Дигиталните звена на веригите супермаркети Kaufland и Lidl в България се обединяват в нова компания - Schwarz IT, съобщиха днес от компанията на онлайн среща с медиите. Досега в България имаше две звена за IT услуги - Kaufland IT Hub и Lidl Digital, които разработваха продукти за цялата германска група, а не само за българския пазар. Новото дружество "Шварц Ай Ти" ще обединява служителите от "Кауфланд сървис" и тези, които работеха към "Лидл България", където дигиталното звено не беше в отделна фирма. В компанията ще има конкретни екипи, които да се занимават с IT казусите на отделните компании под шапката на Schwarz, но цялата структура ще бъде в рамките на една структура, а не няколко, както беше досега.
Начело на обединената компания застава Михаил Петров, който преди това беше изпълнителен директор на Kaufland IT Hub. Петров беше и финансов директор на българския Kaufland, но сега ще се фокусира изцяло върху дигиталното звено, а на негово място в търговската верига застава Иван Георгиев. Общо в Schwarz IT в момента работят 320 души с цел те да се увеличат с още 100 през следващата година. Новата фирма ще обслужва групата на Schwarz, в която работят 458 хил. души по цял свят и за миналата година има 113.3 млрд. евро приходи.
Тук не е евтина дестинация
"Новото дружество е първата IT фирма на световната група Schwarz, която се открива извън Германия. Основният фактор за избирането на България като локация за създаването му са отлично подготвените кадри в сектора", коментира пред "Капитал" Петров.
Schwarz разработва различни технологични решения за нуждите на групата. Освен търговските вериги тя обслужва и компанията за рециклиране Pre Zero и компанията за производство Schwarz Produktion, всички от които са под шапката на германския гигант. Технологична новина е, че компанията вече развива и собствена облачна услуга под името STACKIT, която ще има за цел да е европейски конкурент на световната сцена, доминирана основно от американски имена като Microsoft, Google, Amazon и други.
"Ние не сме далечен център, от който нашите собственици да теглят евтина работна ръка. Не сме, защото не сме евтина дестинация. За някои позиции в България нетната заплата е по-висока, отколкото в Централна Европа и дори Германия. Ще работим рамо до рамо с останалите IT центрове на групата и ще създаваме решения с голяма добавена стойност за дейностите на групата", казва Петров.
За 2019 г. "Кауфланд сървис" отчита приходи от 16.8 млн. лв. и 2.2 млн. лв. печалба. Приходите на IT звеното към Lidl не могат да бъдат изчислени, защото досега бяха част от голямата компания. "В момента сме в планов процес, като очакваме ръст в приходите спрямо миналата година. Щетите от коронавируса при нас са само социални - дори няма да можем да отпразнуваме коледното си парти. Но компанията разбра, че в домашна среда има същата, а в някои случаи и по-висока производителност", каза още Петров.
Дигиталните звена на веригите супермаркети Kaufland и Lidl в България се обединяват в нова компания - Schwarz IT, съобщиха днес от компанията на онлайн среща с медиите. Досега в България имаше две звена за IT услуги - Kaufland IT Hub и Lidl Digital, които разработваха продукти за цялата германска група, а не само за българския пазар. Новото дружество "Шварц Ай Ти" ще обединява служителите от "Кауфланд сървис" и тези, които работеха към "Лидл България", където дигиталното звено не беше в отделна фирма. В компанията ще има конкретни екипи, които да се занимават с IT казусите на отделните компании под шапката на Schwarz, но цялата структура ще бъде в рамките на една структура, а не няколко, както беше досега.
Начело на обединената компания застава Михаил Петров, който преди това беше изпълнителен директор на Kaufland IT Hub. Петров беше и финансов директор на българския Kaufland, но сега ще се фокусира изцяло върху дигиталното звено, а на негово място в търговската верига застава Иван Георгиев. Общо в Schwarz IT в момента работят 320 души с цел те да се увеличат с още 100 през следващата година. Новата фирма ще обслужва групата на Schwarz, в която работят 458 хил. души по цял свят и за миналата година има 113.3 млрд. евро приходи.
2 коментара
Много се циганят за заплати и придобивки за ИТ служителите.
Не може да даваш базов пакет на здравно осигуряване защото разбираш ли трябва да платиш много че и за служителите по магазините ще е същото.
Ръководител ЛС да ти казва еми то аз режа всички придобивки, ваучери и прочие ... ЗАЩО :) Във всички ИТ фирми ги има не сте конкурентни.
Накрая казваш добре искам средна заплата за опита и възможностите си и те ти викат е ние сме дискаунтъри ... еми значи и служителите ви ще са дискаунтъри!
Ако продължават така няма как да имат добри ИТ специалисти ако изобщо искат добро (за най-добро избщо не говорим на този етап).