Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

8053 прочитания

//тракинг

Какво става с поръчката ми

Знаем, че проверявате по няколко пъти на ден къде точно се намира поръчката ви, която трябва да дойде с куриер. Правят го и милиони по света, които разчитат на електронната търговия. Но "кога" не е единственият въпрос, който изисква отговор при доставката на продукти. Tive, основан в Бостън стартъп, изгражда хардуер и софтуерна платформа, която да отчита всички фактори при една поръчка: не само къде е, но и при каква температура, влажност и др. се пренася. Това става чрез сензор, който се поставя върху палетите. Неотдавна компанията обяви, че е набрала 12 млн. долара финансиране. Този тип решения могат да бъдат особено удобни и в момент, в който светът започва една от най-мащабните логистични операции в историята заради транспортирането на милиарди ваксини, които трябва да се държат при много конкретни температурни условия.
//мобилни решения

Известия навсякъде

Клишето казва, че времето е пари и макар до голяма степен да е вярно, трябва да споменем, че вниманието днес значи още повече пари. MessageBird, облачна комуникационна платформа, която помага на бизнес клиентите си да спечелят вниманието съответно на техните собствени клиенти, знае това много добре. MеssageBird позволява изпращане на известия чрез SMS-и и други традиционни и нетрадиционни канали, което се оказва успешнa стратегия в момент, в който съобщенията се оказват празно пространство за маркетинг. Наскоро компанията купи платформата Pusher, която позволява разработването на инструменти за бизнеси, които искат да вкарат решения в реално време, а общата оценка на MessageBird от октомври насам е над 3 млрд. долара. Екипът на Pusher ще продължи да действа като отделно звено в компанията, защото инструментите, които тя разработва, остават далеч от основната дейност на MessageBird, но се оказват удобна добавка при развитието на нови продукти в бъдеще.
//еднорог

Кликове за милиард долара

Пандемията се оказа най-големият акселератор. След като преди шест месеца набра външен капитал за пръв път от създаването й през 2017 г. насам, американската компания ClickUp вече е еднорог. През декември тя е набрала още 100 млн. долара при оценка 1 млрд. долара. ClickUp е платформа, която трябва да събере на едно място всякакви процеси - от обработка на документи и таблици до чатове в офиса и т.н. В тази ниша конкуренция, меко казано, не липсва, и въпреки това инвеститорите виждат в ClickUp голяма перспектива, предвид че за половин година компанията набра над 135 млн. долара. Целта на ClickUp е да измерва и покачва продуктивността на различните екипи. Тя има много прост бизнес модел - продуктът може да се ползва безплатно, но с ограничения, докато платената версия, с всички функции в нея, струва 5 долара на месец. А както Силициевата долина знае, простите решения продават.
//тракинг

Какво става с поръчката ми

Знаем, че проверявате по няколко пъти на ден къде точно се намира поръчката ви, която трябва да дойде с куриер. Правят го и милиони по света, които разчитат на електронната търговия. Но "кога" не е единственият въпрос, който изисква отговор при доставката на продукти. Tive, основан в Бостън стартъп, изгражда хардуер и софтуерна платформа, която да отчита всички фактори при една поръчка: не само къде е, но и при каква температура, влажност и др. се пренася. Това става чрез сензор, който се поставя върху палетите. Неотдавна компанията обяви, че е набрала 12 млн. долара финансиране. Този тип решения могат да бъдат особено удобни и в момент, в който светът започва една от най-мащабните логистични операции в историята заради транспортирането на милиарди ваксини, които трябва да се държат при много конкретни температурни условия.
//мобилни решения

Известия навсякъде

Клишето казва, че времето е пари и макар до голяма степен да е вярно, трябва да споменем, че вниманието днес значи още повече пари. MessageBird, облачна комуникационна платформа, която помага на бизнес клиентите си да спечелят вниманието съответно на техните собствени клиенти, знае това много добре. MеssageBird позволява изпращане на известия чрез SMS-и и други традиционни и нетрадиционни канали, което се оказва успешнa стратегия в момент, в който съобщенията се оказват празно пространство за маркетинг. Наскоро компанията купи платформата Pusher, която позволява разработването на инструменти за бизнеси, които искат да вкарат решения в реално време, а общата оценка на MessageBird от октомври насам е над 3 млрд. долара. Екипът на Pusher ще продължи да действа като отделно звено в компанията, защото инструментите, които тя разработва, остават далеч от основната дейност на MessageBird, но се оказват удобна добавка при развитието на нови продукти в бъдеще.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.