"Трябва да им причиним болка", или как Facebook и Apple влязоха във война
Различните виждания за интернет и личните данни скараха два от гигантите в Силициевата долина
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Драмите в Силициевата долина не са нещо ново. Спорове за бъдещето на технологиите и интернета се водят от десетилетия. Днес обаче е различно. Докато дебатите и нападките между Стив Джобс и Бил Гейтс в зората на модерните технологии изглеждаха по-скоро като локални конфликти в затворено общество, днес конфликтите между директори на технологични гиганти се отразява директно на милиарди потребители. И никой не е по-важен от този между Марк Зукърбърг от Facebook и Тим Кук от Apple.
В основата му са различните виждания за бъдещето на интернет и използването на лични данни за изграждането на бизнес модел. Макар в повечето пъти да не назовава Facebook по име, Кук очевидно не харесва модела на работа на компанията, която събира тонове данни за всички потребители в интернет, за да може след това да насочва реклами към тях. На практика това е целият бизнес на Facebook, а Apple иска собствениците на нейни устройства да дават активно, а не пасивно съгласие за събирането на данните им поне когато са извън самата социална мрежа.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.