Netflix губи абонати, насочва се по-сериозно и към игрите

Netflix губи абонати, насочва се по-сериозно и към игрите

Гейминг предложенията ще станат достъпни за абонатите, без да се налага да плащат допълнително

7963 прочитания

Най-голямата стрийминг компания в света Netflix загуби 430 хил. абонати в САЩ и Канада през втората четвърт от 2021 г. Базираната в Калифорния компания предвижда 3.5 млн. нови клиенти през третата четвърт, което е значително под предвижданията на различни анализатори за 5.9 млн. Компанията обяви, че ще насочи повече усилия към игрите, след като възходът на стрийминг услугата се забавя. Акциите на компанията поевтиняха с 1.4% след публикуваните резултати във вторник.

Приходите за периода са се увеличили с 19% на годишна база до 7.3 млрд. долара, а чистата печалба е нараснала с 680 млн., стигайки 1.4 млрд. долара.

След рекордната 2020 г., в която Netflix записа най-големия брой на нови клиенти в историята си заради пандемията, тази година ръстът очаквано се забавя. Увеличената конкуренция в сектора, както и постепенното отпускане на мерките за справяне с ковид кризата стоят зад намаления интерес към стрийминг услугите на компанията. Точно такава е ситуацията на най-големия пазар за Netlix - САЩ, където по-голяма част от мерките за справяне с пандемията са вече премахнати.

От Netflix намират причините за спада в пандемията и по-слабото представяне по отношение на нови продукции. Развитието на пандемията и нови варианти на вируса правят прогнозите трудни, но ако продукциите запазят сегашния си темп на създаване, ние сме сигурни във възможността си да доставим силна втора половина на годината от гледна точка на сериали и филми, казват от компанията в съобщение до медиите.

Рийд Хейстингс, съизпълнителният директор на Netflix, отхвърли идеята, че конкуренцията е причина за притеснение. В последните две години Apple, Warner Media, Disney и Comcast пуснаха свои стрийминг услуги. Въпреки това утвърдения лидер в сектора продължава стабилно да запазва позицията си, като има двойно повече абонати от услугата, която заема второ място в това отношение - Disney+.

Нови планове

Компанията обяви, че ще се насочи по-сериозно към сферата на игрите в условията на нарастваща конкуренция при стрийминг услугите. Нейните гейминг предложения ще станат достъпни за абонатите, без да се налага да плащат допълнително. Първоначално фокусът ще бъде върху мобилните игри.

"Разглеждаме гейминга като нова категория съдържание за нас, подобно на нашата експанзия в оригиналните филми, анимации и телевизионните предавания", посочва компанията.

Netflix вече има опит с видеоигрите с няколко заглавия, свързани със сериали като Stranger Things и The Dark Crystal: Age of Resistance.

Най-голямата стрийминг компания в света Netflix загуби 430 хил. абонати в САЩ и Канада през втората четвърт от 2021 г. Базираната в Калифорния компания предвижда 3.5 млн. нови клиенти през третата четвърт, което е значително под предвижданията на различни анализатори за 5.9 млн. Компанията обяви, че ще насочи повече усилия към игрите, след като възходът на стрийминг услугата се забавя. Акциите на компанията поевтиняха с 1.4% след публикуваните резултати във вторник.

Приходите за периода са се увеличили с 19% на годишна база до 7.3 млрд. долара, а чистата печалба е нараснала с 680 млн., стигайки 1.4 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал