Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

7358 прочитания

Финанси

Инвестирането е игра

Малко традиционни сектори са се променили толкова по време на дигиталната трансформация, колкото инвестиционния – и малко са го направили толкова тихомълком. Нужда от подобрения обаче винаги има и амстердамският стартъп Bux, който разработва едноименното приложение, работи именно в тази посока. Целта на компанията е да направи инвестирането по-масово, като го превърне малко или много в игра. По-късно през годината фирмата трябва да пусне новия си продукт STOCKS, който ще бъде с нулева комисиона при инвестиции. Приложението ще е по-различно от първия продукт на стартъпа, BUX, който е с почти гейминг интерфейс и генерира приходи на продажба. Наскоро фирмата набра допълнителен капитал 12.5 млн. долара от фондовете Velocity Capital и Holtzbrinck Ventures, както и дългово финансиране от Kreos Capital. Общо фирмата е набрала 35 млн. долара за петте години, в които съществува.
Маркетинг

Прозрачни реклами

Измерването на реалната ефективност на рекламите е отдавна познат проблем в индустрията. През 2012 г. в Берлин се заражда идеята за компания, която да реши именно него. Тя се казва Adjust и нейната цел според изпълнителния директор Кристиян Хеншел е "да направи маркетинга по-прост, по-умен и по-сигурен", като предоставя различни инструменти за измерване на рекламите, както и против измами. Последно Adjust набра капитал 15 млн. долара преди четири години, като оттогава не беше търсила външно финансиране, и то не заради липса на интерес. Сега Adjust обяви внушителна инвестиция - 227 млн. долара, с които да промени изцяло мащаба на бизнеса си. Част от парите вече са използвани за финансиране на сделката по придобиването на друг стартъп, Unbotify, чиято цел е да засича ботовете в мрежата. Новият рунд автоматично прави Adjust един от най-добре финансираните европейски стартъпи, въпреки че фирмата не споделя каква е актуалната пазарна оценка. Продуктите на Adjust се използват в над 25 хил. мобилни приложения, собственост на фирми като Zynga, Pinterest, Procter & Gamble.
Образование

По-информирано здравеопазване

Osmosis е компания, която прави образователни видеоматериали на тема здравеопазване. В момента тя има 500 хил. регистрирани потребители и над 1 млн. абонати в YouTube, като е част от по-голямата вълна образователни платформи, която се появи през последните години в онлайн пространството. Неотдавна фирмата събра нов рунд на финансиране от 4 млн. долара, воден от Felicis Ventures. В него влизат още няколко фонда, които вече са инвестирали в стартъпа. Айдън Сенкут, основател и управляваш директор във Felicis Ventures, коментира, че Osmosis променя начина, по който хората гледат на образованието в сферата на здравеопазването, като търси решение на настоящата глобална криза, в която има липса на милиони професионалисти в здравния сектор. Това е и една от причините Felicis да инвестира в Osmosis – компанията се позовава на статистика, според която ще има недостиг от 35 млн. професионалисти в здравеопазването до 2030 г.
Финанси

Инвестирането е игра

Малко традиционни сектори са се променили толкова по време на дигиталната трансформация, колкото инвестиционния – и малко са го направили толкова тихомълком. Нужда от подобрения обаче винаги има и амстердамският стартъп Bux, който разработва едноименното приложение, работи именно в тази посока. Целта на компанията е да направи инвестирането по-масово, като го превърне малко или много в игра. По-късно през годината фирмата трябва да пусне новия си продукт STOCKS, който ще бъде с нулева комисиона при инвестиции. Приложението ще е по-различно от първия продукт на стартъпа, BUX, който е с почти гейминг интерфейс и генерира приходи на продажба. Наскоро фирмата набра допълнителен капитал 12.5 млн. долара от фондовете Velocity Capital и Holtzbrinck Ventures, както и дългово финансиране от Kreos Capital. Общо фирмата е набрала 35 млн. долара за петте години, в които съществува.
Маркетинг

Прозрачни реклами

Измерването на реалната ефективност на рекламите е отдавна познат проблем в индустрията. През 2012 г. в Берлин се заражда идеята за компания, която да реши именно него. Тя се казва Adjust и нейната цел според изпълнителния директор Кристиян Хеншел е "да направи маркетинга по-прост, по-умен и по-сигурен", като предоставя различни инструменти за измерване на рекламите, както и против измами. Последно Adjust набра капитал 15 млн. долара преди четири години, като оттогава не беше търсила външно финансиране, и то не заради липса на интерес. Сега Adjust обяви внушителна инвестиция - 227 млн. долара, с които да промени изцяло мащаба на бизнеса си. Част от парите вече са използвани за финансиране на сделката по придобиването на друг стартъп, Unbotify, чиято цел е да засича ботовете в мрежата. Новият рунд автоматично прави Adjust един от най-добре финансираните европейски стартъпи, въпреки че фирмата не споделя каква е актуалната пазарна оценка. Продуктите на Adjust се използват в над 25 хил. мобилни приложения, собственост на фирми като Zynga, Pinterest, Procter & Gamble.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.