Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Социални мрежи

И твойта майка също

Социалната мрежа за работещи майки HeyMama привлече финансиране от около 2 млн. долара в сийд рунд, в който участват редица бизнес дами и предприемачи като Ребека Минкоф, Кори Естрада и други. Целта на платформата е да свързва майки, които работят, и да им предостави място за комуникация, съвети и срещи. Мрежата дава достъп до форуми и групи като "Тех майки", "Самотни майки", "Майки, които набират средства" и др. Всички одобрени участници получават достъп до пълната база данни на HeyMama, чрез която могат да научат повече за другите членове или да им пишат. Обсъжданите теми са най-различни - жените могат да искат препоръки както за бебешка храна, така и за софтуерен инженер за компанията си например. Друг бизнес са събитията на социалната мрежа, които се провеждат в 11 града в САЩ и печелят чрез спонсорства от големи брандове. Основателките Катя Либин и Амри Киблър твърдят, че много членове на групата се включват основно за съвети и препоръки, независимо дали лични или професионални.
AI

Да обучиш чатбот

През последните години чатботовете преживяха различни върхове и спадове като технология, но тепърва трябва да се налагат като заместител на някои човешки дейности. Directly е стартъп, която изготвя платформа за обучение на чатботовете на различни компании според изискванията им. Явно продуктът им е добър, защото скоро фирмата получи финансиране от 20 млн. долара в рунд, воден от подразделението за рискови инвестиции на Samsung NEXT, с участието и на Industry Ventures, AvidBank и действащите инвеститори M12 (на Microsoft) и др. Платформата на Directly помага на фирмите да идентифицират от какво има нужда продуктът им с помощта на външни експерти, след което да интегрират наученото в AI системите си, за да може те да отговарят по най-правилния възможен начин. Directly компенсира финансово експертите, за да ги привлече да участват в платформата. Според основателите на компанията оценката й след новия рунд е над 110 млн. долара, а сред клиентите й са както акционерите Samsung и Microsoft, така и Аirbnb, пише TechCrunch.
Медии

Сайтове на абонамент

Scroll е медийна платформа, която дава достъп без реклами до сайтове като BuzzFeed News, Business Insider, Salon, Slate, Vox и др. на промоционална цена от 2.49 долара на месец. Изпълнителният директор Тони Хейли казва, че е основал Scroll заради недоволството си от начините на рекламиране и следеното по новинарски сайтове, които само забавят самото посещение. Неговото решение е абонаментен модел, който прави цялото изживяване на четене на новини и статии далеч по-бързо. В същото време медиите печелят за сметка на рекламите, които иначе биха показали на същите тези читатели. Потребителското изживяване напомня използването на ad blocker, но без съпътстващите трудности. Според Хейли привлечените медийни партньори са над 300, като всяко посещение на статия им носи 0.016 долара срещу 0.011 от дигитална реклама, коментира TechCrunch. Стартъпът предлага и приходен калкулатор, с който издателите да са сигурни, че не губят пари.