С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 яну 2020, 10:23, 8821 прочитания

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Друг тип залози

Електронните спортове бързо преминаха от потенциална към твърдо доказана бизнес ниша. Както с всеки друг спорт, същото се случи и със залагането върху мачове от League of Legends или Fortnite. Често срещано е вече и традиционните букмейкъри да позволяват залози върху електронни спортове, но според основателите на Midnite, базирана в Лондон компания за залози конкретно върху видеоигри, това не е достатъчно. "Повечето букмейкъри смятат електронните спортове за просто още едно перо, но феновете на тези спортове са изцяло друг тип", казва Ник Райт. Неговата компания наскоро набра 2.5 млн. долара финансиране от фонда Makers Fund. "Говорим си за друга категория потребители, които имат нужда от платформа, направена изцяло по техен размер." Числата показват, че Райт е прав: залозите върху електронни спортове през 2020 г. трябва да достигнат 12 млрд. долара. И Midnite едва ли би имала против да поеме част от този паричен поток.
Още един еднорог

Как си представяте големите данни? Като нули и единици? Като безкраен поток от знаци? Или може би просто като компютърен код? Всъщност във всички случаи сте прави - дори в тези случаи, в които си ги представяте като обикновени таблици и графики. Sisense, компания, която се превърна в един от първите (а може би и наистина първият) нови еднорози - дигитална фирма с оценка над 1 млрд. долара, за 2020 г., вече набра 100 млн. долара в последния си рунд с цел да представя големите данни по възможно най-лесно разбираемия начин за всичките си клиенти, които включват имена като Tinder, Philips и Nasdaq. Общо до този момент фирмата е набрала 284 млн. долара, което е само един от сигналите за високия бизнес интерес в сферата - американската Salesforce плати 15.7 млрд. долара за придобиването на компания с подобна насоченост, Tableau, през 2019 г. Казано накратко, големите данни продължават да са тенденция на IT пазара, но вече се търси и лесно разбираема информация.
Какво да си купя

"Ако харесвате това, сигурно ще харесате и онова" е заблуждаващо изречение. От една страна, то е довело до милиони продажби по целия свят. От друга, често зад него стои далеч по-сложен код, отколкото предполагате, зад който стои изкуствен интелект. Lily AI е стартъп, който наскоро събра 12.5 млн. долара финансиране първи рунд, създавайки именно софтуер, който използва изкуствен интелект и машинно самообучение, за да помогне на онлайн търговците да насочват по-добре клиентите си и да им дават по-добри предложения какво (още) да си купят. Lily AI бележи няколко крачки в своето развитие през последните години - през 2017 г. фирмата започна с подобна идея, но насочена конкретно към женските потребители и модата. Сега стартъпът се опитва да пробие на по-големия онлайн ритейл пазар, макар и все още със сравнително стриктен фокус - този на дрехите. В крайна сметка всички имаме нужда да сме сигурни, че тези обувки вървят с тази риза.



Капитал #2

Текстът е част от брой 2 на седмичния Капитал (17 - 23 януари). В броя ще прочетете още:

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Супермаркет у дома 1 Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

28 фев 2020, 821 прочитания

Какво друго по света: няколко любопитни идеи Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Коли с автопилот ще "виждат" и през асфалта; Adidas ще прави обувки при нулева гравитация; Crew Dragon се готви за по-дълга орбитална мисия

28 фев 2020, 743 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon, успешно извършен в неделя

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10