Новият брой:
Чудото на езика

Новата икономика на блокбъстърите

Пандемията решава какви филми да се правят и къде да се гледат

Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.
Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.
Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.    ©  Reuters
Шест от десетте най-печеливши филма в света от миналата година не бяха на английски.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Преди COVID-19 Холивуд беше изпаднал във франчайз треска. И десетте най-печеливши филма за 2019 г. в световен мащаб бяха продукции на големи студиа и представяха персонажи, които се завръщат на големия екран. Режисьори като Мартин Скорсезе се тревожеха, че супергероите на Marvel ще бъдат краят на киното. Собствениците на киносалони обаче биха поспорили. На 10 март AMC, най-голямата верига кина в света, която наскоро стана любимка на малките инвеститори, отчете 77% спад на приходите миналата година и нетна загуба 4.6 млрд. долара до голяма степен защото Marvel и други отложиха премиерите си, докато публиката се завърне.

Недостатъкът на блокбъстърите е, че могат да преструктурират икономиката на приходите от билети. Шест от десетте най-печелившите филма в света от миналата година не бяха на английски. Пет бяха на китайски, а един на японски. Това отразява способността на азиатските страни да овладяват огнищата на коронавирус по-успешно, отколкото повечето държави на Запад.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар