Verizon продава медийния си бизнес на фонда Apollo за 5 млрд. долара

Reuters

Verizon продава медийния си бизнес на фонда Apollo за 5 млрд. долара

Американската телеком група се разделя с Yahoo и AOL и ще се насочи към изграждане на своята 5G мрежа

9003 прочитания

Reuters

© Reuters


Verizon Communications е близо до сделка за продажбата на Yahoo и AOL на частната инвестиционна компания Apollo Global Management. Така тя се отказва от конкуренцията в дигиталните реклами с Alphabet и Facebook, за да се съсредоточи върху изграждането на своята 5G мрежа, съобщава New York Times.

Предполага се, че предстоящата сделка ще оцени двата бранда общо на между 4 и 5 млрд. долара, включително бизнеса с рекламни технологии на Verizon. Според условията на сделката Verizon ще получи 4.25 млрд. долара и ще продължи да държи 10% от акциите на Yahoo!.

Verizon купи AOL за 4.4 млрд. долара през 2015 г., а две години по-късно плати 4.5 млрд. долара за Yahoo!, за да се възползва от над нейните над 1 млрд. потребители за онлайн реклами. Най-големият телеком в САЩ по брой абонати придоби сайтовете с намерение да ги възроди, но това така и не се случи.

През 2017 г. Verizon преструктурира бизнеса си под ръководството на бившия главен изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг и имаше амбиция да се конкурира с гиганти в сферата на дигиталната реклама като Google и Facebook. Главният изпълнителен директор на Verizon Ханс Вестберг обаче отписа над 4 млрд. долара от медийния бизнес и преименува подразделението на Verizon Media Group, след като пое управлението през 2018 г. Портфолиото на Verizon Media включва TechCrunch, Ryot, Built By Girls и Flurry. Поделението отчете ръст на приходите за първото тримесечие от 12% на годишна база до 1.9 млрд. долара. Медийният бизнес обаче не се оказа достатъчно успешен за компанията и тя се освобождава от него.

Verizon подписа споразумение с The Walt Disney през 2019 г., за да предложи новата си услуга за стрийминг Disney+ безплатно на своите клиенти. Целта е услугата за стрийминг да се комбинира с мобилните планове и домашния интернет на Verizon. Година по-рано AT&T придоби Time Warner за 85 млрд. долара, за да създаде своята платформа за стрийминг HBO Max.

Verizon се съгласи да плати 53 млрд. долара през март, за да лицензира безжичните си мрежи, което ще й помогне да разшири своята 5G инфраструктура. Компанията също така планира да вложи 10 млрд. долара през следващите няколко години, за да надгради системата си. Общият дълг на компанията надхвърля 180 млрд. долара.

Verizon Communications е близо до сделка за продажбата на Yahoo и AOL на частната инвестиционна компания Apollo Global Management. Така тя се отказва от конкуренцията в дигиталните реклами с Alphabet и Facebook, за да се съсредоточи върху изграждането на своята 5G мрежа, съобщава New York Times.

Предполага се, че предстоящата сделка ще оцени двата бранда общо на между 4 и 5 млрд. долара, включително бизнеса с рекламни технологии на Verizon. Според условията на сделката Verizon ще получи 4.25 млрд. долара и ще продължи да държи 10% от акциите на Yahoo!.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход