Намалява броят на новите абонати за стрийминг платформите в САЩ

В момента привличането им е най-големият фактор за покачване на цената на акциите на развлекателните компании

През последните години стриймингът променя индустрията, като в момента повечето медийни компании се стремят да стартират свои платформи.
През последните години стриймингът променя индустрията, като в момента повечето медийни компании се стремят да стартират свои платформи.    ©  Reuters
През последните години стриймингът променя индустрията, като в момента повечето медийни компании се стремят да стартират свои платформи.
През последните години стриймингът променя индустрията, като в момента повечето медийни компании се стремят да стартират свои платформи.    ©  Reuters

След затрудненията в създаване на продукция цената на акциите на Netflix достигна до рекордна стойност, след като компанията пусна корейския трилър Squid Game. По думите на стрийминг платформата близо 140 млн. от нейните абонати са гледали поне няколко минути от сериала. Въпреки популярността на новия сериал това доведе до едва 70 хил. нови абонати в САЩ и Канада, съобщава Financial Times.

През последните години стриймингът променя индустрията, като в момента повечето медийни компании се стремят да стартират свои платформи. Въпреки голямата им популярност обаче през последните месеци става все по-трудно да се намират нови потребители в Америка. С над 100 услуги, от които потребителите да избират, са необходими големи инвестиции единствено за да не загубят съществуващите си абонати. От около 4.4 млн. нови абонати, регистрирали се за Netflix, едва 2% идват от най-големия им пазар.

"В ранните дни на стрийминга беше много лесно да се привлекат нови абонати", казва Рич Грийнфилд от консултанстската фирма Lightshed. "Но когато той започне да се развива, как точно да изградите този бизнес", добавя той.

Борбата за нови абонати

В момента привличането на нови абонати е най-големият фактор за покачване на цената на акциите на развлекателните компании. За да могат да задоволят както своите потребители, така и инвеститорите си, те влагат десетки милиарди, за да осигурят постоянен поток от нови програми. През третото тримесечие Netflix пуска 824 епизода на своите предавания, HBO Max - малко над 200, а Disney Plus - около 150. Очаква се само Netflix да вложи 17 млрд. долара за ново съдържание през тази година.

По изчисление на агенция Kantar през март броят на абонатите на стрийминг услугите в САЩ е достигнал до 241 млн. Според Грийнфилд в страната има поне още 25 млн. души, които биха се регистрирали. За да ги привлекат, медиите трябва да предложат най-популярните си предавания на стрийминг платформите, а не по телевизията.

"Това вече е бизнес решение за старите медии. Доколко искат да нарушат печалбите си от киносалоните, кабелната и ефира, за да спечелят в стрийминга", казва той.

Миналия месец Netflix каза пред Financial Times, че ще осигури "стабилен темп" в новите предавания до края на 2022 г. Въпреки това не е сигурно какъв ще е техният ефект на американския пазар. Компанията успява да привлече едва 88 хил. нови абонати в САЩ и Канада през тази година в сравнение с 6 млн. през 2020 г.

Останалите услуги също не се представят много по-добре. През последното тримесечие Disney привлича 2 млн. нови потребители в световен мащаб, което е голям спад спрямо представянето им през предишните три тримесечия. HBO Max същи съобщава за забавяне на растежа, като през тримесечието са се регистрирали 570 000 нови абонати.

"Прекалено много услуги преследват прекалено малко долари", казва Паоло Пескаторе, анализатор за PP Foresight.

Това е изключително важно, тъй като потребителите в САЩ плащат повече за стрийминг, отколкото тези в Азия и Латинска Америка. Средната цена, която потребители плащат за услугите на Netflix в Азия е 9.60 долара в сравнение с 14.68 долара в Америка.

Тази динамика се вижда във финансовите отчети на компаниите за последното тримесечие, което кара анализаторите да се запитат дали стриймингът е добро бизнес начинание.

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели