Facebook става Meta. Какво ще се промени с метавселената?

Марк Зукърбърг се опитва да направи метаморфоза на компанията

Facebook променя корпоративното си име на Meta като част от машабно ребрандиране на цялата група, за което в сектора имаше очаквания от седмици. Според компанията новото название "по-добре обхваща" с какво се занимава в момент, когато разширява бизнеса си извън социалните мрежи към области като виртуална реалност (VR), съобщи ВВС. Промяната не се отнася до отделните платформи като Facebook, Instagram и Whatsapp, които ще запазят имената си, а само до компанията майка.

Ребрандирането е в труден за компанията момент, когато Facebook е залята от негативни новини заради разкритите документи от бившия служител Франсис Хаугън, която обвини социалната мрежа, че поставя "печалбите пред безопасността".

През 2015 г. Google също се преструктурира под шапката на нова публична компания - Alphabet. Facebook ще започне да се търгува на борсата под новия символ MVRS от 1 декември.

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви новото наименование и плановете да изгради тъй наречената метавселена - онлайн свят, където потребителите могат да работят, играят и комуникират във виртуална среда, често и чрез използването на VR очила. Според мениджъра сегашният бранд не може "да представлява всичко, което правим днес, да не говорим за бъдещето" и трябва да бъде променен.

"След време се надявам да гледат на нас като компания за метавселена и искам да утвърдя нашата работа и идентичност върху това, което градим", заяви Зукърбърг на виртуална конференция. Според него групата сега ще се отчита като два отделни сегмента - семейството сегашни приложения и бъдещите платформи.

Компанията показа и новото си лого в централата си в Менло парк, Калифорния, като замени знака Like със синьо лого, напоодобяващо Мьобиусова лента и символизиращо безкрайност. Мeta идва от гръцката дума за "отвъд". Според ВВС за мнозина в момента метавселената може да изглежда и като някаква версия на виртуална реалност, но всъщност е нещо повече и за някои специалисти дори е бъдещето на интернет. Вместо да седят на компютър, потребителите в метавселената използват очила, за да влязат във виртуален свят, свързващ най-различни дигитални среди - бизнес, забавление, работа, комуникация и т.н.

След огромните удари върху имиджа на компанията заради разкритията на Хаугън Зукърбърг обяви, че става дума за "координиран опит да се използват внимателно подбрани документи, за да се изгради погрешна картина на компанията ни". За някои наблюдатели Meta е именно опит на основателя на Facebook да отклони вниманието от критиките. Но постигането на обявената цел за нов онлайн свят засега изглежда много, много далеч, защото технологията не е достатъчно развита. Самият Зукърбърг обяви, че става дума за дългосрочен проект.