Do IT Wise: Помагаме на клиентите да адаптират бизнесите си чрез дигиталната трансформация

Марин Маринов, главен директор "Продажби и услуги" в Do IT Wise

Do IT Wise: Помагаме на клиентите да адаптират бизнесите си чрез дигиталната трансформация

Основното предизвикателство пред бизнеса през изминалата година беше огромното чувство на несигурност, което създаде пандемията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
6490 прочитания

Марин Маринов, главен директор "Продажби и услуги" в Do IT Wise


Do IT Wise е консултантска компания, която предоставя професионални услуги, подпомагащи дигиталната трансформация, фокусирани в оптимизиране на ИТ и бизнес процеси и интегрирането им върху гъвкави облачни платформи като ServiceNow. Клиентите ѝ включват много от водещите компании в Западна Европа в секторите телекомуникации, финансови услуги, транспортни услуги и индустрия, както и някои от лидерите на българския пазар в тези сектори.

Марин Маринов е главен директор "Продажби и услуги", отговарящ за бизнес развитието и консултантските екипи на компанията. Присъединява се към Do IT Wise преди 4 години с основна мисия растеж и оттогава той и екипът му успяват да увеличат приходите на компанията петкратно, а екипът трикратно до над 100 души днес. Преди Do IT Wise работи над 10 години в Hewlett Packard на различни ръководни позиции, като последно оглавява софтуерния консултантски бизнес за пазар от 27 държави в региона на Централна, Източна Европа и Израел.

Кои бяха най-сериозните препятствия пред вас през 2020 г. и как ги преодоляхте?

Основното предизвикателство пред бизнеса през изминалата година беше огромното чувство на несигурност, което създаде пандемията. Страхът, че сме изправени пред огромна криза, настрои съвсем естествено повечето компании консервативно по отношение на разходите, като това се случи за безпрецедентно кратко време. Трябваше да се справяме с отложени или директно отказани активни проекти и сделки в процес на договаряне. Все неща, които водят до чувство на несигурност и в самия екип. Перфектната буря за една компания, намираща се в стадия си на скалиране. Ние обаче разбираме, че бизнесът се прави от хора за хора, и приехме това за една съвсем естествена реакция към неочаквано създалата се ситуация. За това насочихме всичките си усилия да сме още по-близо до клиентите си и до екипите си, адресирайки техните нужди и притеснения. Фокусирахме се да помогнем на клиентите си да адаптират бизнесите си чрез възможностите на дигиталната трансформация. Адресирахме теми като управлението на отдалечената работа, обслужването и комуникацията с техните собствени клиенти, оптимизирането на качеството на предоставяните услуги, преминаването към хибридни ИТ решения. Проявихме гъвкавост и в условията на правене на бизнес помежду ни, отчитайки трудния период. Клиентите ни имаха нужда именно от такава помощ, това беше оценено и ни донесе растеж в една иначе много предизвикателна среда. Несъмнено огромен принос има целият екип, който получи свобода да оперира отдалечено още при първите изразени притеснения и доста преди официалните ограничения и продължи да се представя страхотно въпреки огромната динамика.

Какво научихте в годината, в която начините за правене на бизнес коренно се промениха?

Годината по-скоро потвърди няколко основни принципа, в които вярвам аз лично, а и изповядваме в компанията. Първо, че преди всичко ние сме хора, правим бизнеса си с хора и когато се отнасяме с това разбиране помежду си - настроени партньорски, опитвайки се да помогнем един на друг, това води до създаване на печеливши и за двете страни конструкции, независимо дали говорим за доставчици, клиенти или служители. Второ, че всяка трудна ситуация крие възможности и когато си работил упорито и последователно и посрещнеш предизвикателствата със спокойствие, си в много добра позиция да реализираш открилите се възможности. Трето, че постоянно трябва да посрещаш събитията с отворено съзнание, без да робуваш на догми и вчерашни правила, така че да можеш да си гъвкав и да реагираш на динамиката на ситуацията и да продължиш да вървиш уверено напред.

С кое постижение на вашия екип се гордеете най-много?

Не мога да отлича отделно събитие. Гордеем се с цялостното си представяне, с начина, през който преминахме през първоначалните трусове, реакцията ни на отбор, готов да се бори заедно един за друг. Най-вече с това, че помогнахме на много други компании да преминат през период, труден не само за бизнеса, а и за всеки отделен човек. Много хора загубиха близки, за съжаление и това е истинската драма, не толкова икономическия ефект, който не е за подценяване. Надявам се с отношението ни да сме направили живота на партньорите ни една идея по-лесен в този период.

Как мотивирахте екипа си да се справи в трудната година?

Най-вече с човешко, открито отношение, прозрачна комуникация. Адресирайки притесненията им и давайки им пълно доверие да работят по начина, по който предпочитат. Показвайки им, че вярваме в тях, подкрепяме ги и сме един отбор, работещ за обща цел.

В каква посока се разви бизнесът ви през последната година?

Ние сме консултантска компания, ориентирана основно към западноевропейския пазар, и макар много от работата по внедряването на софтуер да извършвахме отдалечено и преди пандемията, голяма част от процеса на продажби и дизайна на бизнес процеси се случваше на място при клиента. Това беше свързано с много пътуване, а плановете ни за разширяване през 2020 включваха отваряне на директни представителства в някои от ключовите ни пазари. Разбира се, ограниченията и отдалечената работа наложиха да пренастроим процесите си на работа и да забавим плановете за отваряне на нови офиси, но в сравнение с промените, които трябваше да направят други бизнеси, не бих нарекъл това рязък завой.

Каква е формулата за успех на ИТ пазара у нас и извън пределите на страната?

Здрава работа, партньорски отношения, основани на гъвкавост, разбиране и прозрачност, фокус върху качеството и генериране на добавена стойност за клиента. Постоянно инвестиране обратно в екипа. Мотивираният екип с непрестанно развиващи се умения е ключов, за да може да се реализират другите основни двигатели на успеха.

В кои области виждате най-голям потенциал за развитие?

Дигиталната трансформация, през която преминават и ще преминават все повече компании, е всеобхватен процес. Всичко, което помага на компаниите да оперират по-ефективно, да познават клиентите и служителите си по-добре и да им предлагат нужните решения, е с огромен потенциал за развитие, независимо от прилаганите технологии. Ние сме се съсредоточили във възможността да оптимизираме всякакъв тип работни процеси върху гъвкавата облачна платформа на ServiceNow, която позволява на служители и клиенти да имат модерно изживяване през мобилни, уеб, чат и други дигитални канали. Това е начинът на комуникация, с която са свикнали от личния си живот, но все още не е често срещан в корпоративна среда поради наследството от остарели бизнес приложения. Специален фокус за нас са ИТ отделите на тези големи компании, тъй като те са поставени на неимоверен натиск от тези промени и имат нужда от гъвкави решения и помощ да изпълнят трансформацията, от която има нужда бизнесът. Това включва управлението на ИТ услугите и процесите, сигурността, интегрираното управление на риска, трансформация на приложенията, поддържащи бизнес процесите.

Как се промениха потребителите през последната година?

Това, което видяхме ние, е, че доста клиенти преосмислиха отношенията си с компаниите, с които работеха. Имаха готовност да заменят онези, които не предоставят достатъчно стойност или гъвкавост. Обратно, тези, които доставяха стойност и бяха гъвкави, спечелиха дългосрочна лоялност. Ние определено бяхме от втория тип, тъй като по същество върху това се основаваше стратегията ни да печелим бизнес още преди пандемията. Надяваме се, в този период изградихме още по-дългосрочни и лоялни отношения с клиентите си.

Коя технология има огромен потенциал да промени пазара?

Според нас това ще са така наречените облачни платформи за разработка с малко или без код (Low Code/No Code Development Platforms), които демократизират и ускоряват разработването на нови приложения. Това позволява на бизнеса много по-бързо да изважда нови услуги и да реализира добавена стойност. Разбира се, новите услуги и приложения няма как да не са подкрепени от големите данни (Big Data) и машинното обучение (Machine Learning/ML), така че няма как да говорим само за една технология, а по-скоро за посока на развитие.

CITAT: Мотивираният екип с непрестанно развиващи се умения е ключов, за да може да се реализират другите основни двигатели на успеха.

Do IT Wise е консултантска компания, която предоставя професионални услуги, подпомагащи дигиталната трансформация, фокусирани в оптимизиране на ИТ и бизнес процеси и интегрирането им върху гъвкави облачни платформи като ServiceNow. Клиентите ѝ включват много от водещите компании в Западна Европа в секторите телекомуникации, финансови услуги, транспортни услуги и индустрия, както и някои от лидерите на българския пазар в тези сектори.

Марин Маринов е главен директор "Продажби и услуги", отговарящ за бизнес развитието и консултантските екипи на компанията. Присъединява се към Do IT Wise преди 4 години с основна мисия растеж и оттогава той и екипът му успяват да увеличат приходите на компанията петкратно, а екипът трикратно до над 100 души днес. Преди Do IT Wise работи над 10 години в Hewlett Packard на различни ръководни позиции, като последно оглавява софтуерния консултантски бизнес за пазар от 27 държави в региона на Централна, Източна Европа и Израел.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал