НА ЖИВО от 10:00 ч.: Банките и бизнесът

Българско-американската HyperScience набра още 80 млн. долара

До момента компанията за автоматизация на офис документация е събрала общо 191 млн. долара

Питър Бродски, изпълнителен директор и съосновател на HyperScience.
Питър Бродски, изпълнителен директор и съосновател на HyperScience.    ©  HyperScience
Питър Бродски, изпълнителен директор и съосновател на HyperScience.
Питър Бродски, изпълнителен директор и съосновател на HyperScience.    ©  HyperScience

Българско-американската компания за автоматизация на офис документация HyperScience набра още 80 млн. долара финансиране в рунд D, воден от инвеститора Tiger Global Investment. Новината идва до голяма степен като изненада, защото само преди пет месеца HyperScience набра друг внушителен рунд на финансиране - 60 млн. долара, а преди по-малко от две години - още 30 млн. долара. Общо до момента компанията е набрала 191 млн. долара.

HyperScience е компания, основана от българите Красимир Маринов и Владимир Цанков, както и от американеца Питър Бродски. Тримата са бивши колеги от аудиоплатформата SoundCloud и друга компания на Бродски. През юни Маринов загатна пред "Капитал", че компанията не е приключила с набирането на външен ресурс. Изненадващото в случая не е, че HyperScience набира още пари, нито голямата сума, а по-скоро близостта на четвъртия рунд на финансиране с предходния.

Пазарната оценка на компанията остава загадка, но солидният нов рунд на финансирането вдига допълнително шансовете той вече да е "еднорог" - технологична компания, която се оценява на над 1 млрд. долара.

По-големият рунд след големия рунд

"До момента сме използвали само част от миналия рунд, който обявихме през юни. В момента растем експоненционално, с 300% годишен ръст на приходите, десетократно увеличение на ползването на платформата и двойно повече служители", коментира пред "Капитал" Питър Бродски, съосновател и изпълнителен директор на HyperScience.

Според Бродски новите средства ще идат предимно за бизнес разширение, и то в една конкретна посока - Европа. Той очаква една четвърт от новите клиенти на компанията през 2021 г. да дойдат от континента, като посочва и конкретен пример: ONE Insurance, първият изцяло дигитален застраховател в Европа, който наскоро се е превърнал в клиент на HyperScience.

Друго важно направление за парите ще бъде удвояване на броя на служителите на компанията в бъдеще. Към юни тази година HyperScience разполагаше със 150 служители - 60 в София, 60 в Ню Йорк, 10 в Лондон и 20 души дистанционно. "Наемаме в цяла Европа - разбира се, София, но и в Германия, Франция, Великобритания. Ние сме глобална компания, която дава дистанционни възможности в почти всяко направление", казва още Бродски. Основната насока на българския екип е самият продукт, като софийският офис отговаря за 90% от софтуерните инженери в порасналия стартъп.

Още от Капитал