Най-големият звукозаписен лейбъл - Universal, се насочва към IPO

Инвеститорите се надяват да спечелят пари от стрийминг бума. Но дали ще продължават да идват хитовете?

Феновете на музиката трябваше да свикнат да виждат изпълненията на звездите чрез видеовръзка. По същия начин на 22 юни беше проведен и разговорът, решаващ бъдещето на Universal Music Group. Акционерите във Vivendi, компанията - майка на звукозаписната фирма, се включиха в годишното общо събрание, за да обявят почти единодушното си одобрение на план за обособяване на Universal като независима компания. Музикалният лейбъл ще излезе като солово изпълнение на борсата в Амстердам през септември.

Вотът отбеляза края на шумна битка за контрол над Universal, която държи около 30% от световните продажби на записна музика. През януари китайският медиен и телекомуникационен гигант Tencent увеличи дела си в лейбъла до 20%. По-рано този месец стана ясно, че милиардерът Даниел Льоб, който е собственик на хедж фондове в Ню Йорк, е придобил дял във Vivendi. Тогава - на 20 юни, неговият конкурент Бил Акман обяви, че неговата компания за придобиване със специално предназначение трябва да закупи 10% от Universal за 3.5 млрд. евро (4.2 млрд. долара), най-голямата сделка за SPAC досега (и особено сложна). Vivendi ще държи 10% от лейбъла; останалите 60% от акциите ще бъдат разпределени между съществуващите акционери на Vivendi.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар