Филмовите студиа ще забавят качването на новите си филми в стрийминг платформите

Актрисата Джейми Лий Къртис на премиерата на филма Halloween, преди пандемията да удари киноиндустрията

Филмовите студиа ще забавят качването на новите си филми в стрийминг платформите

Мерките са в отговор на пиратските копия, затрупали пазара

4681 прочитания

Актрисата Джейми Лий Къртис на премиерата на филма Halloween, преди пандемията да удари киноиндустрията

© Reuters


Киноиндустрията беше една от тежко засегнатите от пандемията през последната година. Процесът по заснемане на филми бързо се адаптира към новите условия, наложени от коронавируса, но главната промяна дойде при начините на гледане на филмите. Преди 2020 г. всеки нов филм имаше период от време, наричан ексклузивен, в който се показваше единствено в киносалоните. Това носеше пари на студиата, а също така запазваше културата на ходене на кино, която е толкова важна за голям брой хора.

Пандемията направи ходенето на кино невъзможно, поне за известен период от време. Първоначалният отговор на Холивуд беше да отлага премиери, надявайки се, че ще настъпи моментът, в който ще се събере публика за филмите. След като пандемията продължи, студиата нямаха избор, освен да започнат да предлагат нови заглавия директно на стрийминг платформите. С все по-големия брой ваксинирани киното отново отвори врати, но по-голямата част от филмите бяха едновременно пускани в салоните и на стрийминг платформите.

Новият стар проблем

Това доведе до проблем, който струва скъпо на всички - пиратстването. Преди един филм можеше да бъде нелегално разпространен, когато той започне да се предлага на BluRay дискове или за виртуално наемане. Естествено, има и пиратски копия, заснети директно от киноекрана чрез държана от зрителя видеокамера, но проблема при този метод е ниското качество, което се предоставя от видеокамерата.

Според създателя на TorrentFreak, използващ псевдонима Ернесто ван дер Сар, копирането на филм от стрийминг платформа се осъществява за няколко минути, а в най-лошия случай час. Качеството, което тези платформи предоставят, прави задачата на интернет пиратите още по-лесна. Именно заради това той смята, че пиратстването не е станало по-често, а просто по-лесно.

Warner Bros, Disney и Viacom агресивно рекламират стрийминг платформите си HBO Max, Disney+ и Paramount+, като техните инвеститори не се интересуват от факта дали тези платформи работят на печалба, стига те да увеличават броя на абонатите си. Disney, изглежда, са първите, които връщат стария модел на работа. Последният филм от вселената на Marvel, която е собственост на Disney - "Шанг Чи и легендата за десетте пръстена", беше пуснат ексклузивно в кината, а онлайн премиерата му е оставена за близкото бъдеще. Лентата направи 197 млн. долара от първата седмица на екрана, което накара Disney да обяви, че всички негови филми до края на 2021 г. ще бъдат първоначално пускани в кината, а чак след това ще са достъпни за стриймване. Warner Bros пое същия ангажимент, но периодът му обхваща и 2022 г.

Според Марк Зоради, изпълнителен директор на третата най-голяма верига кина в САЩ - Cinemark Holdings, именно Шанг Чи е повлиял върху решенията на компаниите. "Когато видите филми, които са били пуснати ексклузивно в кината, то те обикновено присъстват по-рядко в пиратския списък от тези, които не са го направили", каза той на медийна конференция. "Това беше наистина важен фактор при всички решения на студиата. Не мога да сложа думи в устата на Disney, но това, че главният изпълнителен директор Боб Чапек реши да вземе това решение до края на 2021 г., беше много положителен знак", смята прекаралия три десетилетия в Disney директор.

Disney прикова вниманието върху себе си през юли, когато пусна филма "Черната вдовица" едновременно в кината и на платформата си. Това стана повод за скандал, след като изпълняващата главната роля Скарлет Йохансон заведе дело срещу компанията. Причината за легалния спор е, че бонусите, които тя ще вземе на базата на популярността на филма, се изчисляват само от неговото представяне в кината, а сумите, които той ще натрупа на Disney+, не попадат в тази сметка. Според Йохансон компанията трупа дивиденти на неин гръб, но според Disney в искането й "няма никаква правна база". Стрийминг услугата на компанията, която е на пазара от година, вече има 115 млн. потребители, което я прави примамлива цел за компанията и Чапек знае това. "Ние обичаме театралните показвания и изложби - видяхме силата на това в продължение на десетилетия - но в същото време знаем, че нашата услуга Disney+ е стратегически най-важното нещо, с което разполагаме и което правим."

Киноиндустрията беше една от тежко засегнатите от пандемията през последната година. Процесът по заснемане на филми бързо се адаптира към новите условия, наложени от коронавируса, но главната промяна дойде при начините на гледане на филмите. Преди 2020 г. всеки нов филм имаше период от време, наричан ексклузивен, в който се показваше единствено в киносалоните. Това носеше пари на студиата, а също така запазваше културата на ходене на кино, която е толкова важна за голям брой хора.

Пандемията направи ходенето на кино невъзможно, поне за известен период от време. Първоначалният отговор на Холивуд беше да отлага премиери, надявайки се, че ще настъпи моментът, в който ще се събере публика за филмите. След като пандемията продължи, студиата нямаха избор, освен да започнат да предлагат нови заглавия директно на стрийминг платформите. С все по-големия брой ваксинирани киното отново отвори врати, но по-голямата част от филмите бяха едновременно пускани в салоните и на стрийминг платформите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Имейл мой, враг мой

Имейл мой, враг мой