Дигитални модели
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са последните цифрови иновации от тази седмица

2348 прочитания

Релаксация

Спинкай, спинкай, мило дете



Приложенията за релаксация и медитация набират все по-голяма популярност по време на пандемията. Компанията Moshi иска да надгради тези платформи с нова услуга - въвеждането на медитативни техники и за деца. Компанията обяви привличането на ново финансиране за 12 млн. долара в рунд В, воден от фонда Accel. Казано накратко, Moshi е приложение, което помага на децата да спят. То предлага над 150 истории оригинално съдържание, включващи около 80 приказки за приспиване, написани и продуцирани изцяло от компанията. Всеки разказ включва няколко основни елемента - история, песен и фонова мелодия. Moshi успя да привлече за разказвачи и знаменитости като актьорите Голди Хоун и сър Патрик Стюарт. Извън приказките за сън приложението предлага и съдържание за релаксация през деня. "Ако децата ви не спят, и вие не спите", заяви пред TechCrunch основателят и изпълнителен директор на Moshi Иън Чеймбърс. Компанията вече има над 100 000 абонати и над 85 млн. "прочетени" приказки. Според Чеймбърс 70% от тях са завършвани докрай. Моделът е едноседмичен безплатен тестов период, след което цената е 40 долара на година.
Платформа

И бизнесът има нужда от стрийминг



Дори и в периода на епидемия има компании, които привличат огромни инвестиции. Confluent обяви финансиране от 250 млн. долара в рунд E, което оценява фирмата на 4.5 млрд. долара. Инвеститор е и водещият фонд Franklin Templeton. Стартъпът предлага стрийминг платформа, базирана на технологията Apache Kafka, която дава възможност на клиентите й да имат лесен достъп до информация под формата на стриймове в реално време. Сред клиентите й са гиганти от най-различни сектори като Audi, Bosch, Ticketmaster, Domino's, Generali и др. Според изпълнителния директор и съосновател на компанията Джей Крепс растежът на бизнеса й продължава и през 2019 е бил 100% спрямо предишната година. Confluent е създадена през 2014 г. и има около 100 служители. Според Крепс плановете са за наемане на още хора и разширяване на продукта, като възможностите са много въпреки сегашната криза. "Инвеститорите ни бяха убедени, че сме на прав път към огромен потенциален пазар, и трябва да продължим да се развиваме дори и в сегашното несигурно време", заяви той.
Добавки

Храна в бутилка



В момент, когато хората са затворени вкъщи, готвенето у дома набира невероятна скорост. Мюнхенската компания YFood смята, че може да спести някои от усилията с продуктите си - хранителни напитки, прахчета и десерти. Инвеститорите явно одобряват идеята, защото фирмата привлече финансиране за 15 млн. долара, които ще използва за развитие на продуктите си и иновативни начини за дистрибуция. Водещ инвеститор в рунда е лондонският фонд Felix Capital. Според TechCrunсh новата оценка на стартъпа е около 100 млн. долара, като той вече е на печалба, след като през миналата година е увеличил приходите с над 300%. Засега компанията има най-силно представяне в Германия, Австрия и Швейцария, но започва да разширява присъствието си в Европа чрез инвестициите си в онлайн канали. Преди пандемията YFood продаваше основно през 13 000 търговеца, както и през вендинг машини. Следващите стъпки ще включват разширяване на портфолиото извън подсладените продукти, за да покриват цялостни хранителни нужди. "Никога не сме се опитвали да атакуваме социалния аспект на готвенето - продуктите ни не заместват хубавите храни и ястия. По-скоро искаме да се справим с нездравословното хранене", заяви пред TechCrunch съоснователят на YFood Бен Кремер.

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK