Филмовите студиа ще забавят качването на новите си филми в стрийминг платформите

Мерките са в отговор на пиратските копия, затрупали пазара

Актрисата Джейми Лий Къртис на премиерата на филма Halloween, преди пандемията да удари киноиндустрията
Актрисата Джейми Лий Къртис на премиерата на филма Halloween, преди пандемията да удари киноиндустрията
Актрисата Джейми Лий Къртис на премиерата на филма Halloween, преди пандемията да удари киноиндустрията    ©  Reuters
Актрисата Джейми Лий Къртис на премиерата на филма Halloween, преди пандемията да удари киноиндустрията    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Киноиндустрията беше една от тежко засегнатите от пандемията през последната година. Процесът по заснемане на филми бързо се адаптира към новите условия, наложени от коронавируса, но главната промяна дойде при начините на гледане на филмите. Преди 2020 г. всеки нов филм имаше период от време, наричан ексклузивен, в който се показваше единствено в киносалоните. Това носеше пари на студиата, а също така запазваше културата на ходене на кино, която е толкова важна за голям брой хора.

Пандемията направи ходенето на кино невъзможно, поне за известен период от време. Първоначалният отговор на Холивуд беше да отлага премиери, надявайки се, че ще настъпи моментът, в който ще се събере публика за филмите. След като пандемията продължи, студиата нямаха избор, освен да започнат да предлагат нови заглавия директно на стрийминг платформите. С все по-големия брой ваксинирани киното отново отвори врати, но по-голямата част от филмите бяха едновременно пускани в салоните и на стрийминг платформите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове