Microsoft иска парче от TikTok
Защо тех гигант на средна възраст иска тийнейджърска сензация
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
На 29 юли шефовете на Alphabet, Amazon, Apple и Facebook преминаха през петчасова видеоконферентна връзка с антитръстовата подкомисия на Конгреса. Сатя Надела, изпълнителният директор на другия американски технологичен титан - Microsoft, прекара същия този ден в разговори с инвеститори, наемането на нови служители и разглеждането на резултатите за последното тримесечие. Неговото присъствие не бе и нужно в Конгреса - Microsoft вече не представлява интерес за политиците.
Или пък представлява? На 2 август компанията обяви, че е започнала разговори за закупуването на американския, канадския, австралийския и новозеландския бизнес на TikTok - широко популярно, но много проблемно китайско приложение за споделяне на кратки видеа. Президентът Доналд Тръмп предлага забрана на TikTok заради страхове, че от него изтичат данни на американски граждани към Китайската комунистическа партия, въпреки че компанията - майка на приложението, ByteDance отрича, че някога би направила нещо подобно. След някои необичайни стъпки, чиято цел бе да успокоят Тръмп - включително и изявление, в което компанията благодари за "личната помощ" - Microsoft получи време до 15 септември, за да стигне до сделка.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.