Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Tomorrow.io
Tomorrow.io    ©  Tomorrow.io
Tomorrow.io
Tomorrow.io    ©  Tomorrow.io
//климат

Какво ще е времето утре

Прогнозата за времето не е точно площадка за иновации, но стартъпите и милионите на частните фондове вече се насочват и там. Компанията ClimaCell наскоро обяви, че е набрала още 77 млн. долара, с което общото финансиране вече достига 185 млн. долара. Всъщност ClimaCell използва момента и за друга новина - че сменя името си на Tomorrow.io. Оригиналната цел на компанията бе да използва данни за времето от различни безжични технологии и IoT устройства. Тази цел се разраства - през февруари Tomorrow.io обяви, че ще пусне в орбита малка флота от сателити, оборудвани с радари, които да дават точна прогноза за времето с по-голям хоризонт. Tomorrow.io не е единствената компания, която е достигнала до заключението, че използването на сензорите за температура на умни устройства е добра идея, но със сигурност е една от най-добре финансираните. Вероятно именно заради това припокриване с конкуренцията компанията гледа по-широко (и по-високо) на пазара - над купестата облачност.
//разговори

Сред звездите

Искате ли да си поговорите с Флойд Мейуедър? Или Снууп Дог? Можете, при това, когато пожелаете - чрез платформата Cameo, която позволява да си "наемете" звезда за разговор срещу съответна сума, варираща най-често от около 50 до 2500 долара. Бизнес моделът е сравнително прост: част от сумата остава у звездите, част - в компанията. Наскоро Cameo набра 100 млн. долара финансиране, като общата сметка до момента вече е 165 млн. долара, а оценката - над 1 млрд. долара, което прави стартъпа еднорог. Интересът към Cameo се вдига постоянно през последните две години, като заради пандемията от ковид-19 бе добавена и опцията "поръчаната звезда" да се появи в конферентен разговор в Zoom. Като слабост на компанията може да се спомене, че голяма част от портфолиото са актьори и музиканти, преминали своя пик. Това, разбира се, е разбираемо - останалите са прекалено заети с това да бъдат звезди.
//търговия

Дрехи без срок на годност

Какво се случва с новите колекции дрехи, когато спрат да бъдат нови и не са продадени? Най-често те се унищожават, особено от по-скъпите брандове, които не желаят да сложат по-ниска цена на продуктите си. Otrium, стартъп, който има за цел да продава именно дрехи първа ръка, които вече са излезли от магазините, без да бъдат продадени, наскоро набра 120 млн. долара с цел да разшири бизнеса си, който за момента е активен само в Европа. Дори когато става дума за по-евтини брандове, те рядко успяват да продадат всичката си стока чрез извънсезонна разпродажба. Otrium предлага на компаниите общ магазин и инвентар, където да продават останалите си дрехи, без те да се изхвърлят или унищожават, както и без да се налага да се складират на различни места. От Otrium казват, че въпреки всичко е много трудно да убедят някои брандове да продават "извън срока на годност", дори когато контролът върху цените е в тях.