Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

4372 прочитания

//е-велосипеди

Две гуми и един мотор

Електрическите велосипеди са нещо съвсем реално и в настоящето, но същевременно са и мечта за бъдещето - конкретно разрастването на пазара им според желанието на производителите и инвеститорите. Амстердамският стартъп VanMoof наскоро набра 128 млн. долара, с което вдигна общото си финансиране до 182 млн. долара, за да продължи да разработва електрическите си колела - и в същото време да ги направи значително по-популярни. Компанията си е поставила за цел да бъде най-разпознаваемият бранд за електрически колела в света. Това, което отличава VanMoof от останалите в сектора, е, че компанията се опитва да контролира всичко - от веригата за доставки до обратната връзка на клиентите. Проблемът, както и при конкуренцията, е, че цените са далеч от тези на колелата и по-близо до тези на кола. Последните модели на VanMoof започват от 2200 евро. Добрата новина е, че ако има пазар, от който да започне революцията на колелата, Нидерландия е добър избор.
//гривни

Хай-тек фитнес

Светът на фитнес тракерите доскоро се свързваше с едно голямо име - Fitbit, която бе закупена от Google през 2019 г. за 2.1 млрд. долара. Същевременно на пазара не липсват и други имена, които искат да вземат пазарен дял. Whoop, стартъп, който набра 200 млн. долара през миналата седмица, вече се оценява на 3.6 млрд. долара, с общо 405 млн. долара външно финансиране. Иронията е, че въпреки тези масивни суми, Whoop е сравнително неизвестно име в сектора си. Компанията таргетира конкретно спортни отбори и предлага решения за бизнеси и държавна администрация, включително за отбранителни сили и здравеопазване. От Whoop казват, че през последната година са отчели значителен растеж, заради което се налага и допълнителното финансиране. В момента компанията се опитва да се разшири извън САЩ и именно заради това има нужда от пари за разработките, хардуера и софтуера си. Част от средствата ще идат и за наемане на нови служители, които в момента са над 500, половината от които са част от компанията от по-малко от година.
//Молекули

Кафе без реколта

Марисел Сайнц обича да пие кафе, но и околната среда. И при условие, че кафето е петата най-замърсяваща реколта, преди години тя решава да създаде продукт, който е качествен, но и устойчив. Създадената преди година от нея компания Compound Foods използва синтетична биология, за да създаде кафе без зърна, а чрез извличането на молекули. "Експертите предвиждат, че около 50% от земеделската земя за кафе ще стане неизползваема в следващите десетилетия", заяви Сайнц пред TechCrunch. Според нея продуктът на фирмата й също се нарича "кафе", защото няма официален регулаторен термин. За създаването му използват патентована формула от устойчиви съставки. Неотдавна Compound Foods привлече 4.5 млн. долара финансиране от различни инвеститори като Lowercarbon Capital, SVLC, Humboldt Fund, Collaborative Fund, Maple VC, Petri Bio и др. Досега общият привлечен рисков капитал е 5.3 млн. долара. Сайнц казва, че ще използва парите за подобряване на формулата и разрастване на бранда.
//е-велосипеди

Две гуми и един мотор

Електрическите велосипеди са нещо съвсем реално и в настоящето, но същевременно са и мечта за бъдещето - конкретно разрастването на пазара им според желанието на производителите и инвеститорите. Амстердамският стартъп VanMoof наскоро набра 128 млн. долара, с което вдигна общото си финансиране до 182 млн. долара, за да продължи да разработва електрическите си колела - и в същото време да ги направи значително по-популярни. Компанията си е поставила за цел да бъде най-разпознаваемият бранд за електрически колела в света. Това, което отличава VanMoof от останалите в сектора, е, че компанията се опитва да контролира всичко - от веригата за доставки до обратната връзка на клиентите. Проблемът, както и при конкуренцията, е, че цените са далеч от тези на колелата и по-близо до тези на кола. Последните модели на VanMoof започват от 2200 евро. Добрата новина е, че ако има пазар, от който да започне революцията на колелата, Нидерландия е добър избор.
//гривни

Хай-тек фитнес

Светът на фитнес тракерите доскоро се свързваше с едно голямо име - Fitbit, която бе закупена от Google през 2019 г. за 2.1 млрд. долара. Същевременно на пазара не липсват и други имена, които искат да вземат пазарен дял. Whoop, стартъп, който набра 200 млн. долара през миналата седмица, вече се оценява на 3.6 млрд. долара, с общо 405 млн. долара външно финансиране. Иронията е, че въпреки тези масивни суми, Whoop е сравнително неизвестно име в сектора си. Компанията таргетира конкретно спортни отбори и предлага решения за бизнеси и държавна администрация, включително за отбранителни сили и здравеопазване. От Whoop казват, че през последната година са отчели значителен растеж, заради което се налага и допълнителното финансиране. В момента компанията се опитва да се разшири извън САЩ и именно заради това има нужда от пари за разработките, хардуера и софтуера си. Част от средствата ще идат и за наемане на нови служители, които в момента са над 500, половината от които са част от компанията от по-малко от година.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход