Българският софтуер за електронна търговия CloudCart със световни постижения през 2021 година

Платформата получи множество отличия за принос в технологиите

Николай Илиев е CEO, основател и съсобственик на CloudCart. С над 15 години опит в областта на иновациите, технологиите, финансите, продажбите и онлайн търговията.
Николай Илиев е CEO, основател и съсобственик на CloudCart. С над 15 години опит в областта на иновациите, технологиите, финансите, продажбите и онлайн търговията.
Николай Илиев е CEO, основател и съсобственик на CloudCart. С над 15 години опит в областта на иновациите, технологиите, финансите, продажбите и онлайн търговията.
Николай Илиев е CEO, основател и съсобственик на CloudCart. С над 15 години опит в областта на иновациите, технологиите, финансите, продажбите и онлайн търговията.

Единната платформа за електронна търговия за малък и среден бизнес CloudCart постигна впечатляващи успехи за българския пазар през изминалата 2021 година, като отбеляза значими скокове в резултатите за своите клиенти, започна отваряне към нови пазари и осъществи ключови партньорства за сектора. В технологичен аспект компанията продължава да следва своята мисия да подпомага развитието на електронната търговия със създаването на множество партньорства, автоматизации, интеграции и най-вече - на първия по рода си в страната 360° маркетплейс за услуги в сферата на електронната търговия - CloudCart Ecosystem.

Резултатите

Резултатите, които CloudCart отчита към края на 2021 година, са: над 9000 регистрирани магазинa, повече от 2.6 млн. поръчки и близо 160 млн. евро оборот, реализирани в магазините, използващи платформата. Последните данни на компанията сочат, че годишният приход на клиентите й е скочил с 65%, а conversion rate-ът в магазините им бележи повишаване с почти 20% спрямо предходната 2020 г. Статистиката показва още ръст на средната стойност за поръчка с 10% и над 50% увеличение в транзакциите.

Един от основните приоритети на компанията е постигане на най-доброто обслужване в сектора на онлайн търговията чрез създаване на трайни взаимоотношения между SME търговците и техните клиенти в една сигурна и иновативна среда. CloudCart вярва, че един от начините са силните партньорства с лидерите на пазара, като това, което наскоро реализира с една от водещите банки в страната - UniCredit. Също така внедряването на все повече автоматизации в софтуера за лесно осъществяване на бързи продажби с един клик като интегрирането на модул за работа с виртуалния ПОС терминал на платежния и картов оператор БОРИКА, както и други иновативни платежни методи от вида "Купи сега, плати после" като NewPay или въвеждането на инструмента Facebook Conversions API.

Проектите

Един от най-мащабните проекти на CloudCart АД за 2021 година бе първият по рода си в България маркетплейс за услуги, адресиран към партньори и към търговците, използващи платформата CloudCart Ecosystem. Единната екосистема събира на едно място специалисти от различни области на електронната търговия, което дава възможност дейността на онлайн търговците да бъде подпомогната с експертни услуги от най-високо ниво в редица сегменти - правни, счетоводни, фотографски, дизайн, маркетинг, програмиране и др.

Визията на CloudCart винаги е била в посока дигитализация и технологично развитие в бизнеса, затова платформата предвижда следващата година да бъде белязана от драстични промени, които да изведат електронната търговия в България на едно друго ниво посредством иновациите, върху които компанията работи. Сред тях са отваряне на софтуера към света чрез преминаване към Open SaaS бизнес модел. Това означава, че всички уеб студиа, агенции, дизайнери и програмисти ще имат възможност да работят и да надграждат върху платформата, така че да оставят своята следа в онлайн търговията.

От няколко години CloudCart работи и върху създаването на своя изкуствен интелект, наречен Adorimo. Предвижда се той да играе ролята и на дигитален съветник, който да следи до каква степен е оптимизиран даден онлайн магазин и да предлага подобрения, ако такива са възможни. Софтуерната компания добре разбира, че в бъдеще трендът, на който ставаме свидетели още отсега - фокусът на всички услуги да е персонализацията, ще се налага все по-трайно. В тази връзка от CloudCart смятат да направят възможно целият електронен магазин да бъде персонализиран спрямо потребителското поведение на купувачите. Планира се също платформата да предостави възможност на онлайн търговците да "говорят" със сайтовете си. Това ще стане чрез иновация, която ще позволява създаването на доклади за текущото състояние и рентабилност на магазина и ще предлага действия за подобряване на дейността му.

През 2021 г. CloudCart получи множество отличия за принос в електронната търговия и технологиите като наградата на Best of Beverly Hills и iab Europe. За втора поредна година компанията стана част от една от най-престижните бизнес класации в света - Deloitte Technology Fast 50 за Централна и Източна Европа, а американската медия CIO Review отличи софтуера за "Най-надеждно eCommerce технологично решение".

Фокус на компанията през следващата година са предоставянето на повече възможности за трансгранични продажби и осъществяването на пълна локализация за други европейски пазари. До момента освен в България услугата се предлага и в Гърция и Румъния. За следващата година се очаква CloudCart да работи на общо 6 пазара, като навлезе в Украйна, Словакия и Албания.

Още от Капитал