Малките търговци с ново решение вместо ПОС терминал

Решение на Mastercard® носи гъвкавост и повече продажби

От няколко години свикнахме да виждаме как хора доближават смартфона си до ПОС терминала в магазина и след кратко "дзън" отминават бързо с покупките си. Сега си представете, че от другата страна в ръката на търговеца също устройството е смартфон или таблет - защо не?

Вече всеки смартфон може да бъде ПОС терминал, тоест точка на покупка с карта. Това е възможно благодарение на софтуерното развитие и финтех иновациите. Без външни устройства, без допълнителен хардуер или кабели. Само с приложение на телефона или таблета.

Потребителят обича да може да се довери, да е защитен, сигурен и всичко да се случва с лекота. Затова като технологичен лидер Mastercard инвестира в концепцията Tap on Phone (TOP) - решения, които превръщат смартфона (или таблета) на търговеца в ПОС терминал. Клиентите просто докосват своята безконтактна карта или устройство - смартфон, смарт часовник - за плащания до безконтактен четец, който вече може да е друг смартфон.

Tap on Phone е безконтактно решение на Mastercard за приемане на картови плащания, което се имплементира от банките и финансовите институции и се предлага под различни имена и брандове.

Вследствие на всичко това фермерският пазар или градският фестивал бързо и лесно стават cashless пространство, където никой не рови за стотинки, не чака ресто и не се трупат опашки.

"Интересно е, иновативно и много удобно, когато имаш няколко обекта и ПОС терминали, но по същото време трябва да участваш и на фест или градско събитие. Бих го препоръчал на всички обекти, с които работя - винарни, ферми, ресторанти, малки пекарни, магазинчета за фермерски стоки", казва Емил Коралов, идеолог и издател на DiVino.bg Magazine, форума на българското вино DiVino.Taste и един от учредителите на Българска винена академия.

Дигитализацията на малките търговци е ключова част от подкрепата на тяхната конкурентоспособност - Tap on Phone и неговите приложения са гъвкави съобразно нуждите на конкретния бизнес, на по-ниска цена и с по-ниска поддръжка за търговеца.

"Отскоро в услуга на бизнеса вече работи и високотехнологичното приложение Smart POS by Postbank. Накратко казано, то превръща телефона в ПОС терминал. Търговците, независимо от мащаба на техния бизнес, могат да се възползват от иновативното решение, което им позволява да приемат плащания само на смартфон. В допълнение ще имат постоянен достъп до информация за всяка трансакция, както и за реализирания оборот през приложението", споделят от Пощенска банка, първата банка, която предага решението в мрежата си от търговци.

Кризата с ковид-19 създаде необходимост от спешни решения, с които малкият бизнес - гръбнакът на европейската икономика - да се адаптира към новата реалност и да отговори на изискването на потребителите за дигитални плащания. Същевременно пандемията допълнително натовари малките търговци и завари много от тях без финансов ресурс и готовност за дигитални плащания.

Mastercard вярва, че големите трябва да се грижат за по-малките, и затова в периода между 2020 и 2025 г. инвестира $250 млн. в решения и проекти на малкия бизнес.