Как Adobe стана тихият изобретател на Силициевата долина

От незначителна компания до четвъртата най-ценна софтуерна фирма в света

Според стандартите на Силициевата долина Adobe е една скучна компания. Наближавайки 40-та си година, фирмата е на средна възраст. Тя не влиза в заглавия за мегасливания, нито пък има авантюристичен главен изпълнителен директор. "Чувствам се много удобно да не съм там, биейки се в гърдите", признава шефът ѝ Шантану Нарайен в едно от редките си интервюта. През цялото време Adobe тихо успяваше да се адаптира към ерата на облачните изчисления. Компанията свърши по-добра работа с преоткриването си може би дори от Microsoft - най-известният пример за успех след трудности в технологичната индустрия. Смята се, че изпълнителният директор на Microsoft, Сатя Надела, е разгледал внимателно работата на Нарайен - и не само защото е посещавал същото средно училище в Индия като лидера на Adobe, макар и с няколко класа по-надолу.

От 2007 г., когато Нарайен пое управлението, пазарната капитализация на Adobe се увеличи от 24 млрд. долара на 276 млрд. долара. През последните десет години той надмина както Microsoft, така и Salesforce, друг конкурентен производител на бизнес софтуер.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал