Дигиталните звена на Kaufland и Lidl в България се обединяват в Schwarz IT
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигиталните звена на Kaufland и Lidl в България се обединяват в Schwarz IT

Михаил Петров

Дигиталните звена на Kaufland и Lidl в България се обединяват в Schwarz IT

Компанията ще разполага с 320 служители и план за привличането на още 100 през следващата година

Йоан Запрянов
10577 прочитания

Михаил Петров

© Цветелина Белутова


Дигиталните звена на веригите супермаркети Kaufland и Lidl в България се обединяват в нова компания - Schwarz IT, съобщиха днес от компанията на онлайн среща с медиите. Досега в България имаше две звена за IT услуги - Kaufland IT Hub и Lidl Digital, които разработваха продукти за цялата германска група, а не само за българския пазар. Новото дружество "Шварц Ай Ти" ще обединява служителите от "Кауфланд сървис" и тези, които работеха към "Лидл България", където дигиталното звено не беше в отделна фирма. В компанията ще има конкретни екипи, които да се занимават с IT казусите на отделните компании под шапката на Schwarz, но цялата структура ще бъде в рамките на една структура, а не няколко, както беше досега.

Начело на обединената компания застава Михаил Петров, който преди това беше изпълнителен директор на Kaufland IT Hub. Петров беше и финансов директор на българския Kaufland, но сега ще се фокусира изцяло върху дигиталното звено, а на негово място в търговската верига застава Иван Георгиев. Общо в Schwarz IT в момента работят 320 души с цел те да се увеличат с още 100 през следващата година. Новата фирма ще обслужва групата на Schwarz, в която работят 458 хил. души по цял свят и за миналата година има 113.3 млрд. евро приходи.

Тук не е евтина дестинация

"Новото дружество е първата IT фирма на световната група Schwarz, която се открива извън Германия. Основният фактор за избирането на България като локация за създаването му са отлично подготвените кадри в сектора", коментира пред "Капитал" Петров.

Schwarz разработва различни технологични решения за нуждите на групата. Освен търговските вериги тя обслужва и компанията за рециклиране Pre Zero и компанията за производство Schwarz Produktion, всички от които са под шапката на германския гигант. Технологична новина е, че компанията вече развива и собствена облачна услуга под името STACKIT, която ще има за цел да е европейски конкурент на световната сцена, доминирана основно от американски имена като Microsoft, Google, Amazon и други.

"Ние не сме далечен център, от който нашите собственици да теглят евтина работна ръка. Не сме, защото не сме евтина дестинация. За някои позиции в България нетната заплата е по-висока, отколкото в Централна Европа и дори Германия. Ще работим рамо до рамо с останалите IT центрове на групата и ще създаваме решения с голяма добавена стойност за дейностите на групата", казва Петров.

За 2019 г. "Кауфланд сървис" отчита приходи от 16.8 млн. лв. и 2.2 млн. лв. печалба. Приходите на IT звеното към Lidl не могат да бъдат изчислени, защото досега бяха част от голямата компания. "В момента сме в планов процес, като очакваме ръст в приходите спрямо миналата година. Щетите от коронавируса при нас са само социални - дори няма да можем да отпразнуваме коледното си парти. Но компанията разбра, че в домашна среда има същата, а в някои случаи и по-висока производителност", каза още Петров.

Дигиталните звена на веригите супермаркети Kaufland и Lidl в България се обединяват в нова компания - Schwarz IT, съобщиха днес от компанията на онлайн среща с медиите. Досега в България имаше две звена за IT услуги - Kaufland IT Hub и Lidl Digital, които разработваха продукти за цялата германска група, а не само за българския пазар. Новото дружество "Шварц Ай Ти" ще обединява служителите от "Кауфланд сървис" и тези, които работеха към "Лидл България", където дигиталното звено не беше в отделна фирма. В компанията ще има конкретни екипи, които да се занимават с IT казусите на отделните компании под шапката на Schwarz, но цялата структура ще бъде в рамките на една структура, а не няколко, както беше досега.

Начело на обединената компания застава Михаил Петров, който преди това беше изпълнителен директор на Kaufland IT Hub. Петров беше и финансов директор на българския Kaufland, но сега ще се фокусира изцяло върху дигиталното звено, а на негово място в търговската верига застава Иван Георгиев. Общо в Schwarz IT в момента работят 320 души с цел те да се увеличат с още 100 през следващата година. Новата фирма ще обслужва групата на Schwarz, в която работят 458 хил. души по цял свят и за миналата година има 113.3 млрд. евро приходи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 2
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин

    Много се циганят за заплати и придобивки за ИТ служителите.

    Не може да даваш базов пакет на здравно осигуряване защото разбираш ли трябва да платиш много че и за служителите по магазините ще е същото.

    Ръководител ЛС да ти казва еми то аз режа всички придобивки, ваучери и прочие ... ЗАЩО :) Във всички ИТ фирми ги има не сте конкурентни.

    Накрая казваш добре искам средна заплата за опита и възможностите си и те ти викат е ние сме дискаунтъри ... еми значи и служителите ви ще са дискаунтъри!

    Ако продължават така няма как да имат добри ИТ специалисти ако изобщо искат добро (за най-добро избщо не говорим на този етап).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK