Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

//Комуникации

Затворен маркетингов кръг

Добре развитите профили в социалните мрежи и активността на последователите им са ключови за успеха на един бизнес. Брандовете откриха, че се нуждаят от силна маркетингова стратегия, за да просперират. Стартъпът Circle иска да улесни страните в този процес и предлага платформа, в която инфлуенсърите и компаниите могат да комуникират помежду си, но и да ангажират аудиторията в комуникационния процес и в създаването на съдържание. Основана в началото на 2020 г. с цел да улесни изграждането на бизнес и маркетингова концепция, приходите на Circle нараснаха с 25% през септември, което привлече вниманието на инвеститори и стартъпът получи свеж капитал от 200 млн. долара. През седмицата в компанията бяха инвестирани допълнителни 40 млн. долара, което според основателите е знак, че се е позиционирала на правилното място на пазара. Финансирането ще й позволи да расте и да стане още по-конкурентоспособна.
//Хранене

Животински протеин, но не съвсем

Все повече компании произвеждат животински протеини без животни. Вместо това използват микроорганизми. The EVERY Co. е компания, която произвежда животински протеини чрез ферментация. Стартъпът, познат като Clara Foods, наскоро се ребрандира и получи финансиране 175 млн. долара. "Новото име отразява нашата визия за промяна на хранителната система на XXI век, така че всеки човек да се наслади на храната, която познава и обича, без да вреди на планетата или на животните в процеса на производство", казва изпълнителният директор Артуро Елизондо в прессъобщение, цитиран от TechCrunch. Освен че смени името си, The EVERY Co. представи първия веган яйчен протеин в партньорство с компанията за производство на студено пресовани сокове Pressed. Полученият свеж капитал е кулминация в развитието на компанията, казва още Елизондо, и ще й позволи да разшири предлагането си на пазара, както и да задвижи растежа.
//Платформа

Супермаркет за дигитални продукти

Въпреки всички опити през последните години интернет все още не е особено подредено място. Ако искате да си купите дигитални продукти като електронни книги, онлайн курсове, абонаменти за подкасти и какво ли още не, ще трябва да се отбиете до няколко десетки интернет страници. Това не е особено удобно нито за потребителите, нито за създателите на съдържание. SendOwl, платформа, която работи като супермаркет за дигитални продукти, цели да реши проблема, като вкара всичко на едно място. Наскоро компанията набра 4.5 млн. долара сийд инвестиция от Defy.vc с участието и на инвеститори като Stripe. SendOwl работи като изцяло дистанционна компания, без физически офис. Обслужва над 50 страни и от създаването й през 2020 г. твърди, че е доставила дигитални продукти за над 2 млрд. долара в 50 страни. Изпълнителният директор на SendOwl Мат Плотке, бивш служител на LinkedIn и Stripe, казва, че настоящото финансиране ще бъде използвано за вкарване на нови продукти и ускорение на растежа.