Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

3047 прочитания

//софтуер

По-добри продукти

Качеството на продукта е най-важният фактор за успеха му - освен ако не питате маркетингов специалист. Дори даден софтуерен продукт да изглежда лъскаво, да обещава готини неща и на пръв поглед да е всичко, за което сте си мечтали, ако е пълен с бъгове и не работи, нищо друго няма значение. UnitQ, калифорнийски стартъп, който използва данни от различни места, за да помогне на други компании да разберат проблемите на продукта си, неотдавна набра 30 млн. долара. UnitQ използва изкуствен интелект и обработва данни от ревюта, тикети, съпорт чатове, анкети - за да каже на клиентите си какво не е наред и как най-бързо могат да бъдат идентифицирани и поправени проблемите. Компанията не обявява каква е оценката, при която е направена инвестицията, но казва, че е утроила годишния си повтаряем оборот (ARR) за последните 12 месеца.
//имоти

Закъснелият наем, навреме

Моделът "купи сега, плати по-късно" ("buy now, pay later"; BNPL) става все по-популярен по света. И докато някои хора се замислят доколко е добра идеята да оставиш потребителите да затънат в краткосрочни дългове, други компании пренасочват същата идея към имотния сектор. Jetty, финтех компания, която предлага да поеме наема на клиентите си, наскоро набра 23 млн. долара, като от основаването си през 2016 г. общото финансиране вече е 78 млн. долара. Накратко, Jetty плаща наема вместо клиентите си, които трябва да го направят по-късно към финтех компанията. Надценка няма, но има месечен абонамент между 15 и 25 долара. От една страна, това всъщност може да се разглежда точно като надценка, но от друга страна, основателят на Jetty Марк Рудой твърди, че цената е "далеч по-ниска, отколкото която и да било такса за закъснение". Алтернативно, ако е нужен месечен абонамент за услугата, може би просто трябва да се споразумеете за по-късна дата за плащане на наема.
//COVID-19

Следващият вариант (и други проблеми)

От всички обещания на ерата на големите данни най-важното е вкарването на ред в огромни количества неструктурирана информация. Това вече е възможно и обещанието може да се сметне за изпълнено, а най-добрият пример е бързото секвениране на варианти на коронавируса. Два от тях бяха идентифицирани с помощта на Seqera Labs, барселонски стартъп, който наскоро набра 5.5 млн. долара в сийд инвестиция и има в портфолиото си и грант от Chan Zuckerberg Initiative, фондацията на Марк Зукърбърг и съпругата му Присила Чан. Целта на компанията е да събере в една платформа различни научни работници и инженери, които да работят с големи количества данни в облака - и, разбира се, да ги превърнат в решение или полезна информация. Тя вече има и приходи, като не е особено изненадващо, че първите клиенти идват от фармацевтичната индустрия.
//софтуер

По-добри продукти

Качеството на продукта е най-важният фактор за успеха му - освен ако не питате маркетингов специалист. Дори даден софтуерен продукт да изглежда лъскаво, да обещава готини неща и на пръв поглед да е всичко, за което сте си мечтали, ако е пълен с бъгове и не работи, нищо друго няма значение. UnitQ, калифорнийски стартъп, който използва данни от различни места, за да помогне на други компании да разберат проблемите на продукта си, неотдавна набра 30 млн. долара. UnitQ използва изкуствен интелект и обработва данни от ревюта, тикети, съпорт чатове, анкети - за да каже на клиентите си какво не е наред и как най-бързо могат да бъдат идентифицирани и поправени проблемите. Компанията не обявява каква е оценката, при която е направена инвестицията, но казва, че е утроила годишния си повтаряем оборот (ARR) за последните 12 месеца.
//имоти

Закъснелият наем, навреме

Моделът "купи сега, плати по-късно" ("buy now, pay later"; BNPL) става все по-популярен по света. И докато някои хора се замислят доколко е добра идеята да оставиш потребителите да затънат в краткосрочни дългове, други компании пренасочват същата идея към имотния сектор. Jetty, финтех компания, която предлага да поеме наема на клиентите си, наскоро набра 23 млн. долара, като от основаването си през 2016 г. общото финансиране вече е 78 млн. долара. Накратко, Jetty плаща наема вместо клиентите си, които трябва да го направят по-късно към финтех компанията. Надценка няма, но има месечен абонамент между 15 и 25 долара. От една страна, това всъщност може да се разглежда точно като надценка, но от друга страна, основателят на Jetty Марк Рудой твърди, че цената е "далеч по-ниска, отколкото която и да било такса за закъснение". Алтернативно, ако е нужен месечен абонамент за услугата, може би просто трябва да се споразумеете за по-късна дата за плащане на наема.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход