Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

14441 прочитания

Друг тип залози

Електронните спортове бързо преминаха от потенциална към твърдо доказана бизнес ниша. Както с всеки друг спорт, същото се случи и със залагането върху мачове от League of Legends или Fortnite. Често срещано е вече и традиционните букмейкъри да позволяват залози върху електронни спортове, но според основателите на Midnite, базирана в Лондон компания за залози конкретно върху видеоигри, това не е достатъчно. "Повечето букмейкъри смятат електронните спортове за просто още едно перо, но феновете на тези спортове са изцяло друг тип", казва Ник Райт. Неговата компания наскоро набра 2.5 млн. долара финансиране от фонда Makers Fund. "Говорим си за друга категория потребители, които имат нужда от платформа, направена изцяло по техен размер." Числата показват, че Райт е прав: залозите върху електронни спортове през 2020 г. трябва да достигнат 12 млрд. долара. И Midnite едва ли би имала против да поеме част от този паричен поток.

Още един еднорог

Как си представяте големите данни? Като нули и единици? Като безкраен поток от знаци? Или може би просто като компютърен код? Всъщност във всички случаи сте прави - дори в тези случаи, в които си ги представяте като обикновени таблици и графики. Sisense, компания, която се превърна в един от първите (а може би и наистина първият) нови еднорози - дигитална фирма с оценка над 1 млрд. долара, за 2020 г., вече набра 100 млн. долара в последния си рунд с цел да представя големите данни по възможно най-лесно разбираемия начин за всичките си клиенти, които включват имена като Tinder, Philips и Nasdaq. Общо до този момент фирмата е набрала 284 млн. долара, което е само един от сигналите за високия бизнес интерес в сферата - американската Salesforce плати 15.7 млрд. долара за придобиването на компания с подобна насоченост, Tableau, през 2019 г. Казано накратко, големите данни продължават да са тенденция на IT пазара, но вече се търси и лесно разбираема информация.

Какво да си купя

"Ако харесвате това, сигурно ще харесате и онова" е заблуждаващо изречение. От една страна, то е довело до милиони продажби по целия свят. От друга, често зад него стои далеч по-сложен код, отколкото предполагате, зад който стои изкуствен интелект. Lily AI е стартъп, който наскоро събра 12.5 млн. долара финансиране първи рунд, създавайки именно софтуер, който използва изкуствен интелект и машинно самообучение, за да помогне на онлайн търговците да насочват по-добре клиентите си и да им дават по-добри предложения какво (още) да си купят. Lily AI бележи няколко крачки в своето развитие през последните години - през 2017 г. фирмата започна с подобна идея, но насочена конкретно към женските потребители и модата. Сега стартъпът се опитва да пробие на по-големия онлайн ритейл пазар, макар и все още със сравнително стриктен фокус - този на дрехите. В крайна сметка всички имаме нужда да сме сигурни, че тези обувки вървят с тази риза.

Друг тип залози

Електронните спортове бързо преминаха от потенциална към твърдо доказана бизнес ниша. Както с всеки друг спорт, същото се случи и със залагането върху мачове от League of Legends или Fortnite. Често срещано е вече и традиционните букмейкъри да позволяват залози върху електронни спортове, но според основателите на Midnite, базирана в Лондон компания за залози конкретно върху видеоигри, това не е достатъчно. "Повечето букмейкъри смятат електронните спортове за просто още едно перо, но феновете на тези спортове са изцяло друг тип", казва Ник Райт. Неговата компания наскоро набра 2.5 млн. долара финансиране от фонда Makers Fund. "Говорим си за друга категория потребители, които имат нужда от платформа, направена изцяло по техен размер." Числата показват, че Райт е прав: залозите върху електронни спортове през 2020 г. трябва да достигнат 12 млрд. долара. И Midnite едва ли би имала против да поеме част от този паричен поток.

Още един еднорог

Как си представяте големите данни? Като нули и единици? Като безкраен поток от знаци? Или може би просто като компютърен код? Всъщност във всички случаи сте прави - дори в тези случаи, в които си ги представяте като обикновени таблици и графики. Sisense, компания, която се превърна в един от първите (а може би и наистина първият) нови еднорози - дигитална фирма с оценка над 1 млрд. долара, за 2020 г., вече набра 100 млн. долара в последния си рунд с цел да представя големите данни по възможно най-лесно разбираемия начин за всичките си клиенти, които включват имена като Tinder, Philips и Nasdaq. Общо до този момент фирмата е набрала 284 млн. долара, което е само един от сигналите за високия бизнес интерес в сферата - американската Salesforce плати 15.7 млрд. долара за придобиването на компания с подобна насоченост, Tableau, през 2019 г. Казано накратко, големите данни продължават да са тенденция на IT пазара, но вече се търси и лесно разбираема информация.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK