С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 18 авг 2019, 14:01, 11391 прочитания

Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина

Компанията поставя географски координати на WiFi мрежите и събира информация за местоположението дори при изключена геолокация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В ерата на данните като най-ценен ресурс за интернет компаниите добрите новини невинаги са това, което изглеждат. През седмицата стана ясно, че Google ще направи обновление на 360-градусовите изображения от улиците на България през услугата Google Street View. Известна преди всичко с удобството си за визуално ориентиране, както и някои нелепи кадри, заснети от движещата се кола на компанията, Google Street View има и скрити негативни страни. Чрез колите на компанията по целия свят се събират още повече данни за навиците на потребителите - или в случая дори и без те да са задължително потребители на услугите на Google.

Защо Google обновява услугата и какви са опасностите


Отговорът на въпроса защо Google обновява изображенията от улиците на България е тривиален: защото повече от тях са стари. Така например някои от снимките от Лъвов мост в столицата са още от 2012 г., преди там да има метро, кръгово движение и цялостен ремонт. За жителите на града това може да е източник на носталгия, но основната насоченост на този тип услуги на Google е към туристите, които лесно може и да не разпознаят стария външен вид на моста и площада около него.

Проблемът е другаде: при обикалянето на колите на Google компанията слага върху сигналите от WiFi рутерите географска локация. Тоест, ако колата на Google спре пред вашия дом и засече, че от там идва силен WiFi сигнал, той автоматично ще свърже него с конкретните координати на дома ви.

Целта, разбира се, е събирането на повече лични данни от страна на потребителите, дори те да не са потребители на Google. По този начин Google, стига да сте в обхвата на WiFi мрежата, дори и да не сте свързани с нея, компанията ще знае къде се намирате. Това може да се случва дори функцията за географско местоположение на телефона ви да бъде изключена или да ползвате мобилни данни. Според ULD, германският център за защита на личните данни, компанията вече може да прави същото и с мобилни интернет точки - например в превозни средства или от hotspot точки за пускане на интернет, каквито вече имат всички смартфони.



Тоест, освен че ще обновят картите си, от Google ще обновят и базата си данни по отношение на WiFi мрежи и тяхното географско местоположение.

Как да се предпазим

Проблемът не е нов: публикации за следенето от страна на Google Street View датират още от 2011 г. Решението на теория е просто, но заради малкото на брой хора, запознати с проблема, не е разпространено. За да се откажете от "услугите" на Google, е нужно да смените името на мрежата си, като добавите към нея _nomap. Така например, за да не бъде следено местоположението на журналистите в "Капитал", името на мрежата в редакцията на изданието трябва да бъде променено от "Economedia" на "Economedia_nomap". Друга възможност е добавянето на "_OptIn" към края на името на мрежата, в който случай Google би трябвало да искат разрешението ви, преди да използват WiFi мрежата за геолокация.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

5 сеп 2019, 3355 прочитания

България в новата индустриална вълна 1 България в новата индустриална вълна

Дигиталната трансформация на производството и развитието на автомобилния сектор ще са основните теми на конференцията Industry 4.0

3 сеп 2019, 5701 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Подривното разочарование на Уолстрийт

Инвеститорите в САЩ очакваха с нетърпение борсовите дебюти на компании като Spotify и Uber, но те не оправдаха доверието им

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата