Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

//Индия

Високотехнологично земеделие

Две трети от цялата бързооборотна търговия на Индия - на обща стойност около 1 трлн. долара на година - се състои от земеделски продукти. Този огромен пазар на моменти се слива с на пръв поглед далечната стартъп екосистема в страната, която все по-често ражда еднорози. Следващият такъв може би ще се казва DeHaat, компания, която дава технологични решения на земеделците - от намиране на продукти до купувачи и нови пазари. Наскоро DeHaat, чието име се превежда буквално като "село" от хинди, набра 115 млн. долара, най-големият рунд за компания от агротехнологичния сектор в историята на Индия. Нейната голяма цел е да помогне на по-малки земеделци да достигнат до големите пазари в страната. Едва една трета от цялото производство в Индия достига до по-големи търговски обекти. DeHaat работи с около 3000 микропредприемачи, за да осигури бързината и качеството на услугите си.
//Търговия

Доставки от облака

Дори никога да не сте чували думата дропшипинг, има висока вероятност някога да сте пазарували по този начин. Накратко, дропшипингът означава да пазарувате от даден магазин, но да получите стоката си от трета страна, като много често това се случва напълно незабелязано. Logicbroker, американски стартъп, който специализира в електронна търговия и дропшипинг в облака, наскоро получи 135 млн. инвестиция. Нейният софтуер позволява автоматизация на дропшипинга и улеснява брандове, търговци, доставчици и логистични компании. Така например, ако си поръчате нещо от аптека, можете да получите от трета страна, но всичко ще бъде брандирано сякаш тя не съществува - и нищо чудно никога да не разберете за нейното съществуване. В самият дропшипинг няма нищо ново - тази практика съществува от десетилетия. Подобно на много други стари концепции, и тази в момента се захранва с много повече данни, използва се от много повече търговци и съответно има немалко компании, които искат да я оптимизират.
//Финанси

Кредитна карта за имигранти

Zolve е необанка, чиято основна цел е да помогне на имигрантите в САЩ да получат достъп до финансови услуги. Базираната в Бангалор компания неотдавна получи ново финансиране за 40 млн. долара, с които да разшири услугите си. Рундът оценява 10-месечния стартъп на 210 млн. долара, а инвеститори са DST Global, Tiger Global, Alkeon Capital и др. Десетки хиляди студенти и професионалисти напускат Индия в посока САЩ. Дори и след месеци престой в страната те не могат да получат кредитна карта от местните банки и плащат повече за финансови услуги. Отговорът на Zolve е да пусне собствена кредитна карта на 2000 клиента (списъкът с чакащи е 70 000). Според компанията потребителите на услугите й не само изплащат вноските си в срок, но и стартъпът вече получава запитвания от имигранти и от други държави като Австралия, Великобритания и Германия.

Още от Капитал