение може да бъде и двете. Това не може да бъде избегнато. Веднъж щом е открита дадена технология, не можем да се върнем обратно, така че трябва да поемем отговорността за това как се прилага, което поражда всякакъв тип етични и морални въпроси. Виждали сме примери във всичко, от микро до макро - от личните ни животи до световната политика - как технологията може да бъде и освобождаваща, и потискаща. В Hopper със сигурност искаме да бъдем сила на доброто, да позволим на технологията да направи живота на хората по-лесен и по-добър, като позволим пътувания за добре информирани потребители. За нас технологията е възможност да подобрим живота си.

Повече за програмата и лекторите можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon/.

Интервюто взе Йоан Запрянов

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1681 прочитания

Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G

Решението е взето след месеци дебати и се разминава с искането на САЩ за блокиране на китайската компания

15 окт 2019, 1207 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Дигитални модели

Чат навсякъде; Застраховка срещу климата; Намери ми колеж

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки