Infineon препоръча автомобилните компании да преразгледат веригите си на доставки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Infineon препоръча автомобилните компании да преразгледат веригите си на доставки

Трябва да се вземат предвид дългите срокове за изпълнение в сектора на полупроводниците от около половин година, смята главният изпълнителен директор на германската компания Райнхард Плос.

Infineon препоръча автомобилните компании да преразгледат веригите си на доставки

Най-големият производител на чипове в Европа смята, че производителите се нуждаят от различен модел

4814 прочитания

Трябва да се вземат предвид дългите срокове за изпълнение в сектора на полупроводниците от около половин година, смята главният изпълнителен директор на германската компания Райнхард Плос.

© Reuters


Най-голямата европейска компания за полупроводници Infineon предупреди, че автомобилните компании се нуждаят от "различен модел" за набавяне на критично важни чипове, след като ограничения в доставките внезапно спряха монтажните линии по света.

"Автомобилната индустрия не може да каже:" Добре, нямаме нужда от [повече чипове], а малко по-късно да каже: "Сега вече имаме нужда", заяви главният изпълнителен директор на германската компания Райнхард Плос пред Financial Times. "Трябва да се вземат предвид дългите срокове за изпълнение в сектора на полупроводниците от около половин година". Неговата компания е един от водещите световни доставчици на микроконтролери и сензори, които са жизненоважни за съвременните превозни средства.

Проблемите

Проблемите при предлагането на полупроводници за автомобилната индустрия започнаха да се появяват в края на миналата година, след като неочаквано възстановяване на търсенето на автомобили съвпадна с процъфтяващия пазар на потребителска електроника. Автомобилните производители, включително Volkswagen, General Motors, Ford и Renault, се оказаха неподготвени за ситуацията и трябваше да преустановят или да преструктурират производствата си.

Резултатът от проблемите се очаква да бъде 1 млн. броя по-малко произведени автомобили тази година в целия сектор според IHS Markit, тъй като ограниченията ще продължат и през втората половина на 2020 г.

Недостигът накара някои брандове, включително Porsche и Mercedes, да преразгледат своите вериги за доставки. В продължение на десетилетия някои компании разчитат на доставки "точно навреме", но сега им се налага да обмислят поддържането на по-големи запаси. Райнхард Плос, чиито клиенти включват автомобилни доставчици като Bosch, Continental и ZF, заяви, че автомобилната индустрия не може да очаква производителите на чипове като Infineon да "поемат всички рискове да поддържат запасите". "Това би било невероятно висок риск за паричния поток за нас", добави той, като посочи, че полупроводниците също имат ограничен срок на годност, тъй като лесно могат да бъдат замърсени.

Индустриалните компании вече имат по-дългосрочни договори с доставчиците на полупроводници, заяви Плос, бивш изпълнителен директор на Siemens, "което осигурява определено ниво на ангажираност, дори при по-неблагоприятни пазарни ситуации".

Без резервен капацитет

Проблемите на автомобилната индустрия се дължат до голяма степен на липсата на резервен производствен капацитет в компании като тайванската TSMC, която произвежда за Infineon и е най-големият доставчик на чипове по договори в света. В резултат администрацията на американския президент Джо Байдън и лидерите на ЕС призоваха за повече инвестиции в местни производствени мощности.

Но Плос заяви, че автомобилният сектор, който потребява само около 10% от световната продукция на полупроводници, ще продължи да бъде притискан от по-големи клиенти като производители на смартфони и трябва да изгради повече "устойчивост" в своите вериги за доставки.

"За тях да не доставят кола заради устройство от два долара е немислимо", каза той. "Ние като доставчик правим всичко възможно, за да избегнем такава ситуация за нашите клиенти."

Най-голямата европейска компания за полупроводници Infineon предупреди, че автомобилните компании се нуждаят от "различен модел" за набавяне на критично важни чипове, след като ограничения в доставките внезапно спряха монтажните линии по света.

"Автомобилната индустрия не може да каже:" Добре, нямаме нужда от [повече чипове], а малко по-късно да каже: "Сега вече имаме нужда", заяви главният изпълнителен директор на германската компания Райнхард Плос пред Financial Times. "Трябва да се вземат предвид дългите срокове за изпълнение в сектора на полупроводниците от около половин година". Неговата компания е един от водещите световни доставчици на микроконтролери и сензори, които са жизненоважни за съвременните превозни средства.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.