Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Инсомния

Спете спокойно

Добър вечер, уважаеми читатели, спите ли? И още по-важното – спите ли добре? Ако не, вие сте част от около 30% от населението на света, която има проблеми със съня, без те да бъдат диагностицирани или имащите ги да търсят решение на проблемите си. Казано накратко, сънят е голям проблем, а с големите проблеми идва и големият бизнес. От матраци до приспивателни, "икономиката на съня" през 2023 г. ще възлиза на над 100 млрд. долара. И както винаги в подобни ниши, има немалко място за стартъпи. Remrise се опитва да открие решение на проблемите със съня, без да се налага на хората да достигат до приспивателните, които най-често имат повече негативни, отколкото позитивни ефекти. Накратко, Remrise се опитва да събере достатъчно информация от потребителите си, за да им предложи натурална алтернатива, базирана на билки, поправяне на навици и други. Изпълнителният директор на Remrise Вероника Лий казва, че компанията събира "пасивни данни" за клиентите си, а скоро фирмата набра и 8.2 млн. долара начално финансиране.
Гейминг

Добрите стари игри

Никой не е защитен от носталгията – а най-малко от всички са защитени геймърите. Едва ли има дългогодишен любител на игрите, който да не си спомня някогашните LAN партита – магията, когато всички приятели сте в една стая и играете една и съща игра. За геймърите днес всичко това звучи реалистично освен една част – да бъдат в една стая. Модерните игри не изискват нито връзка с кабел, нито дори да сте в една и съща страна, като всичко се случва онлайн. И може би за добро – носталгията до голяма степен скрива всички проблеми с връзката при игрите в мултиплеър, нервите и всичко останало, невидимо за розовите очила на миналото. Bunch, платформа за масов гейминг, се опитва да прави пари именно от тази носталгия – тя дава възможност на потребителите да се свържат изцяло, като всеки играч влиза в играта в същия момент, в който и другите, докато се чуват и виждат в същия момент. На практика Bunch е "чадърна" услуга, която обхваща няколко вече съществуващи възможности за геймърите. Интерес от страна на геймърите има, но не само – такъв проявяват и инвеститорите, които са финансирали до този момент компанията с 8.5 млрд. долара.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал