Новата икономика на блокбъстърите

Пандемията решава какви филми да се правят и къде да се гледат

Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.
Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.    ©  Reuters
Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.
Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.    ©  Reuters

Преди COVID-19 Холивуд беше изпаднал във франчайз треска. И десетте най-печеливши филма за 2019 г. в световен мащаб бяха продукции на големи студиа и представяха персонажи, които се завръщат на големия екран. Режисьори като Мартин Скорсезе се тревожеха, че супергероите на Marvel ще бъдат краят на киното. Собствениците на киносалони обаче биха поспорили. На 10 март AMC, най-голямата верига кина в света, която наскоро стана любимка на малките инвеститори, отчете 77% спад на приходите миналата година и нетна загуба 4.6 млрд. долара до голяма степен защото Marvel и други отложиха премиерите си, докато публиката се завърне.

Недостатъкът на блокбъстърите е, че могат да преструктурират икономиката на приходите от билети. Шест от десетте най-печелившите филма в света от миналата година не бяха на английски. Пет бяха на китайски, а един на японски. Това отразява способността на азиатските страни да овладяват огнищата на коронавирус по-успешно, отколкото повечето държави на Запад.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се