Преосмисляме връзката между хората и технологиите

Дариус Стефан, мениджър на развойния център на Endava в България

Преосмисляме връзката между хората и технологиите

Дариус Стефан, мениджър на развойния център на Endava в България: Търсим таланти в София, Варна, Пловдив и Русе

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
7431 прочитания

Дариус Стефан, мениджър на развойния център на Endava в България


Еndava e водещ доставчик на технологични услуги от ново поколение, които помагат на клиентите да реализират бърза еволюция на бизнеса. Вече 21 години обслужва водещи световни компании от финансовия, застрахователния, телеком, медийния сектори и търговията. Endava има над 8000 служители и офиси на пет континента.

Заедно с инвестирането в дългосрочни отношения с клиентите си, Endava отчита нуждата да предоставя привлекателни възможности за кариерно развитие на своите служителите, като така е призната за най-добър работодател в редица региони.

Изминалата година беше предизвикателна за всички компании. Кои бяха най-сериозните пречки пред Endava и как ги преодоляхте?

Промените в бизнеса, предизвикани от пандемията, ускориха някои процеси. Основното ни предизвикателство беше хиляди служители от всички локации на Endava да заработят от вкъщи в рамките на денонощие. Успяхме бързо и ефективно да изградим "новото нормално" благодарение на нашата дигитализация и общия ни фокус върху ефективността. Показахме на себе си и на нашите клиенти, че можем да работим успешно дори в критични моменти благодарение на изключителната ни адаптивност и великолепната синергия между нашите екипи, независимо на колко континента се намират.

Как се промени бизнесът през последните няколко години?

Ние предлагаме решения за ускоряване на дигитализацията, които се търсят все повече. От години дигиталните технологии са част от най-важните услуги на Endava, но дейността ни не е само в IT сектора. Използваме активно автоматизацията и Agile процеси: тестване, интеграция, внедряване, както и автоматизиране на бизнес процесите, започвайки от функционално ниво (BPM) и достигайки нивото на задачата (RPA) с помощта на различни инструменти и платформи. Нашата цел е да помагаме на бизнеса да реагира по-бързо и по-добре, както и да преосмисли връзката между човека и технологиите. Вярваме, че това ще помогне за преодоляването на последиците от пандемията.

Какви са предизвикателствата в работата ви и какво ви мотивира?

Съществува баланс между корпоративната ни култура, която гарантирана стабилна работна среда, и увереността, с която подхождаме към всяко техническо предизвикателство. Екипът ни е мотивиран от възможностите, които Endava като бързоразвиваща се компания предоставя както по отношение на усъвършенстване на уменията, така и за кариерното развитие и растеж.

Често се обсъжда, че има недостиг на ИТ специалисти, как се справяте?

В Endava никога не сме изпитвали подобен проблем, тъй като сме разработили вътрешни програми за обучение и помагаме както на млади хора, решили да работят в IT сферата, така и на опитни професионалисти да научат нещо ново или напълно да сменят дисциплината, в която работят. Имаме стажантска програма, насочена към наскоро завършили обучение с основни теоретични познания. Програмата Schools of е за хора със знания и практически опит, на които даваме възможност да учат конкретна технология (.Net, Java, Automation и др.). А академичната ни програма е за хора с IT опит, които искат да научат нова за тях технология или да променят изцяло дисциплината (Data, Dev Ops и др.).

Кое е най-голямото постижение на Endava Sofia за миналата година?

В ролята ми на управител на "Endava България" най-голямото ми предизвикателство беше да спечеля доверието на ръководния екип. Това доверие ни помогна през последната година да постигнем 50% ръст на служителите в офиса на "Endava София".

В кои области виждате най-голям потенциал за развитие?

В момента се интересуваме от разрастване на екипите ни както в София, така и в новите ни локации - Варна, Пловдив и Русе, но също така търсим и други градове, в които да отворим офиси.

Посочете една технология, която има потенциал да промени пазара.

Лесно е да назовем технология или език за програмиране, но трябва да имаме предвид нуждите на нашите клиенти, а също и да предвидим бъдещето на пазара. Затова най-важното е да имаме най-добрите таланти с инженерно мислене. Това са хора, които могат да учат бързо и се нуждаят от малко време, за да усвоят всяка нова технология, да я овладеят и използват успешно.

Еndava e водещ доставчик на технологични услуги от ново поколение, които помагат на клиентите да реализират бърза еволюция на бизнеса. Вече 21 години обслужва водещи световни компании от финансовия, застрахователния, телеком, медийния сектори и търговията. Endava има над 8000 служители и офиси на пет континента.

Заедно с инвестирането в дългосрочни отношения с клиентите си, Endava отчита нуждата да предоставя привлекателни възможности за кариерно развитие на своите служителите, като така е призната за най-добър работодател в редица региони.

Изминалата година беше предизвикателна за всички компании. Кои бяха най-сериозните пречки пред Endava и как ги преодоляхте?

Промените в бизнеса, предизвикани от пандемията, ускориха някои процеси. Основното ни предизвикателство беше хиляди служители от всички локации на Endava да заработят от вкъщи в рамките на денонощие. Успяхме бързо и ефективно да изградим "новото нормално" благодарение на нашата дигитализация и общия ни фокус върху ефективността. Показахме на себе си и на нашите клиенти, че можем да работим успешно дори в критични моменти благодарение на изключителната ни адаптивност и великолепната синергия между нашите екипи, независимо на колко континента се намират.

Как се промени бизнесът през последните няколко години?

Ние предлагаме решения за ускоряване на дигитализацията, които се търсят все повече. От години дигиталните технологии са част от най-важните услуги на Endava, но дейността ни не е само в IT сектора. Използваме активно автоматизацията и Agile процеси: тестване, интеграция, внедряване, както и автоматизиране на бизнес процесите, започвайки от функционално ниво (BPM) и достигайки нивото на задачата (RPA) с помощта на различни инструменти и платформи. Нашата цел е да помагаме на бизнеса да реагира по-бързо и по-добре, както и да преосмисли връзката между човека и технологиите. Вярваме, че това ще помогне за преодоляването на последиците от пандемията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал