Тротинетките на Hobo започват работа и в Благоевград

Hobo

Тротинетките на Hobo започват работа и в Благоевград

Компанията ще си партнира с АУБ, но с тротинетките ще може да има предвижване и в рамките на града

Йоан Запрянов
6801 прочитания

Hobo

© Hobo


Българската компания за споделяне на електрически тротинетки Hobo започва работа в Благоевград и конкретно - в Американския университет в България (АУБ). Това е първото разширение на Hobo извън София, след като фирмата започна работа през лятото на 2019 г. Като начало компанията ще пусне 20 тротинетки, които да могат да се използват в кампуса на университета, а през пролетта този брой ще се увеличи заради обичайното повишено търсене в по-топлите месеци.

Цените ще бъдат по-ниски, отколкото са в София: 1 лв. за отключване и 20 ст. на минута след това, както и възможност за допълнителна отстъпка от 26% за студенти под 26-годишна възраст. В столицата цената за отключване на тротинетка е 1.60 лв.

Придвижването в самия град обаче ще бъде с известни ограничения. Потребителите ще могат да се движат където искат из Благоевград, но не така стои въпросът с паркирането. Позволените места за оставяне на тротинетки ще бъдат само на територията на кампуса, както и около централната сграда на университета в центъра на града.

Първото разширение

Hobo започна работа в София през 2019 г., с известно закъснение спрямо американската Lime и българската Brum, която обаче работи като франчайз на друга американска компания - Bird. Оттогава насам компанията отчита 14 хил. регистрирани потребители и изминати общо над 160 хил. километра, а по-рано през годината бяха представени и около 200 нови тротинетки с подобрен дизайн спрямо оригиналния. Hobo работи и по малко по-различен начин спрямо останалите компании на пазара, като освен свободното споделяне на тротинетки в града фирмата търси партньорства с бизнеси, които искат да ползват нейните тротинетки в определени зони - досега има сключени 30 такива договора.

"Скоро ще открием услугите си в още няколко града. Вече сме в напреднали разговори с три града в страната, където планираме да пуснем услугата още в началото на 2021 г.", коментира пред "Капитал" Теодор Рачев, изпълнителен директор на Hobo.

Българската компания за споделяне на електрически тротинетки Hobo започва работа в Благоевград и конкретно - в Американския университет в България (АУБ). Това е първото разширение на Hobo извън София, след като фирмата започна работа през лятото на 2019 г. Като начало компанията ще пусне 20 тротинетки, които да могат да се използват в кампуса на университета, а през пролетта този брой ще се увеличи заради обичайното повишено търсене в по-топлите месеци.

Цените ще бъдат по-ниски, отколкото са в София: 1 лв. за отключване и 20 ст. на минута след това, както и възможност за допълнителна отстъпка от 26% за студенти под 26-годишна възраст. В столицата цената за отключване на тротинетка е 1.60 лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    fgg1590932097664124 avatar :-|
    Alex DelRio

    Интересен бинес модел - предлага се по-скъп, по-бавен и по-труден начин за придвижване отколкото с автомобил. Десет минути с тази екстра (която изисква да я намериш налична, платиш, отключиш, подкараш, стигнеш до целта и намериш правилно място да я оставиш и прекратиш пътуването) струват 3 лева. Това е почти сумата, която малка градска кола на газ ще изхарчи за 80 км. Като се има предвид, че за 10 минути с това "нещо" няма да стигнеш далеч по противотанковите улици и тротоари на родината, какво точно обуславя ползването му? А, да, някои хора си мислят, че изглеждат cool!

  • 2
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    До коментар [#1] от "Alex DelRio":

    В момента властите услужливо държат цената на личния автомобил ниска. Ако се въведе адекватен данък за притежанието на автомобил (особено масовите стари такива), цена да се влезе в градския център като в Западна Европа, нормална застраховка ГО, а не символична както в момента, истински контрол при годишните прегледи, сметката ще е по-различна.

    Да не говорим, че икономиите от мащаба изобщо ги няма при тротинетките.

  • kbderror

    Плювачите,да се се качвали на някоя от тротинетките. Да представиха нещо сравниение на цени и т.н. А да ви е** разбирачи.
    Аз ползвам тротинетки в София и Варна и съм доовлен. Евтино и бързо особено в трафика, а там където има велоалеи,направо летиш. Няма да кажа от кой съм по доволен да не излезе че уж нещо...но не са (х)американските.
    Aз бих помислил за такса ако си сам в колата в голям град,лесно се прилага на принципа на винетния контрол. Също и за четни / нечетни в различните дни в ценровете. Още повече бих вдигнал и цената зоните в радовете и ще реша промблема почти изцяло.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход