Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Thirdverse

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

3910 прочитания

Thirdverse

© Thirdverse


//VR

Игри в друга реалност


Виртуалната реалност не е спряла да се развива, просто започна да го прави по-тихо - включително и в гейминга. Докато вниманието на всички е насочено към следващото поколение конзоли и предстоящите заглавия, които да заситят глада на геймърите по време на коронавируса, някои фирми от VR сектора продължават да растат. Базираната в Токио Thridverse наскоро се похвали с набирането на 8.5 млн. долара в първи рунд на финансиране. Компанията прави виртуални мултиплеър игри с крайната цел да комбинира VR с блокчейн технология и да създава "светове във виртуалната реалност", в които да се събират цели общности - идея, която изглежда повече от релевантна днес, когато така или иначе милиони хора по света се опитват да репликират реалния живот в онлайн пространството. Добър сигнал е и че някои VR игри като Animal Crossing: New Horizons вече доказаха, че могат да станат популярни и да пробият в гейминг средите.
//Salesforce

Търсят се облаци

Понякога инвестиращите са по-интересни от тези, в които се инвестира. Гигантът Salesforce обяви втори фонд, който търси други облачни проекти - този път на стойност 100 млн. долара, след като първият бе за "едва" 50 млн. долара. Парите трябва да идат за компании, които развиват облачни услуги, но задължително със социален оттенък. Salesforce е една от малкото компании, за които може да се приеме, че има наистина чисти помисли - изпълнителният директор на фирмата Марк Бениоф е радикален застъпник на социалното предприемачество и по-голяма корпоративна отговорност, като редовно си позволява да критикува други големи имена от Силициевата долина. Същевременно обаче парите могат да бъдат насочени и към потенциални бъдещи придобивки, друг "навик" на Salesforce, която от създаването й до сега е придобила над 60 други компании.
//е-търговия

Нямате нужда от Amazon

Едва ли има нужда да споменаваме, че 2020 г. е добра година за електронната търговия. Все повече бизнеси - и още повече потребители - се обръщат към онлайн пространството като единствено спасение по време на пандемията, а и далеч не само заради нея. Shogun, компания, която помага на други бизнеси да създадат свои собствени канали за търговия върху платформи като Magento, Shopify и други, наскоро получи 35 млн. долара финансиране. Целта е ясна - трафикът да отива в отделни сайтове, а не да преминава през Amazon, безспорният шампион в сектора. През тази година Shogun може да се похвали със 182% растеж на приходите и вече над 15 хил. клиенти (5 хил. от които са от началото на тази година), които разчитат на нея, за да насочват клиентите си директно към себе си, а не към империята на Джеф Безос.
//VR

Игри в друга реалност


Виртуалната реалност не е спряла да се развива, просто започна да го прави по-тихо - включително и в гейминга. Докато вниманието на всички е насочено към следващото поколение конзоли и предстоящите заглавия, които да заситят глада на геймърите по време на коронавируса, някои фирми от VR сектора продължават да растат. Базираната в Токио Thridverse наскоро се похвали с набирането на 8.5 млн. долара в първи рунд на финансиране. Компанията прави виртуални мултиплеър игри с крайната цел да комбинира VR с блокчейн технология и да създава "светове във виртуалната реалност", в които да се събират цели общности - идея, която изглежда повече от релевантна днес, когато така или иначе милиони хора по света се опитват да репликират реалния живот в онлайн пространството. Добър сигнал е и че някои VR игри като Animal Crossing: New Horizons вече доказаха, че могат да станат популярни и да пробият в гейминг средите.
//Salesforce

Търсят се облаци

Понякога инвестиращите са по-интересни от тези, в които се инвестира. Гигантът Salesforce обяви втори фонд, който търси други облачни проекти - този път на стойност 100 млн. долара, след като първият бе за "едва" 50 млн. долара. Парите трябва да идат за компании, които развиват облачни услуги, но задължително със социален оттенък. Salesforce е една от малкото компании, за които може да се приеме, че има наистина чисти помисли - изпълнителният директор на фирмата Марк Бениоф е радикален застъпник на социалното предприемачество и по-голяма корпоративна отговорност, като редовно си позволява да критикува други големи имена от Силициевата долина. Същевременно обаче парите могат да бъдат насочени и към потенциални бъдещи придобивки, друг "навик" на Salesforce, която от създаването й до сега е придобила над 60 други компании.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK