Spotify очаква слабо тримесечие след забавяне на ръста на абонатите

Компанията започна да предлага услугите си в 86 нови държави през първото тримесечие

Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек
Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек    ©  Reuters
Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек
Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек    ©  Reuters

Шведската платформа за стрийминг на музика Spotify обяви, че очаква броят на абонатите за платената им услуга през текущото тримесечие да не достигне прогнозите на Уолстрийт. Резултатите за първото тримесечие пък надминаха очакванията, благодарение на увеличението на абонати в страни като САЩ и Индия, съобщава Reuters.

Въпреки че Spotify се радваше на рязко покачване на абонатите по време на пандемията, когато хората си оставаха вкъщи заради ограниченията, платформата е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на Apple Music, Amazon Music и шепа по-малки конкуренти.

Технологичният гигант Apple също стартира платформа с платен абонамент, която представлява силна конкуренция за подкаст амбициите на Spotify, където компанията е вложила много усилия и пари за изграждането на бизнеса.

Обхватът на подкастите на Spotify вече включва милиони заглавия, сред които Renegades: Born in the USA с участието на американския президент от 2008 до 2016 г. Барак Обама и Брус Спрингстийн и The Joe Rogan Experience.

Компанията очаква общите платени абонати на платформата да наброяват между 162 и 166 млн. за второто тримесечие. Анализаторите прогнозират, че те ще достигнат 166.1 млн. според данни на Refinitiv. Spotify прогнозира общи приходи в рамките на 2.16 - 2.36 млрд. евро за второто тримесечие. Анализаторите очакват 2.27 млрд. евро.

Spotify Technology, които стартираха услугите си в 86 нови държави през първото тримесечие, заявиха, че растежът в САЩ, Мексико, Русия и Индия компенсира по-ниския от прогнозирания растеж в Латинска Америка и Европа.

Премиум абонатите, от които идват по-голямата част от приходите на компанията, са се увеличили с 21% до 158 млн. спрямо година по-рано. Анализаторите очакваха платформата да използват около 157.5 млн. платени абонати, според данните от Refinitiv. Приходите на Spotify са нараснали до 2.15 млрд. евро за трите месеца до март, докато година по-рано са били 1.85 млрд. евро. С тези резултати компанията надхвърли общата прогноза от 2.14 млрд. евро. Общо месечните активни потребители на Spotify са нараснали с 24% до 356 млн.

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели