Дигитални (корона) модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални (корона) модели

Tech Crunch

Дигитални (корона) модели

2092 прочитания

Tech Crunch

© Tech Crunch


Тествай се вкъщи

Един от най-големите проблеми на пандемията от коронавируса COVID-19 е, че никой не знае какъв е мащабът й. Причината е, че до момента никоя страна с изключение на Южна Корея не се справя с пълно масово тестване на населението. Американските стартъпи Carbon Health и Nurx може да запълнят тази ниша с тестовете си по домовете. Те се базират на PCR методиката, която търси генетично наличие на вируса в даден пациент. PCR тестовете са с високо ниво на надеждност, поне когато се провеждат в лабораторна обстановка. Сега стартъпите вече правят стъпки към масирано тестване у дома с надеждата, че качеството няма да пострада. Проблемът е в цената - тестовете на Carbon Health струват 167.5 долара бройката, а тези на Nurx - 181 долара, като в нея се включват и транспортът и взимането на проба. Цената би трябвало да спадне през следващите дни или седмици, след като пазарът се напълни с тестове, но за момента всеки изследван човек е важен за статистиката, особено в САЩ - страната, която по всяка вероятност скоро ще се превърне в най-голямото коронавирус огнище в глобален мащаб по брой потвърдени случаи.
Източник: Tech Crunch

Термална карта на вируса

В нормални времена Kinsa е производител на умни термометри. В "не-толкова-нормални" като днешните компанията насочва усилията си да създаде карта на хората, които имат треска или симптоми на треска, така че по-лесно да бъде следено развитието на пандемията в САЩ. Като използва данните, които получава от клиентите си чрез термометрите, Kinsa отбелязва на своята Health Weather карта "петната" с висока температура, което води до нагледно показване и на опасните зони, и на ефекта от социалното дистанциране. "Показахме, че хипотезата ни е правилна - че имаме нужда от медицински точна, геолокализирана информация в реално време, която се взима директно от хората, които току-що са се разболели или скоро ще се разболеят", казва изпълнителният директор на фирмата Индер Сингх. "Нашите данни отиват в моделите за разпространение на COVID-19 на професор Бен Далзиел. През септември успяхме да направим това с традиционния грипен сезон, като предвидихме развитието му от 15 септември до 20 седмици по-късно с хиперточност на спадовете и скоковете."

Умен пръстен срещу разпространението на вируса

Компаниите, разработващи умни технологии, са сред тези, които най-активно се опитват да насочат капацитета си към справянето с разпространението на коронавируса. Финландският производител на здравни смарт аксесоари Oura не е изключение. Компанията, която разработва умни пръстени, си сътрудничи с Калифорнийския университет в Сан Франциско, за да разбере дали устройствата й могат да бъдат полезни при откриването на ранни симптоми на COVID-19. Причината да се смята, че пръстените на Oura могат да са ефективни, е фактът, че благодарение на сензорите, които следят температурата, пулса, качеството на съня и т.н., някои от потребителите на компанията са били предупредени, че са болни, преди да проявят явни симптоми на вируса. Смарт устройството може да се окаже ценен съюзник в справянето с разпространението на заболяването, което се случва предимно от носители на вируса, които не знаят, че са заразени. Проучванията досега показват, че пръстенът може да предвиди заразяването с COVID-19 два до три дни преди да се появят очевидни симптоми.

Тествай се вкъщи

Един от най-големите проблеми на пандемията от коронавируса COVID-19 е, че никой не знае какъв е мащабът й. Причината е, че до момента никоя страна с изключение на Южна Корея не се справя с пълно масово тестване на населението. Американските стартъпи Carbon Health и Nurx може да запълнят тази ниша с тестовете си по домовете. Те се базират на PCR методиката, която търси генетично наличие на вируса в даден пациент. PCR тестовете са с високо ниво на надеждност, поне когато се провеждат в лабораторна обстановка. Сега стартъпите вече правят стъпки към масирано тестване у дома с надеждата, че качеството няма да пострада. Проблемът е в цената - тестовете на Carbon Health струват 167.5 долара бройката, а тези на Nurx - 181 долара, като в нея се включват и транспортът и взимането на проба. Цената би трябвало да спадне през следващите дни или седмици, след като пазарът се напълни с тестове, но за момента всеки изследван човек е важен за статистиката, особено в САЩ - страната, която по всяка вероятност скоро ще се превърне в най-голямото коронавирус огнище в глобален мащаб по брой потвърдени случаи.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK