"Трябва да им причиним болка", или как Facebook и Apple влязоха във война
Различните виждания за интернет и личните данни скараха два от гигантите в Силициевата долина
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Драмите в Силициевата долина не са нещо ново. Спорове за бъдещето на технологиите и интернета се водят от десетилетия. Днес обаче е различно. Докато дебатите и нападките между Стив Джобс и Бил Гейтс в зората на модерните технологии изглеждаха по-скоро като локални конфликти в затворено общество, днес конфликтите между директори на технологични гиганти се отразява директно на милиарди потребители. И никой не е по-важен от този между Марк Зукърбърг от Facebook и Тим Кук от Apple.
В основата му са различните виждания за бъдещето на интернет и използването на лични данни за изграждането на бизнес модел. Макар в повечето пъти да не назовава Facebook по име, Кук очевидно не харесва модела на работа на компанията, която събира тонове данни за всички потребители в интернет, за да може след това да насочва реклами към тях. На практика това е целият бизнес на Facebook, а Apple иска собствениците на нейни устройства да дават активно, а не пасивно съгласие за събирането на данните им поне когато са извън самата социална мрежа.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове