Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

//устойчивост

Наглеждай реколтата

Както хората трябва да обръщат внимание на храната, която консумират, така и производителите трябва да проследяват качеството на реколтата в процеса на отглеждане. За целта британската компания Gardin разработва софтуерно и хардуерно решение, което помага за оптимизирането на продукцията, измерването на хранителните стойности и намаляването на въглеродния отпечатък и отпадъците. Това се случва чрез технология за дистанционно наблюдение на реколтата, която измерва външните и вътрешните белези на растенията. Специално разработен софтуер анализира събраната база данни и дава информация на производителите. Целта на Gardin е да помогне за проследяването на реколтата "от посяването на семената до чинията на клиентите в реална среда, а не в лаборатория". Основана в края на 2019 г., компанията прилича вниманието на инвеститорите и набра капитал 1.2 млн. долара. Водещ в сделката е фондът LDV Capital, като в инвестицията участват още Seedcamp и MMC Ventures.
//приложение

Любов на сляпо

Живеем в море от възможности за онлайн запознанства. Социални мрежи, приложения и видеочатове, всички с гръмки реклами, че ще намериш половинката си или най-малкото приятелство, но в основата си не се различават помежду си. Американското приложение S'more залага на нов подход и цели да помогне да потребителите да изградят значима връзка. Затова не залагат на външния вид, а снимките в профилите са замъглени. За сметка на това всеки потребител може да посочи какви са му интересите, да качи любими песни за слушане, образование, зодия, домашни любимци и други. S'more предлага вече и функция за видеоразговор, но картината е отново замъглена. Целта на основателите не е приложението да става масово, а да бъде предназначено за аудитория, която търси сериозна връзка. Потребителите, които искат да промотират профилите си, пък могат да платят за това. S'more е достъпно в Ню Йорк, Бостън, Вашингтон, Чикаго, Лос Анджелис и Далас. Младата компания получили финансиране в размер на 2.1 млн. долара, осигурени от редица фондове и бизнес ангели.
//асистент

Дигиталният детокс

Според различни проучвания хората прекарват средно по три часа на ден на мобилните си устройства. През извънредното положение всички са повече време по домовете си, а съответно и пред екраните. За тези, които не могат сами да ограничат използването на устройствата си, основаната в началото на 2020 г. компания Opal разработва приложение, което помага за дигиталния детокс на потребителите. Представен като личен асистент, Opal блокира разсейващи сайтове и приложения според зададен график за използването им. Потребителите могат да си задават максимално време, което да прекарват на устройствата си, а Opal активира таймери и напомня, когато то се превиши. През последната половин година базираният в Париж основател Кенет Шленкер тества приложението за операционната система iOS и по думите му успява да спести на потребителите средно по два часа време пред екрана. Макар на една година, компанията вече получи първо финансиране от 4.3 млн. долара, осигурено от различни фондове и индивидуални инвеститори.

Още от Капитал