Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Имоти

Без брокери в Индия

Посредниците са тежест навсякъде, но това важи непропорционално много за развиващите се пазари. Съответно са нужни решения: в Индия например стартъпът NoBroker помага на индийците да купуват и наемат апартаменти без брокери, за да свалят разходите по преместване, като свързват купувачите и продавачите директно. Въпросът, разбира се, е как тогава компанията прави пари. Като дава безплатна версия, в която купувачът може да бъде свързан само с девет продавачи, а ако иска повече – плаща такса. Във втория случай по ирония на съдбата тя се превръща в посредник между купувача и продавача, но все пак с много по-ниски такси, отколкото брокерите. Компанията работи в няколко големи града и за кратко време се превърна в един от големите играчи в бизнеса с недвижими имоти. За момента стартъпът отговаря за над 2.5 млн. жилища и е работила с над 6 млн. клиенти. За сравнение, само преди две години броят на клиентите е бил четири пъти по-малко – 1.5 млн. Наскоро тя обяви, че е набрала вече общо 71 млн. долара и се оценява от пазара на 200 млн. долара. По-важното обаче е, че според изпълнителния директор на NoBroker Амит Кумар стартъпът е съвсем близо до това да започне да работи на печалба и да може да се издържа сама.
Big Data

Смесени складове за данни

Ако случайно не сте чули, живеем в ерата на данните – големите данни, масивите данни и други термини, които бързо преминаха от неологизми към клишета. Някои компании разчитат на складирането на данни в облака, други – на близко физическо ниво. Yellowbrick Data, стартъп, който наскоро набра 81 млн. долара от редица фондове, сред които и Google Ventures, атакува и двете възможности с хибридна технология, която позволява складирането и в близост до самите компании, и, фигуративно казано, високо и далеч в облака. Общо фирмата е набрала 173 млн. долара, но въпреки това не казва на колко точно се оценява. Yellowbrick ще има голяма конкуренция – трендът за хибридно съхранение на данни вече е забелязан от гигантите като Microsoft и Google, а освен всичко друго инвестицията от страна на Google Ventures означава и че компанията е в полезрението на технологичните гиганти. Така че не е изключено и докато работи върху технологията си и крие оценката си, Yellowbrick да се превърне в звено на някой от големите играчи във все по-свирепата битка за пазарен дял от облака.
Покритие

Да застраховаш дрона си

Германският застрахователен стартъп Getsafe, насочен към милениълите, привлече финансиране за 15 млн. евро в Рунд А. Инвестицията е водена от Earlybird, като участват и досегашни акционери като CommerzVentures. Капиталът ще бъде използван за разширяване на дейността в Европа, най-вече Великобритания. Създадената през 2015 г. компания първоначално работи като дигитален брокер, преди да започне да предлага директни собствени застрахователни услуги. Фирмата твърди, че е лидер на германския дигитален застрахователен пазар сред клиентите на възраст от 20 до 35 години с над 60 000 потребители. Сред услугите са застраховане на наема и различни вещи като велосипеди и дронове, като тепърва ще се добавят нови. От Getsafe твърдят, че "преоткриват застраховането". Стартъпът, който е базиран в Хайделберг, използва изкуствен интелект, за да помага на потребителите да открият най-точния продукт за нуждите си. Клиентите могат да разглеждат, купуват и управляват полиците си през смартфона. Исковете също се извършват по дигитален път през приложението на Getsafe и с помощта на чатбот.