Подривното разочарование на Уолстрийт

Инвеститорите в САЩ очакваха с нетърпение борсовите дебюти на компании като Spotify и Uber, но те не оправдаха доверието им

Технологичните публични предлагания на акции не са това, което бяха. Дори след години на суша по отношение на борсовите дебюти инвеститорите вече не проявяват толкова голям интерес към компании, които често биват наричани (или се наричат сами) нарушители на пазари. Причините могат да бъдат сведени до няколко: те нямат тази тежест, която имаше Facebook или Alibaba при дебюта си на борсата, а и технологичните компании вече не се разглеждат като аутсайдери с огромен потенциал. Напротив, те са най-големите публични фирми в света.

Така например Уолстрийт най-накрая дочака дебюта на Uber, след като от години бленуваше да започне да търгува с акциите на най-големия останал стартъп в Силициевата долина. Няколко месеца по-късно Uber вече не изглежда толкова перспективна, а впечатленията от иновативния бизнес модел, технологията и възможностите за промяна в цял един пазар отстъпиха на факта, че компанията може никога да не излезе на печалба. Проблеми, които никога не са интересували Facebook, Google или Amazon, които правят едни от най-големите финансови резултати в корпоративния сектор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар