Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

7046 прочитания

//онлайн пазаруване

Маркетинг по телефона



Мобилните устройства отдавна не служат само за разговори и чат - те са и предпочитан начин за онлайн покупки. Още повече че масата потребители прочитат съобщенията си веднага, а известията за нови оферти са примамливи и ги подтикват да направят поръчка. Бързата реакция е предимство и за бизнеса и създава пазарна ниша за стартъпи като Via да разработват ефективни маркетинг стратегии за онлайн търговци чрез функциите на смартфоните. С помощта на известия и SMS съобщения компанията помага за по-ефективна комуникация между бизнес и потребители, като им показва нови оферти, кодове за отстъпка или ги приканва да върнат стоките си. Via, която стартира оперативно преди година, вече има над 190 корпоративни клиента и 54 служители, а наскоро обяви, че е получила 15 млн. долара финансиране от серия А. Маркетинг стратегиите на компанията не само улесняват магазините в привличането на нови клиенти, но и улесняват и подобряват пазаруването на потребителите онлайн.
//съдържание

Направи ми подкаст



Подкастите са добър помощник за ангажиране на аудиторията, но и за изграждане на лоялност към една компания, ако са добре направени. На помощ в създаване на оригинално и креативно съдържание идва стартъпът WaitWhat, който определя себе си като "компания за медийни изобретения", но всъщност "произвежда" подкасти. Платформата e дело на двама съоснователи на конференциите TED, които се опитват да пречупят стереотипа на подкастите като зараждащ се бизнес модел и да излязат от клишираното разбиране за разговор пред микрофона. За целта те представят информацията увлекателно, като в същото време се фокусират върху важни и смислени теми от бизнеса и ежедневието. WaitWhat набра свеж капитал от 12 млн. долара, който ще инвестира в производството на епизоди от аудиоформати, които са се доказали като успешни, както и в създаването на нови такива. Част от най-успешните й подкасти, сред които "Masters of Scale" на основателя на социалната мрежа LinkedIn, вече имат милиони сваляния.
//срещи

Zoom за запознанства



Пандемията ограничи излизането по срещи, но не потуши интереса към онлайн запознанствата. Изолирани у дома и разполагащи с цялото време на света, необвързаните (а и не само) намериха утеха в чатове и телефонни разговори. Twine, видеочат платформа, стартира в разгара на извънредната ситуация като "Zoom за запознанства", за да улесни комуникацията между хора, на които им липсват социалните контакти, така че да завържат нови приятелства и да общуват онлайн. Първоначалната й версия е неуспешна, защото потребителите отказват да плащат абонамент, а други не се чувстват комфортно пред камера с непознати. От тогава досега концепцията й се трансформира до приложение за онлайн събития, а в резултат тя неотдавна получи финансиране от 3.3 млн. долара. Въпреки положителните признаци за връщане към нормален начин на живот в САЩ, който е основният пазар на Twine, платформата вижда бъдеще в онлайн събитията, тъй като все повече компании въвеждат хибриден модел на работа.
//онлайн пазаруване

Маркетинг по телефона



Мобилните устройства отдавна не служат само за разговори и чат - те са и предпочитан начин за онлайн покупки. Още повече че масата потребители прочитат съобщенията си веднага, а известията за нови оферти са примамливи и ги подтикват да направят поръчка. Бързата реакция е предимство и за бизнеса и създава пазарна ниша за стартъпи като Via да разработват ефективни маркетинг стратегии за онлайн търговци чрез функциите на смартфоните. С помощта на известия и SMS съобщения компанията помага за по-ефективна комуникация между бизнес и потребители, като им показва нови оферти, кодове за отстъпка или ги приканва да върнат стоките си. Via, която стартира оперативно преди година, вече има над 190 корпоративни клиента и 54 служители, а наскоро обяви, че е получила 15 млн. долара финансиране от серия А. Маркетинг стратегиите на компанията не само улесняват магазините в привличането на нови клиенти, но и улесняват и подобряват пазаруването на потребителите онлайн.
//съдържание

Направи ми подкаст



Подкастите са добър помощник за ангажиране на аудиторията, но и за изграждане на лоялност към една компания, ако са добре направени. На помощ в създаване на оригинално и креативно съдържание идва стартъпът WaitWhat, който определя себе си като "компания за медийни изобретения", но всъщност "произвежда" подкасти. Платформата e дело на двама съоснователи на конференциите TED, които се опитват да пречупят стереотипа на подкастите като зараждащ се бизнес модел и да излязат от клишираното разбиране за разговор пред микрофона. За целта те представят информацията увлекателно, като в същото време се фокусират върху важни и смислени теми от бизнеса и ежедневието. WaitWhat набра свеж капитал от 12 млн. долара, който ще инвестира в производството на епизоди от аудиоформати, които са се доказали като успешни, както и в създаването на нови такива. Част от най-успешните й подкасти, сред които "Masters of Scale" на основателя на социалната мрежа LinkedIn, вече имат милиони сваляния.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал