Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Доставки

Е-търговия на аутсорсинг

Cubyn е парижки стартъп, който дава възможност на дребни е-търговци да му аутсорсват изпълнението и складирането на поръчките си. Компанията явно се справя добре, тъй като неотдавна привлече финансиране за 12 млн. евро. В рунда участват DN Capital, Partech Ventures, 360 Capital Partners, BNP Paribas Developpement и BPI France. "Искаме да направим евтината първокласна логистика достъпна за всеки интернет търговец, независимо колко голям е той", обяви съоснователят на Cubyn Адриен Фернандез пред TechCrunch. Той разкри, че типичният им клиент продава през различни канали и прави от 500 до 50 000 поръчки на месец. Създадената през 2015 г. Cubyn заяви, че за периода е извършила над 2 млн. доставки. "Повечето ни директни конкуренти са традиционни играчи, които пропуснаха революцията на електронната търговия. Ние сме 30% по-евтини, с лесни интеграции в различни канали за продажби", допълва Фернандез. Моделът на Cubyn Fulfilment product е следният: търговецът прави профил в Cubyn, вкарва различните канали - Amazon, Rakuten, eBay, Shopify и т.н., след което разкрива инвентара си за бъдещи поръчки. Част от него се държат временно в склад на Cubyn, от който се изпълняват доставките.
Съдържание

Netflix за подкасти

Podimo е компания от Копенхаген, която се надява да стане европейският "Netflix за подкасти". Стартъпът привлече финансиране за 6 млн. евро, водено от германската Е.ventures и датската Heartcore. Основател на компанията е Мортен Струндж, известен с други абонаментни платформи като услугата за аудиокниги Mofibo, която продава на Storytel. Сега Podimo се надява да улови "глада" за подкасти. Платформата ще включва безплатна и абонаментна версия.

"Подкастите най-накрая достигат потенциала си и сме свидетели на глобално търсене на аудиосъдържание. Потребителите търсят премиум услуги без реклами", казва Струндж пред TechCrunch. Според създателите му приложението Podimo предлага бързо откриване и препоръки на подкасти. Идеята е потребителят да намери търсеното съдържание колкото се може по-бързо и лесно. Идеята е да се работи тясно със създателите и авторите, за да се укрепи подкаст екосистемата, за да не е толкова зависима от рекламите. "Мечтата ни е около 20% от европейците да слушат подкасти на седмична база, което ще позволи на създателите да се издържат от този модел.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове