Duolingo навлиза и в преподаването на математика

Reuters

Duolingo навлиза и в преподаването на математика

Компанията очаква да пусне апликацията следващата година

3363 прочитания

Reuters

© Reuters


Приложението за преподаване на чужди езици Duolingo планира пускането на апликация за преподаване на математика, която ще бъде насочена главно към ученици в начален етап на образованието си. Компанията до момента има 500 млн. потребители, като 40 млн. от тях го използват месечно, а пазарната й стойност стигна 6 млрд. долара. Според основателя и изпълнителен директор на компанията Луис фон Ан новото приложение ще се конкурира с TikTok и Instagram, тъй като и трите апликации се борят за вниманието на използващите смартфони. "Проблемът със смартфоните е, че те са нож с две остриета - те идват с прекъсващи неща като TikTok. Родителите ни казват, че мислят за Duolingo като продуктивно време пред екрана. Бихме могли да добавим неща, които нямат образователна стойност, само за да задържаме хората ангажирани, но не смятаме това за правилно", заяви Фон Ан пред BBC.

Едно от най-големите предимства на Duolingo е стриктно персонализираното преживяване, което всеки потребител има. "Много хора не го осъзнават, но с Duolingo започнете ли урок, той е персонализиран за вас", заяви Фон Ан. Това персонализиране става както на базата на предишен опит на дадения потребител, така и на базата на данни, събрани от останалите използващи приложението. Според Фон Ан планът на компанията никога не се е ограничавала до обучението само на езици. "Започнахме с изучаването на езици, защото по света имаше огромна нужда за научаване на английски, което веднага може да увеличи потенциала ви за доходи, но винаги сме искали да преподаваме други неща", споделя той.

Предизвикателството пред водената от него компания е да пренесе успешните си техники и в новото си начинание. Според Мартин Хаслър Халстедт, психолог от университета "Упсала" в Швеция, който също е създавал подобни приложения, математиката се изучава по съвсем различен начин от езиците. "Duolingo е популярна платформа със силно реноме, но не е научно доказана за математиката. Ще бъде интересно да видим как пленява по-малките деца", смята той. "Нашето изследване показва, че за децата обучението по математика онлайн има най-добри резултати, ако е забавно, кратко и е вградено в дизайна на игрите", обяснява той.

Устойчив ли е бизнес моделът на Duolingo?

Duolingo навлиза в пазар, който до момента е най-добре развит в Китай и Великобритания. Секторът на частни уроци в Китай беше изключително развит и печеливш, преди правителството да наложи нови регулации, които го промениха изцяло. На Албиона има две приложения, които за момента държат пазара - Mathletics и HegartyMaths, като техният бизнес модел е изграден на продаване директно на училищата, които впоследствие дават достъп на своите ученици. Duolingo все още не е взел решение как ще пласира новия си продукт, тъй като сегашният модел на компанията за момента е успешен.

Приложението е безплатно, като има и премиум опция, но от нея са се възползвали само 5% от потребителите. Тези 5% плащащи учещи са отговорни за 75% от оборота на компанията. Акционери и работещи в компанията смятат, че това не е правилният подход, и оказват натиск той да бъде променен. Въпреки това именно лесният достъп прави Duolingo толкова популярен. Според Фон Ан ключът за бъдещето се крие именно в този подход, а и според него това е морално правилният ход. "Аз съм от бедна страна, Гватемала, и видях разликата между тези, които имат достъп до най-доброто образование, и тези, които не могат да четат и пишат, затова исках да направя нещо, което ще даде на хората лесен достъп до образование", споделя Фон Ан. "През 2021 г. всеки трябва да може да получи висококачествено образование. Остават десетилетия работа, но аз посвещавам времето си на това."

Приложението за преподаване на чужди езици Duolingo планира пускането на апликация за преподаване на математика, която ще бъде насочена главно към ученици в начален етап на образованието си. Компанията до момента има 500 млн. потребители, като 40 млн. от тях го използват месечно, а пазарната й стойност стигна 6 млрд. долара. Според основателя и изпълнителен директор на компанията Луис фон Ан новото приложение ще се конкурира с TikTok и Instagram, тъй като и трите апликации се борят за вниманието на използващите смартфони. "Проблемът със смартфоните е, че те са нож с две остриета - те идват с прекъсващи неща като TikTok. Родителите ни казват, че мислят за Duolingo като продуктивно време пред екрана. Бихме могли да добавим неща, които нямат образователна стойност, само за да задържаме хората ангажирани, но не смятаме това за правилно", заяви Фон Ан пред BBC.

Едно от най-големите предимства на Duolingo е стриктно персонализираното преживяване, което всеки потребител има. "Много хора не го осъзнават, но с Duolingo започнете ли урок, той е персонализиран за вас", заяви Фон Ан. Това персонализиране става както на базата на предишен опит на дадения потребител, така и на базата на данни, събрани от останалите използващи приложението. Според Фон Ан планът на компанията никога не се е ограничавала до обучението само на езици. "Започнахме с изучаването на езици, защото по света имаше огромна нужда за научаване на английски, което веднага може да увеличи потенциала ви за доходи, но винаги сме искали да преподаваме други неща", споделя той.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Имейл мой, враг мой

Имейл мой, враг мой