Моделът на "CETIN България" - модел на успеха

Людмила Дилова, търговски директор на CETIN България

Моделът на "CETIN България" - модел на успеха

Къде е разковничето една млада компания да бъде сред водещите доставчици на телекомуникационни и IT решения и услуги в България разказва търговският директор Людмила Дилова

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5380 прочитания

Людмила Дилова, търговски директор на CETIN България


Къде е разковничето една млада компания да бъде сред водещите доставчици на телекомуникационни и IT решения и услуги в България разказва търговският директор Людмила Дилова

През пандемичната 2020 г. търсенето на телекомуникационни услуги рязко нарасна. Услугите за крайните потребители стават все по-разнообразни, нараства фокусът върху пакетните услуги и обработката на данни.

С ускореното развитие на 5G технологията се увеличават очакванията на индустриални потребители да ползват тази технология като инструмент в своя бизнес. В силно конкурентна среда, която изисква постоянни инвестиции и качество, предимство е умелото управление на вече изградената инфраструктура. Това води до възникването на бизнес модела "мрежата като услуга" (NAAS), приложен у нас за първи път от "CETIN България". Той позволява на компанията да продължи да надгражда своята високотехнологична мрежова и IT инфраструктура и по този начин да отговори на нарастващото търсене и увеличените очаквания към комуникационните мрежи.

Създаването на "CETIN България", част от PPF Group, се основава на споделения опит от инфраструктурното разделяне между O2 и CETIN в Чехия през 2015 г. PPF Group първа в Европа признава този модел за най-ефективен и го прилага в телекомуникационните си компании в региона на Централна и Източна Европа. По този начин CETIN Group се фокусира върху подобряване на качеството на телекомуникационната инфраструктура, осигуряване на ефективно използване на ресурси и капацитет, както и прилагане на нови решения, докато мобилният оператор може да се отдаде изцяло на развитието на услугите за крайните потребители.

За това доказа ли се като успешен моделът на "CETIN България" и как отделянето на мрежата в самостоятелно дружество промени средата у нас разговаряме с търговския директор Людмила Дилова.

Как възникна "CETIN България"?

Точно преди една година, през юли 2020 г., мрежовата инфраструктура на "Теленор България" беше отделена в самостоятелно дружество - "CETIN България". Така станахме първите в телекомуникационния сектор у нас, които разделихме инфраструктурата и бизнеса на едро от частта на дребно.

Отделянето на мрежата позволи на двете компании ("Теленор" и CETIN) да съсредоточат усилията си и да се фокусират върху това, което е най-важно за съответните клиенти, а на нас ни позволи да сме по-гъвкави, по-структурирани и по-фокусирани в мисията си да осигуряваме отлично потребителско изживяване и високо качество на услугите. С гордост мога да заявя, че понастоящем в сектора на едро CETIN е сред лидерите в предоставянето на качествени телекомуникационни и IT решения и 24/7 поддръжка на местни и международни клиенти.

Какви услуги и продукти предоставя CETIN на българския пазар?

Наша първостепенна задача е да разберем, да откликнем и даже да предвидим нуждите на нашите клиенти. В CETIN проектираме, изграждаме и поддържаме висококачествени типове мрежи, предлагайки иновативни решения без компромис по отношение на сигурността.
Интересът на големи бизнеси към нашите услуги постоянно нараства, получаваме запитвания и от български, и от международни оператори, които искат да си закупят "последната миля" в България.

Компанията притежава и управлява една от най-големите електронни съобщителни мрежи в България. Използвайки нашия опит и инфраструктурен капацитет, ние сме в състояние да предоставяме услуги за свързване и отдаване под наем с национален и международен капацитет на различни български и чуждестранни клиенти. Услугите, които предлагаме, са, най-общо казано, мрежови услуги, мрежова инфраструктура за мобилни и фиксирани услуги интернет, IT и сигурност за бизнес клиенти. Като доставчик на мрежови и инфраструктурни решения на едро чрез изградената вече национална мрежа - т.нар. опорна мрежа (backbone), с оптични пръстени, с придобиването наскоро на най-голямата оптична мрежа в София, както и създавайки локални партньорства в съответните градове за т.нар. последна миля на услугата, практически предоставяме услуги от край до край.

През DWDM мрежата предоставяме данни с високи капацитети до 100 Gbps. Практиката ни включва както отдаване на капацитет под наем, така и отдаване под наем на оптика, върху която клиентът проектира и изгражда собствена мрежа, като ние се грижим за поддръжката на оптиката. "CETIN България" предоставя и връзка към глобалното интернет пространство през най-големите и надеждни международни доставчици на IP transit, както и чрез директна свързаност към местните доставчици.

Към собствената ни мрежа, която свързва всички големи градове на страната, с придобиването на "София комюникейшънс" АД прибавихме оптична инфраструктура в столицата и заедно с локалните доставчици в отделните градове сме в състояние да отговорим на всяко запитване на различни бизнес клиенти и други оператори.

Другият тип услуги, които са много търсени, включват колокация. В центровете ни за данни в София и Пловдив нашите клиенти могат да разположат собствено оборудване, да им предоставим място и да им осигурим захранване при спазване на най-високите изисквания към този тип услуга.

Какъв е профилът на вашите клиенти и какви услуги ще предлагате в бъдеще?

Стратегически партньор и ключов клиент за нас е "Теленор България", на който предоставяме услуги във всички региони на страната - компанията оперира ексклузивно технологиите и бизнес услугите си посредством инфраструктурата на CETIN.

Интересът на големи бизнеси към нашите услуги постоянно нараства, получаваме запитвания и от български, и от международни оператори, които искат да си закупят "последната миля" в България. Това ни радва, защото показва, че сме на прав път, но и ни задължава да предлагаме още по-иновативни и качествени услуги.

Обмисляме разширяване на портфолиото от предлагани услуги с въвеждането на услуги за облачна инфраструктура, професионални услуги за други оператори, както и въвеждането на бекъп услуги. В условия на преминаване към 5G и нарастващо търсене на данни нашата съществуваща организация и инфраструктура става все по-ценна и ние ще продължим да работим върху нейното модернизиране и уплътняване.

Какво отличава CETIN от другите доставчици на инфраструктура?

CETIN не е просто доставчик на инфраструктура, a микс от надеждна инфраструктура, съобразен с потребителите подход и иновативни технологични решения. Всичко това уверено извежда "CETIN България" напред като предпочитан партньор и двигател на дигиталната трансформация в страната.

Къде е разковничето една млада компания да бъде сред водещите доставчици на телекомуникационни и IT решения и услуги в България разказва търговският директор Людмила Дилова

През пандемичната 2020 г. търсенето на телекомуникационни услуги рязко нарасна. Услугите за крайните потребители стават все по-разнообразни, нараства фокусът върху пакетните услуги и обработката на данни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.