Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

4014 прочитания

//стрийминг

Светлина, камера, грим

Видеостриймингът расте непрекъснато, но освен това се и специализира. Докато YouTube и Facebook са отворени към всички, Twitch е очевидният пристан за геймъри, а сега има и нови кандидати за завземане на пазарен дял. Newness, стартъп, основан от бивши служители именно на Twitch, наскоро набра 3.5 млн. долара в сийд инвестиция. Компанията предоставя стрийминг платформа на много конкретна аудитория - тази, която се занимава с козметика и грим. Ако никога не сте попадали на видеа за грим (или, казано на чист български, мейкъп видеа), ще останете изненадани - съществува цяло море от клипове и стриймъри, които се занимават само и единствено с това. Зад тях пък има милиони хора, които ги гледат и понякога дори си плащат за това. Съответно примерът е повече от подходящ за поредното хоби, което се превръща не просто в бизнес, а в цял пазар, към който има голям интерес и от страна на козметичните компании, които едва ли биха имали против една по-напудрена платформа.
//дронове

Сами във въздуха

Дроновете отдавна не са нито просто играчки, нито военни оръжия. Бизнесът има силен интерес към умни автономни дронове, които да могат да вършат разнообразни задачи - от видеонаблюдение, през доставки до сканиране на терени и картографиране. Skydio, стартъп, който произвежда именно умни дронове с изкуствен интелект, влезе на територията на еднорозите с пазарна оценка над 1 млрд. долара, след като набра 170 млн. долара в инвестиционен рунд D, воден от Andreessen Horowitz. Общо до този момент компанията е набрала 340 млн. долара, по-голямата част от които са насочени към производство. През юли миналата година Skydio представи дрона си X2, насочен към корпоративния свят, а освен това в активно производство е и Skydio 2, който се ползва предимно за видео. Новото финансиране трябва да отиде за глобално разширение и разработка на още продукти. Интерес, изглежда, не липсва - нито от клиенти, нито от инвеститори. Изглежда, границата наистина е небето.
//дрехи

Втора ръка, пръв приоритет

Пазарували ли сте дрехи втора ръка? Или както е по-модерно да се каже - от секъндхенда? Стигмата около купуването на вече ползвани артикули пада все по-бързо през последните години. Показват го не само данните и растящият брой на магазините в повечето градове, но и инвестициите в компании с подобна насоченост. Vestiaire Collective, онлайн търговец на дрехи втора ръка, наскоро набра 216 млн. долара, с което официално се превърна в еднорог с оценка над 1 млрд. долара. Стартъпът работи като платформа за търговия, където могат да бъдат открити вече носени луксозни дрехи. Може да звучи просто, но не е, защото дори при търговията втора ръка никой не иска да си поръча чанта Louis Vuitton например и тя да не бъде истинска - съответно всички артикули трябва да преминат през проверки, преди да стигнат до купувача. Междувременно този тип бизнес едва ли ще спре да расте. Не само заради очевидния фактор, наречен ковид-19, но и заради преосмислянето на бързата мода и все повече потребители, които мислят не само какво ще облекат, но и какъв е например въглеродният им отпечатък.
//стрийминг

Светлина, камера, грим

Видеостриймингът расте непрекъснато, но освен това се и специализира. Докато YouTube и Facebook са отворени към всички, Twitch е очевидният пристан за геймъри, а сега има и нови кандидати за завземане на пазарен дял. Newness, стартъп, основан от бивши служители именно на Twitch, наскоро набра 3.5 млн. долара в сийд инвестиция. Компанията предоставя стрийминг платформа на много конкретна аудитория - тази, която се занимава с козметика и грим. Ако никога не сте попадали на видеа за грим (или, казано на чист български, мейкъп видеа), ще останете изненадани - съществува цяло море от клипове и стриймъри, които се занимават само и единствено с това. Зад тях пък има милиони хора, които ги гледат и понякога дори си плащат за това. Съответно примерът е повече от подходящ за поредното хоби, което се превръща не просто в бизнес, а в цял пазар, към който има голям интерес и от страна на козметичните компании, които едва ли биха имали против една по-напудрена платформа.
//дронове

Сами във въздуха

Дроновете отдавна не са нито просто играчки, нито военни оръжия. Бизнесът има силен интерес към умни автономни дронове, които да могат да вършат разнообразни задачи - от видеонаблюдение, през доставки до сканиране на терени и картографиране. Skydio, стартъп, който произвежда именно умни дронове с изкуствен интелект, влезе на територията на еднорозите с пазарна оценка над 1 млрд. долара, след като набра 170 млн. долара в инвестиционен рунд D, воден от Andreessen Horowitz. Общо до този момент компанията е набрала 340 млн. долара, по-голямата част от които са насочени към производство. През юли миналата година Skydio представи дрона си X2, насочен към корпоративния свят, а освен това в активно производство е и Skydio 2, който се ползва предимно за видео. Новото финансиране трябва да отиде за глобално разширение и разработка на още продукти. Интерес, изглежда, не липсва - нито от клиенти, нито от инвеститори. Изглежда, границата наистина е небето.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.