Дигитализирай бизнеса си ускорено

Стратегическото партньорство между А1 и "SAP България" превръща корпоративния софтуер за управление на бизнес процесите в достъпен инструмент за малки и големи

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock

Трудните времена поставят на изпитание не само волята, характера, но и целеустремеността на човека. Това се пренася с пълна сила в бизнеса през последната година и извънредната обстановка, в която той работи, както и води понякога до пълното преосмисляне на стратегията. Ефективността започва да излиза все повече на преден план, а дигитализацията става не просто неизбежна в близко бъдеще, а направо задължителна.

Бързата адаптация към новите технологии и интеграцията на дигитални системи са ключът за оцеляването в момента и за бъдещото възстановяване. Предприетите ходове сега може да се окажат предимство не само в настоящата ситуация, но и в по-далечна перспектива.

Ето защо точно в тази обстановка А1 продължава да прави дигитализацията на бизнеса по-лесна и по-достъпна. Това става най-ефективно чрез интеграцията на системи за управление на компаниите, познати още и като ERP решения. Допреди години те бяха запазена територия само за най-големите корпорации и затова бяха истинска рядкост в България.

"Дигитализацията на обществото във всички измерения изисква бързи, точни и стратегически решения. Тези възможности на компаниите и публичния сектор са ограничени от ресурсна гледна точка. Именно тук идва стратегическото партньорство между SAP и А1 в България, за да подпомогнем цялостния процес на трансформация ефикасно, бързо и с дългосрочна визия. С общи усилия подкрепяме бизнеса в България да развива иновативните си идеи и да расте", коментира Радомир Миланов, изпълнителен директор на "SAP България".

Обявеното стратегическо партньорство на телекома със "SAP България" през 2020 г. обедини усилията на двете компании да предоставят решения, с които клиентите им да оперират все по-успешно, включително автоматизирани анализи на текущото състояние на бизнес процесите и препоръчани и преконфигурирани решения за по-ефективно внедряване.

За успешното изпълнение на проектите A1 разполага със специализиран SAP Компетентен център, който консултира клиентите за избора на най-доброто решение спрямо техните специфики, внедрява, поддържа и разширява софтуерното решение заедно с растежа на бизнеса.

За малките и средните компании

ERP софтуерът за управление на бизнеса премина през силна еволюция през годините. В последно време посоката на развитието му обхвана силно малкия и средния бизнес. Поради тази причина германският софтуерен разработчик SAP създаде облачната версия SAP Business One. Тя позволява на всяка фирма, независимо дали е с 20 или 200 служители, да може да дигитализира своите бизнес процеси, продажби, счетоводство и да следи ключовите параметри на развитие. Точно това предлага в момента и А1.

Данните за цялата дейност се съхраняват и обработват на едно централизирано място. Това ви позволява да правите анализи в реално време, което е ключово за взимане на бързи решения. Особено полезно е за задържане на клиенти, за подобряване на продажбите или изчистване на процесите. Облачният характер на SAP Business One позволява интеграцията му с мобилно приложение или дистанционен достъп, което ви дава достъп до данните по всяко време и отвсякъде.

Другото предимство на решението е, че при него не се изисква от компанията да инвестира в собствена IT инфраструктура, нейната поддръжка и надграждане. Капацитетът ще се разширява безпроблемно с вашия бизнес, без да се налагат скъпи промени в сървърите. Мащабирането важи и за модулите, които са необходими на даден бизнес.

SAP Business One от А1 предлага на компаниите да избират подходящите им функционалности и подобно на конструктор LEGO да изградят най-добрата за техния бизнес система. Всеки компонент е адаптиран така, че да съответства на действащото българско законодателство.

За големия бизнес

Телекомът може да интегрира и добре познатата версия на SAP S/4HANA за големи корпорации и холдингови структури, със сложни процеси и стотици служители. Тези решения дават ключови предимства за компаниите от банковия и небанковия финансов сектор, включително и за все по-набиращия популярност финтех сегмент. S/4HANA е ERP продукт от ново поколение с вградени инструменти за анализи, с достъп от всички крайни устройства. Системата разполага с вградена технология с изкуствен интелект и автоматизация, която оптимизира ежедневните процеси с до 50%.

Със SAP S/4HANA от А1 организациите значително подобряват дейностите по управление, анализи, планиране и консолидиране на финансова информация. Същевременно могат да разчитат на цялостно управление, оптимизация и автоматизация на отделните процеси в организацията. Всичко това води до значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността. Интегрираните бизнес процеси помагат на фирмите по-лесно и бързо да представят на пазара нови продукти и услуги, а на служителите си - унифицирани методи на работа и по-лесен и удобен за употреба потребителски интерфейс.

Клиентите им също се облагодетелстват от тази дигитална трансформация, тъй като освен иновативни продукти и услуги, които могат да използват на всяко устройство, те получават още по-добре таргетирани оферти, бързи справки в реално време и много други ползи.

Собствен екип

Стратегическото партньорство между А1 и "SAP България" гарантира наличието на капацитет и компетентност на експертите, които внедряват и поддържат бизнес софтуера. Това означава, че те отговарят на строгите изисквания на германския разработчик за работа с техните решения за малки, средни и големи компании. А на клиентите се предоставя единен контакт по отношение на внедряването и експлоатацията на системата както по отношение на физическата, така и на приложната инфраструктура. "Клиентите на SAP решения от А1 получават в наше лице доверен партньор, който ги подкрепя, в целия процес по избор, планиране, внедряване и поддръжка на ERP софтуера. Помагаме с интеграцията с външни системи и предоставяме обучения на служителите, които ще боравят със системите, правим и допълнителни разработки, когато е необходимо", коментира Асен Димитров, старши мениджър на SAP Компетентния център на А1.

"Екипът ни е специализиран в работата със SAP системи и вече наброява над 30 експерти с разнообразен опит и профил. Центърът за SAP компетенции на А1 се развива повече от 15 години. Вярвам, че консултантските услуги в съчетание с предоставянето на лицензи и подходяща, сертифицирана от SAP инфраструктура са отлична комбинация, която клиентите ни получават като услуга с месечен абонамент", допълни Димитров.

Един договор с един партньор за всички услуги

Едно от ключовите предимства на услугите на А1 е фактът, че данните се съхраняват в собствените центрове на компанията. Това позволява на телекома много по-бързо и лесно да интегрира и поддържа корпоративната информация, отколкото ако се разчита на друг тип инсталации.

Самата инфраструктура, която се предоставя като услуга, от своя страна дава възможност за лесно и бързо мащабиране на необходимото пространство, добавянето на нови модули или разширяването на настоящите в избраното ERP решение на SAP.

А1 използва най-добрите практики за съхраняване и предпазване на данните, включително предлага и изграждането на частен облак (Private Cloud). Това е от ключово значение при интеграцията на SAP решенията, защото се заделят определените ресурси само за ползване от клиента. Допълнително самото оборудване и системите са сертифицирани и проверени от германския софтуерен разработчик.