Apple разширява рекламния си бизнес и представи нови продукти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple разширява рекламния си бизнес и представи нови продукти

AirTag

Apple разширява рекламния си бизнес и представи нови продукти

Компанията отбеляза "тежка" година, която всъщност я направи по-богата

5011 прочитания

AirTag

© Reuters


Apple ще разшири своя рекламен бизнес точно както въвежда нови правила за поверителност на iPhone, които вероятно ще ударят рекламите, предлагани от нейните конкуренти, включително Facebook. Това съобщава Financial Times, като се позовава на двама души, запознати с плановете й. Производителят на iPhone вече продава реклами за своя App Store.

Това е първият конкретен знак, че Apple планира да подобри собствения си рекламен бизнес, което може да разклати индустрията за цифрови реклами на стойност 350 млрд. долара, водена от Facebook и Google. Предстоящата актуализация на софтуера на Apple - iOS 14.5, ще забрани на приложенията и рекламодателите да събират данни за потребители на iPhone без тяхното изрично съгласие. Очаква се повечето потребители да не желаят да бъдат проследявани, което ще нанесе сериозен удар върху начина, по който работи индустрията за мобилна реклама.

Новината за разширяването на рекламния бизнес на Apple съвпадна с представянето на нови продукти от компанията - новата линия компютри Mac, таблети iPad, както и нова услуга за подкасти и устройства за проследяване. Обичайно технологичният гигант представя новите си продукти в рамките на няколко събития през годината, като таблетите и компютрите остават на заден план спрямо телефоните iPhone, които се появяват към края на годината.

Заради пандемията и преместването на работата вкъщи от страна на стотици милиони души по света, тази година Apple е заложила по-сериозно на по-големите си устройства. Компанията има над 1 млрд. клиенти, като целта изглежда остава същата, каквато беше и преди пандемията: възможно най-много от тях да използват възможно най-много от услугите и устройствата на Apple, като част от цялостна екосистема.

От новото портфолио тази цел може да бъде изпълнена най-лесно от AirTags, устройство за проследяване с цена 30 долара, което може да бъде прикрепено към различни предмети, след което те да бъдат следени чрез софтуер. На практика Apple предлага да сложи край на проблема със "загубения iPhone". Такива услуги обаче има отдавна на пазара, като едно от оплакванията срещу компанията е, че досега тя е ограничавала именно производители на подобни устройства.

Таблети и лаптопи

По-големите продукти от новата линия на Apple включват таблета iPad Pro, който според анализаторите може да бъде използван и като лаптоп, стига да бъдат добавени допълнителни аксесоари, които обаче биха вдигнали цената му до близо 1100 долара, повече, отколкото най-евтиния лаптоп MacBook Air, който е с цена 1000 долара. Другата добавка към портфолиото са компютрите Mac, чиято цена ще започва от 1300 долара. Всички нови устройства са с подобрени функции, като любопитното е, че има и подобрения по камерите им, след като много потребители на Apple се оплакаха от осезаемо по-ниското качество спрямо смартфоните например, което се оказа важна функция в условията на пандемия.

Последната новина от Apple е, че компанията пуска и платена платформа за подкасти, в опит да завземе по-голям пазарен дял от развиващия се подсектор. Най-големият конкурент на Apple в цялостния пазар на аудиострийминга е шведската Spotify, която все още има по-голям дял като брой платени абонаменти. Apple използва момента и да се похвали, че вече плаща средно по 1 цент на слушане на лейбъли и изпълнтители, двойно над ставката на Spotify - 0.4 цента.

Въпреки турбулентната изминала година Apple стана дори по-богата и скъпа компания. Нейните акции са удвоили стойността си от март 2020 г. насам и в момента се оценяват на общо 2.25 трлн. долара, което я прави най-скъпата компания в света.

Apple ще разшири своя рекламен бизнес точно както въвежда нови правила за поверителност на iPhone, които вероятно ще ударят рекламите, предлагани от нейните конкуренти, включително Facebook. Това съобщава Financial Times, като се позовава на двама души, запознати с плановете й. Производителят на iPhone вече продава реклами за своя App Store.

Това е първият конкретен знак, че Apple планира да подобри собствения си рекламен бизнес, което може да разклати индустрията за цифрови реклами на стойност 350 млрд. долара, водена от Facebook и Google. Предстоящата актуализация на софтуера на Apple - iOS 14.5, ще забрани на приложенията и рекламодателите да събират данни за потребители на iPhone без тяхното изрично съгласие. Очаква се повечето потребители да не желаят да бъдат проследявани, което ще нанесе сериозен удар върху начина, по който работи индустрията за мобилна реклама.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.