Uber може да отчете първата си печалба през това тримесечие

Reuters

Uber може да отчете първата си печалба през това тримесечие

Търсенето на споделено пътуване се възвръща след спада по време на пандемията

5448 прочитания

Reuters

© Reuters


Американската компания Uber Technologies може да публикува първата си печалба на коригирана основа за текущото тримесечие, което ще се окаже по-рано от очакваното. Онлайн поръчките на храна продължават да нарастват, а резервациите за споделено пътуване се възстановяват от пандемичните спадове. Акциите на компанията, която е похарчила милиарди през последните няколко години за разрастване на бизнеса си, нараснаха с около 8% в началото на търговията във вторник след оптимистичната прогноза за печалбата, съобщава Reuters.

Пандемията от COVID-19 и недостигът на шофьори смачкаха финансовите резултати на Uber и по-малкия му конкурент Lyft миналата година, тъй като повечето хора работеха от вкъщи или предпочитаха да инвестират в кола. Бизнесът с доставка на храна на Uber обаче процъфтяваше, тъй като повече хора започнаха да поръчват за дома.

Прогнозите на Uber идват след като Lyft миналия месец публикува коригирана тримесечна печалба три месеца преди прогнозите, подпомогната от по-ниските разходи и нарастващото търсене на споделено пътуване при отварянето на офисите. Uber прогнозираше да достигне целта си до четвъртото тримесечие.

Uber заяви във вторник, че очаква коригираната EBITDA (печалба преди лихви, данъци, амортизация и амортизация), показател за рентабилност, който компанията използва, да се повиши през третото тримесечие. Прогнозите на фирмата са между загуба от 25 млн. долара и печалба от 25 млн. долара, в сравнение с предишната прогноза за загуба от 100 млн. долара.

"Ние гледаме на това като на ясен положителен знак", казва анализаторът в MKM Partners Рохит Кулкарни. Той подчерта, че акциите на Uber са били подложени на натиск, като са загубили повече от една пета от стойността си досега тази година, тъй като рентабилността остава несигурна и разходите, свързани със стимулите за шофьорите са неясни.

Промени

През последната година Uber намали персонала си и продаде бизнеса си за доставка на храна на нерентабилни пазари, за да намали разходите и да излезе от пандемията по-малка и по-ефективна компания.

"Ние не само разширихме глобалното си лидерство както в областта на мобилността, така и в доставките; направихме това по-изгодно от всякога... Uber достига до важен етап от развитието си", заяви главният изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи.

Uber прогнозира брутни резервации на стойност между 22,8 млрд. и 23,2 млрд. долара през третото тримесечие в сравнение с предишната си прогноза от 22-24 млрд. долара. Ревизията е доказателство, че пътуванията се връщат към нивата преди COVID, смята Харис Анвар, старши анализатор в Investing.com.

Приложението Uber беше активно за кратко и в България между 2014 г. и 2015 г. Решение на Комисията за защита на конкуренцията, което твърдеше, че компанията функционира в условията на нелоялна конкуренция, прекрати дейността на платформата. Uber срещна подобни трудности в почти всички държави в ЕС, тъй като моделът на работа заобикаляше местните регулации. Навлизането на услугата на пазара предизвика и множество протести от страна на таксиметровите шофьори по цял свят. През 2017 г., Съдът на ЕС излезе с решение, че Uber е транспортна фирма, което принуди компанията да се съобразява с всички регулации, които засягат традиционните таксиметрови услуги.

Американската компания Uber Technologies може да публикува първата си печалба на коригирана основа за текущото тримесечие, което ще се окаже по-рано от очакваното. Онлайн поръчките на храна продължават да нарастват, а резервациите за споделено пътуване се възстановяват от пандемичните спадове. Акциите на компанията, която е похарчила милиарди през последните няколко години за разрастване на бизнеса си, нараснаха с около 8% в началото на търговията във вторник след оптимистичната прогноза за печалбата, съобщава Reuters.

Пандемията от COVID-19 и недостигът на шофьори смачкаха финансовите резултати на Uber и по-малкия му конкурент Lyft миналата година, тъй като повечето хора работеха от вкъщи или предпочитаха да инвестират в кола. Бизнесът с доставка на храна на Uber обаче процъфтяваше, тъй като повече хора започнаха да поръчват за дома.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 2
    selofia avatar :-P
    Селофия

    Немаркиран адверториал за убера..
    Чалгажиите имат пари.. не се дават на европата...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал