Дигитални модели

Киберсигурност

Защитата на облака

Облачните пространства отдавна спряха да бъдат "следващото голямо нещо" и се превърнаха в "настоящото голямо нещо". И "голямо" е правилната дума - всеки ден в облака се качват терабайти данни, а с изнасянето на икономиката към виртуалното пространство заради пандемията от коронавирус този процес е още по-бърз. Но облакът все пак не е наистина облак, а огромни центрове за данни, които имат нужда от защита. Orca Security, израелската фирма за киберсигурност, която специализира именно в облачни услуги като Amazon Web Services и Azure, добави в началото на май 20 млн. долара финансиране към първоначалния си рунд от 7 млн. долара. Orca продава софтуера си като услуга и дава възможност за следене на натовареността на публичните облаци, както и инструменти, които позволяват сканиране за слабости, вреден софтуер, проблеми с пароли и други. Според фирмата най-честият проблем, с който се сблъсква екипът, е лоша конфигурация и липсата на сигурност във важни точки. "Това, което забелязваме, е, че имаме инструментите, които да ни защитят, но не и на правилното място в правилното време", казва съоснователят Гил Герон пред Tech Crunch.
Големи данни

Базата данни ни е скъпа

Бизнесът със създаване на бази данни е сложен и на моменти дори объркващ. На пазара има както традиционни (като за Силициевата долина) играчи като Oracle, така и модерни решения като на Amazon. Не липсват обаче и нови имена - Cockroach Labs, компания от Ню Йорк, която създава отворена база данни, добави 86.6 млн. долара инвестиция, която да подсигури съществуването на фирмата далеч след като кризата около коронавируса отмине. Досега фирмата е събрала общо 195 млн. долара и макар да не коментира публично при каква оценка, тя по всяка вероятност влиза в графата на еднорозите, оценени на поне милиард долара. Инвеститорите виждат в Cockroach компания с потенциал да промени пазара заради архитектурата си с отворен код, който може да доведе след себе си нови безплатни потребители, които да се превърнат в потенциални платени клиенти. Според изпълнителния директор на фирмата Спенсър Кимбъл компанията се е развивала бързо преди пандемията и за година е нараснала четири пъти по отношение на брой клиенти.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове