Apple ще ограничи персонализираните реклами. Facebook не харесва това

Компанията опитва да защити потребителите си от бизнес модела на Google и Facebook

"Единственото по-лошо нещо от рекламите са зле насочените реклами." Това обяснение на Facebook и Google, с което компаниите защитаваха бизнес модела си да събират лични данни и след това да ги използват за насочването на персонализирани реклами, не е нищо ново. Сега този модел е под заплаха от друг технологичен гигант - Apple. С новата версия на операционната система iOS, която ще излезе през следващия месец, най-скъпата компания в света ще постави бариера между потребителите си и постоянното събиране на данните им.

Казано накратко, потребителите на iPhone вече ще трябва сами да поискат данните за дейността им в интернет, както и локацията им, да се събират от приложения като Facebook, за да получават насочени реклами. Според Facebook това ще бъде удар не само по фирмата, но и по всички надолу по веригата - разработчиците на приложения и по-малките бизнеси, които печелят клиенти чрез реклами в мрежата.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се