Дигитални (корона) модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Дигитални (корона) модели

Дигитални (корона) модели

Какви са последните технологични иновации от тази седмица

2788 прочитания

Събития

Къде е следващият виртуален концерт

IRL е приложение-календар за виртуални събития на живо. Чрез партньорства с YouTube, Twitch и Spotify, както и генерирано от потребителите съдържание IRL (съкратено от In Remote Life) иска да събере на едно място всички виртуални събития в цял свят под формата на категоризирана платформа. Те са най-разнообразни - от турнир по е-спортове, през виртуален концерт, конференция до коктейлно парти в Zoom, коментира TechCrunch. Досега компанията е набрала 11 млн. долара от Goodwater Capital, Founders Fund и Floodgate. При старта си тя е приложение за "социално планиране", което помага на хора с общи интереси да се свързват помежду си, но впоследствие се фокусира върху възможностите на календара. "Никой досега не е успял да направи успешно календара социален, казва съоснователят Абе Шафи. Но с коронавируса и възхода на виртуалните събития IRL намира нова ниша, в която да се развива и да е пионер и да монетизира както търсенето от потребителите, така и предлагането от организатори и изпълнители.
Комуникации

Намери ми маркетинг специалист

Компанията Publicist била създадена от Лара Ванденберг с идеята да се възползва от промените в комуникационната и маркетинг индустрия, които сега се ускоряват заради COVID-19. Идеята зад стартъпа е да помага на малки и средни фирми да намират и наемат фрийлансъри, които да работят по създаване на съдържание, кризисна комуникация, разработване на маркетинг стратегии или дори наемане на временен маркетинг директор. Според Ваnденберг Publicist пресява всички специалисти в платформата, а сред тях има работили с брандове като Apple, Nike, Microsoft, IBM, Away, Glossier, Casper и Google. "Предлагаме над 350 умения и едва 10% от тях са свързани с PR", заяви тя пред TechCrunch. Според основателя на Publicist все повече фирми намаляват вътрешните си екипи, което пък е увеличило фрийлансърите на пазара. Целта на Ванденберг не е само да посредничи при първата връзка между клиентите и маркетинг специалистите, но и да сътрудничи през целия процес на колаборация с решения като видеовръзка и споделяне на екран. За целта стартъпът ще получава 20% комисиона.
Упражнения

Онлайн фитнес за майки

Бременна с първото си дете през 2013 г., Алисън Рапапорт трудно намирала фитнес упражнения за бъдещи майки. Така се свързала с инструкторката Леа Келър, която изготвила лесна, сигурна и ефективна програма за нея. Двете си допаднали и така създали Every Mother, стрийминг компания за онлайн фитнес, фокусирана върху упражнения за жени преди и след раждането. В началото на май, в разгара на коронавирус епидемията в САЩ, стартъпът обяви, че е набрал 1.5 млн. долара от фонда Courtside Ventures с участието и на Serena Ventures на Серина Уилямс и други инвеститори. Every Mother ще предоставя програми с продължителност между 10 и 30 минути в предварително записани видеоматериали. Клиентите могат да се абонират на месечен или годишен план, след което попълват онлайн въпросник, чрез който компанията ги поставя в съответния етап на физическо натоварване. Every Mother вече е на печалба и по време на епидемията абонаментите й са нараснали 50%.
Събития

Къде е следващият виртуален концерт

IRL е приложение-календар за виртуални събития на живо. Чрез партньорства с YouTube, Twitch и Spotify, както и генерирано от потребителите съдържание IRL (съкратено от In Remote Life) иска да събере на едно място всички виртуални събития в цял свят под формата на категоризирана платформа. Те са най-разнообразни - от турнир по е-спортове, през виртуален концерт, конференция до коктейлно парти в Zoom, коментира TechCrunch. Досега компанията е набрала 11 млн. долара от Goodwater Capital, Founders Fund и Floodgate. При старта си тя е приложение за "социално планиране", което помага на хора с общи интереси да се свързват помежду си, но впоследствие се фокусира върху възможностите на календара. "Никой досега не е успял да направи успешно календара социален, казва съоснователят Абе Шафи. Но с коронавируса и възхода на виртуалните събития IRL намира нова ниша, в която да се развива и да е пионер и да монетизира както търсенето от потребителите, така и предлагането от организатори и изпълнители.
Комуникации

Намери ми маркетинг специалист

Компанията Publicist била създадена от Лара Ванденберг с идеята да се възползва от промените в комуникационната и маркетинг индустрия, които сега се ускоряват заради COVID-19. Идеята зад стартъпа е да помага на малки и средни фирми да намират и наемат фрийлансъри, които да работят по създаване на съдържание, кризисна комуникация, разработване на маркетинг стратегии или дори наемане на временен маркетинг директор. Според Ваnденберг Publicist пресява всички специалисти в платформата, а сред тях има работили с брандове като Apple, Nike, Microsoft, IBM, Away, Glossier, Casper и Google. "Предлагаме над 350 умения и едва 10% от тях са свързани с PR", заяви тя пред TechCrunch. Според основателя на Publicist все повече фирми намаляват вътрешните си екипи, което пък е увеличило фрийлансърите на пазара. Целта на Ванденберг не е само да посредничи при първата връзка между клиентите и маркетинг специалистите, но и да сътрудничи през целия процес на колаборация с решения като видеовръзка и споделяне на екран. За целта стартъпът ще получава 20% комисиона.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новости в менюто

Новости в менюто

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK