TikTok се отказва от сделката с Microsoft
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

TikTok се отказва от сделката с Microsoft

Вместо продажба, TikTok ще търси партньорство с Oracle

TikTok се отказва от сделката с Microsoft

Китайската компания майка ще се опита да не продава бизнеса си, а вместо това да си партнира с Oracle

3264 прочитания

Вместо продажба, TikTok ще търси партньорство с Oracle

© Reuters


ByteDance, китайската компания, която стои зад популярното приложение за кратки видеа TikTok, се е отказала от сделка за продажбата на част от своя бизнес на Microsoft, пише Reuters, като се позовава на свои източници. ByteDance трябваше да отдели и впоследствие да продаде англоезичната версия на TikTok, след като на компанията бе наложен ултиматум от страна на администрацията на Доналд Тръмп това да се случи в рамките на три месеца. Microsoft се считаше за почти сигурен купувач, но сега изглежда, че сделка може въобще да няма.

Вместо това ByteDance ще търси партньорство с Oracle - друг американски технологичен гигант, който искаше да закупи TikTok. Според Reuters китайската компания ще се опита да структурира сделка с Oracle като партньорство, а не като продажба. Така данните на американските потребители - началната причина за всички проблеми - ще останат в САЩ, където ще се съхраняват от Oracle, а собствеността ще остане в китайската компания.

Между чука и наковалнята

ByteDance и нейното приложение TikTok се оказаха между чука и наковалнята, като чукът е Вашингтон, а наковалнята - Пекин. Според американското правителство приложението, което се ползва най-много от млади хора за споделяне на забавни кратки видеа, може да доведе до изтичането на данни на американски граждани към комунистическата власт в Китай. Съответно ByteDance трябва да се раздели със звеното си TikTok и да го превърне в американски бизнес в срок от 90 дни, считан от 14 август. В противен случай приложението ще бъде спряно в САЩ.

Доскоро ByteDance изглеждаше готова да се раздели с цялата англоезична версия на свръхуспешното си приложение, като имаше предварително споразумение с Microsoft. Малко по-късно в картината се намеси и Oracle, която също по неофициална информация поиска да купи TikTok.

Причината сега ByteDance да търси друг изход от ситуацията са новите действия на Пекин. Китайското правителство обнови стар свой списък за технологии, които трябва да бъдат "одобрени за износ", като TikTok влиза във всички нови изисквания. Съответно, за да има сделка, ByteDance трябва да получи лиценз от Китай. Самото правителство обаче предпочита TikTok да изчезне, отколкото да премине в американски ръце. Приложението има и отделна китайска версия, която не би пострадала, ако TikTok спре да съществува в САЩ.

Новата стратегия на ByteDance е да не продава TikTok, а да стигне до партньорство с Oracle, която да поеме управлението на личните данни на американските потребители. По този начин ByteDance търси компромис, при който TikTok остава собственост на китайското дружество, но данните на потребителите в САЩ са отговорност на американска компания. Oracle може да получи и дял от компанията майка. Остава неясно дали подобен вариант ще бъде приет от Белия дом.

ByteDance, китайската компания, която стои зад популярното приложение за кратки видеа TikTok, се е отказала от сделка за продажбата на част от своя бизнес на Microsoft, пише Reuters, като се позовава на свои източници. ByteDance трябваше да отдели и впоследствие да продаде англоезичната версия на TikTok, след като на компанията бе наложен ултиматум от страна на администрацията на Доналд Тръмп това да се случи в рамките на три месеца. Microsoft се считаше за почти сигурен купувач, но сега изглежда, че сделка може въобще да няма.

Вместо това ByteDance ще търси партньорство с Oracle - друг американски технологичен гигант, който искаше да закупи TikTok. Според Reuters китайската компания ще се опита да структурира сделка с Oracle като партньорство, а не като продажба. Така данните на американските потребители - началната причина за всички проблеми - ще останат в САЩ, където ще се съхраняват от Oracle, а собствеността ще остане в китайската компания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK