"Трябва да им причиним болка", или как Facebook и Apple влязоха във война

Различните виждания за интернет и личните данни скараха два от гигантите в Силициевата долина

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Драмите в Силициевата долина не са нещо ново. Спорове за бъдещето на технологиите и интернета се водят от десетилетия. Днес обаче е различно. Докато дебатите и нападките между Стив Джобс и Бил Гейтс в зората на модерните технологии изглеждаха по-скоро като локални конфликти в затворено общество, днес конфликтите между директори на технологични гиганти се отразява директно на милиарди потребители. И никой не е по-важен от този между Марк Зукърбърг от Facebook и Тим Кук от Apple.

В основата му са различните виждания за бъдещето на интернет и използването на лични данни за изграждането на бизнес модел. Макар в повечето пъти да не назовава Facebook по име, Кук очевидно не харесва модела на работа на компанията, която събира тонове данни за всички потребители в интернет, за да може след това да насочва реклами към тях. На практика това е целият бизнес на Facebook, а Apple иска собствениците на нейни устройства да дават активно, а не пасивно съгласие за събирането на данните им поне когато са извън самата социална мрежа.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.