Дигитализирай бизнеса си ускорено
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитализирай бизнеса си ускорено

Shutterstock

Дигитализирай бизнеса си ускорено

Стратегическото партньорство между А1 и "SAP България" превръща корпоративния софтуер за управление на бизнес процесите в достъпен инструмент за малки и големи

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5043 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Трудните времена поставят на изпитание не само волята, характера, но и целеустремеността на човека. Това се пренася с пълна сила в бизнеса през последната година и извънредната обстановка, в която той работи, както и води понякога до пълното преосмисляне на стратегията. Ефективността започва да излиза все повече на преден план, а дигитализацията става не просто неизбежна в близко бъдеще, а направо задължителна.

Бързата адаптация към новите технологии и интеграцията на дигитални системи са ключът за оцеляването в момента и за бъдещото възстановяване. Предприетите ходове сега може да се окажат предимство не само в настоящата ситуация, но и в по-далечна перспектива.

Ето защо точно в тази обстановка А1 продължава да прави дигитализацията на бизнеса по-лесна и по-достъпна. Това става най-ефективно чрез интеграцията на системи за управление на компаниите, познати още и като ERP решения. Допреди години те бяха запазена територия само за най-големите корпорации и затова бяха истинска рядкост в България.

"Дигитализацията на обществото във всички измерения изисква бързи, точни и стратегически решения. Тези възможности на компаниите и публичния сектор са ограничени от ресурсна гледна точка. Именно тук идва стратегическото партньорство между SAP и А1 в България, за да подпомогнем цялостния процес на трансформация ефикасно, бързо и с дългосрочна визия. С общи усилия подкрепяме бизнеса в България да развива иновативните си идеи и да расте", коментира Радомир Миланов, изпълнителен директор на "SAP България".

Обявеното стратегическо партньорство на телекома със "SAP България" през 2020 г. обедини усилията на двете компании да предоставят решения, с които клиентите им да оперират все по-успешно, включително автоматизирани анализи на текущото състояние на бизнес процесите и препоръчани и преконфигурирани решения за по-ефективно внедряване.

За успешното изпълнение на проектите A1 разполага със специализиран SAP Компетентен център, който консултира клиентите за избора на най-доброто решение спрямо техните специфики, внедрява, поддържа и разширява софтуерното решение заедно с растежа на бизнеса.

За малките и средните компании

ERP софтуерът за управление на бизнеса премина през силна еволюция през годините. В последно време посоката на развитието му обхвана силно малкия и средния бизнес. Поради тази причина германският софтуерен разработчик SAP създаде облачната версия SAP Business One. Тя позволява на всяка фирма, независимо дали е с 20 или 200 служители, да може да дигитализира своите бизнес процеси, продажби, счетоводство и да следи ключовите параметри на развитие. Точно това предлага в момента и А1.

Данните за цялата дейност се съхраняват и обработват на едно централизирано място. Това ви позволява да правите анализи в реално време, което е ключово за взимане на бързи решения. Особено полезно е за задържане на клиенти, за подобряване на продажбите или изчистване на процесите. Облачният характер на SAP Business One позволява интеграцията му с мобилно приложение или дистанционен достъп, което ви дава достъп до данните по всяко време и отвсякъде.

Другото предимство на решението е, че при него не се изисква от компанията да инвестира в собствена IT инфраструктура, нейната поддръжка и надграждане. Капацитетът ще се разширява безпроблемно с вашия бизнес, без да се налагат скъпи промени в сървърите. Мащабирането важи и за модулите, които са необходими на даден бизнес.

SAP Business One от А1 предлага на компаниите да избират подходящите им функционалности и подобно на конструктор LEGO да изградят най-добрата за техния бизнес система. Всеки компонент е адаптиран така, че да съответства на действащото българско законодателство.

За големия бизнес

Телекомът може да интегрира и добре познатата версия на SAP S/4HANA за големи корпорации и холдингови структури, със сложни процеси и стотици служители. Тези решения дават ключови предимства за компаниите от банковия и небанковия финансов сектор, включително и за все по-набиращия популярност финтех сегмент. S/4HANA е ERP продукт от ново поколение с вградени инструменти за анализи, с достъп от всички крайни устройства. Системата разполага с вградена технология с изкуствен интелект и автоматизация, която оптимизира ежедневните процеси с до 50%.

Със SAP S/4HANA от А1 организациите значително подобряват дейностите по управление, анализи, планиране и консолидиране на финансова информация. Същевременно могат да разчитат на цялостно управление, оптимизация и автоматизация на отделните процеси в организацията. Всичко това води до значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността. Интегрираните бизнес процеси помагат на фирмите по-лесно и бързо да представят на пазара нови продукти и услуги, а на служителите си - унифицирани методи на работа и по-лесен и удобен за употреба потребителски интерфейс.

Клиентите им също се облагодетелстват от тази дигитална трансформация, тъй като освен иновативни продукти и услуги, които могат да използват на всяко устройство, те получават още по-добре таргетирани оферти, бързи справки в реално време и много други ползи.

Собствен екип

Стратегическото партньорство между А1 и "SAP България" гарантира наличието на капацитет и компетентност на експертите, които внедряват и поддържат бизнес софтуера. Това означава, че те отговарят на строгите изисквания на германския разработчик за работа с техните решения за малки, средни и големи компании. А на клиентите се предоставя единен контакт по отношение на внедряването и експлоатацията на системата както по отношение на физическата, така и на приложната инфраструктура. "Клиентите на SAP решения от А1 получават в наше лице доверен партньор, който ги подкрепя, в целия процес по избор, планиране, внедряване и поддръжка на ERP софтуера. Помагаме с интеграцията с външни системи и предоставяме обучения на служителите, които ще боравят със системите, правим и допълнителни разработки, когато е необходимо", коментира Асен Димитров, старши мениджър на SAP Компетентния център на А1.

"Екипът ни е специализиран в работата със SAP системи и вече наброява над 30 експерти с разнообразен опит и профил. Центърът за SAP компетенции на А1 се развива повече от 15 години. Вярвам, че консултантските услуги в съчетание с предоставянето на лицензи и подходяща, сертифицирана от SAP инфраструктура са отлична комбинация, която клиентите ни получават като услуга с месечен абонамент", допълни Димитров.

Един договор с един партньор за всички услуги

Едно от ключовите предимства на услугите на А1 е фактът, че данните се съхраняват в собствените центрове на компанията. Това позволява на телекома много по-бързо и лесно да интегрира и поддържа корпоративната информация, отколкото ако се разчита на друг тип инсталации.

Самата инфраструктура, която се предоставя като услуга, от своя страна дава възможност за лесно и бързо мащабиране на необходимото пространство, добавянето на нови модули или разширяването на настоящите в избраното ERP решение на SAP.

А1 използва най-добрите практики за съхраняване и предпазване на данните, включително предлага и изграждането на частен облак (Private Cloud). Това е от ключово значение при интеграцията на SAP решенията, защото се заделят определените ресурси само за ползване от клиента. Допълнително самото оборудване и системите са сертифицирани и проверени от германския софтуерен разработчик.

Трудните времена поставят на изпитание не само волята, характера, но и целеустремеността на човека. Това се пренася с пълна сила в бизнеса през последната година и извънредната обстановка, в която той работи, както и води понякога до пълното преосмисляне на стратегията. Ефективността започва да излиза все повече на преден план, а дигитализацията става не просто неизбежна в близко бъдеще, а направо задължителна.

Бързата адаптация към новите технологии и интеграцията на дигитални системи са ключът за оцеляването в момента и за бъдещото възстановяване. Предприетите ходове сега може да се окажат предимство не само в настоящата ситуация, но и в по-далечна перспектива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.